Doris hälsar att den funkar bra som hundbädd också .Gjorde en snuffelmatta idag, Minn och Vincent har invigt och godkänt den.
Visa bifogad fil 22532
Edit: @_Taggis_ det är en schipperke på bilden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Doris hälsar att den funkar bra som hundbädd också .Gjorde en snuffelmatta idag, Minn och Vincent har invigt och godkänt den.
Visa bifogad fil 22532
Edit: @_Taggis_ det är en schipperke på bilden
Jag tror inte jag har varit aktiv på Buke sedan vi fick hem frallan. Fick ju en del skit för att jag kunde stötta sån oseriös avel () så jag kan ju uppdatera lite med hur det gått.
Tingeling har gått barmarksdrak med min dotter. Först Kringeltassen i Södertälje där de var överlägset snabbast av alla på 2,5km (drygt 12 minuter ). Därefter start i barmarks SM, dottern var bara 10 år då så det var inte i officiell SM klass men ändå. De kom två i dotterns åldersgrupp och var solklara publikfavoriter.
I vardagen är hon galen, hon styr o ställer med schäfrarna och det finns ingen hejd på hennes energi. Hon är urkul att träna med och vi har gjort ett godkänt resultat i startklass.
Till våren siktar vi på viltspår och vi håller också på att träna IPO-lydnad och skydd (sa jag att hon är galen?). Vi kommer aldrig kunna tävla (inte godkänt i Sverige) men det är kul att ha som uppvisningsgrej på klubben och hon älskar träningen.
Hon är ju fortfarande ung så jag hoppas att hon får hålla sig såhär sund även när hon växer till sig. Jag gör mitt bästa för att ha henne i god kondition, idag har hon varit ute på 4km cykeltur tillsammans med schäfrarna och det hänger hon lätt med på. Visst är hon trött och nöjd nu men det är de stora också.
Uppdatering av den andra veterinärdrabbade hunden
Tassas öga såg fullständigt för djävligt ut i söndags morse, till viss del på grund av att jag blev ivägringd på en valpning lördag natt och fick ta med mig Tassa men glömde hennes ögondroppar ( ) . Men när jag väl kom igång med att göra rent och få i dropparna så har det sakta men säkert börjat bli bättre.
Ögat verkar fortfarande bukta ut en del mer än det borde, så det ligger säkert ett hematom bakom ögat och tar upp plats, men det blir ju bättre när det försvinner. Hon rör på ögat, hornhinnan börjar klarna, slemhinnan är inte längre illröd och hon är inte smärtpåverkad över huvud taget. I skötselinstruktionen står att hon ska ta det lugnt tills stygnen tas. Hon vägrar läsa den instruktionen och jagar Qine runt i hela huset. Jag tolkar det som att hon mår bra
Din video verkar inte fungera tyvärr
Elvira och Tingeling i starten av Barmarks SM i oktober
Vilken fart dom har! Tingeling ser ut att ha riktigt kul!Elvira och Tingeling i starten av Barmarks SM i oktober
Jäklar vad den frallan pinnar påElvira och Tingeling i starten av Barmarks SM i oktober
Är det någon här som är medlem i DKK och som skulle vilja göra mig en tjänst?