Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tävlingssuget börjar bli så starkt att jag funderar på att häva pensioneringen på den gamle och i alla fall starta i rally. Kanske även testa lydnads 1:an nån gång till med honom. Fröken blond kommer jag troligtvis inte hinna tävla nått mer innan parning och jag räknar inte med att kunna starta henne nått efter även om det är tillåtet. Sist hävdade hon nämligen bestämt att hon va väldigt dräktig redan efter 2 veckor och vägrade göra annat än slappa på soffan.

Fyyy vilket väder vi har fått. På förmiddagen skulle det mest bli lite småregn så jag passade på att åka iväg med Helga till ett nytt ställe för att gå en långpromenad.
Nu verkar inte vädret vara någe vidare bra på att passa tider och regnet kom flera timmar för tidigt.
Ösregn och så gick jag fel flera gånger, hamnade bara på ställen där vägen tog slut. Sur och genomvåta åkte vi hem med bara 5 km avklarade.

Nu ska jag tröstäta en lussekatt, dricka kaffe och plugga.

Woop woop, jag får börja rita igen!

In other news har jag tränat inne lite idag. Asni har riktigt fina ingångar på vänster nu, så vi slipar vidare på höger också.
Tinja fick träna värdelöst trick #3183, att stoppa in nosen när jag håller fingrarna i en cirkel :p Körde även lite frishaping med Asni, det var ett tag sen men hon verkar ha greppat konceptet :D

Har lämnat in min hund - kanske mot bättre vetande - för hasoperation för fjärde gången i år. Velade om ifall det verkligen är värt det, men det är en lite annorlunda metod som ska användas och kanske håller det bättre med den. Men det tar emot att lämna sin pigga, friska och glada hund och veta att jag får hämta en trött liten stackare i eftermiddag :( Men jag vill ju ha en helt frisk hund utan handikapp. Och nu har veterinären kanske redan börjat skära i benet.

Håller tummarna för att allt går bra! Jag hade tagit samma beslut som du.

Woop woop, jag får börja rita igen!

In other news har jag tränat inne lite idag. Asni har riktigt fina ingångar på vänster nu, så vi slipar vidare på höger också.
Tinja fick träna värdelöst trick #3183, att stoppa in nosen när jag håller fingrarna i en cirkel :p Körde även lite frishaping med Asni, det var ett tag sen men hon verkar ha greppat konceptet :D

Har du kollat #snoutchallange på insta apropå Tinjas trick ;)

Jag sitter i sängen och tittar på Critical Role. Asni ligger längs mig på höger sida med hakan på mon fot, Tinja ligger ihoprullad på min vänstra sida.

Måste säga att jag är otroligt tacksam över dessa två, tacksam över att de tycker så mycket om varandra. De är väldigt olika personligheter men som ändå vävs ihop på ett harmoniskt sätt. Och trots att Asnis valptid var utmanande så sitter jag ändå här och tänker att hm, kanske inte skulle vara så dumt med tre hundar :p

Jag sitter i sängen och tittar på Critical Role. Asni ligger längs mig på höger sida med hakan på mon fot, Tinja ligger ihoprullad på min vänstra sida.

Måste säga att jag är otroligt tacksam över dessa två, tacksam över att de tycker så mycket om varandra. De är väldigt olika personligheter men som ändå vävs ihop på ett harmoniskt sätt. Och trots att Asnis valptid var utmanande så sitter jag ändå här och tänker att hm, kanske inte skulle vara så dumt med tre hundar :p
Det värsta är att till slut får man köpa större soffa... (och säng, och bil...)

Och dammsugarpåsar blir en reell utgift att lägga in i budgeten :eek:

(Ja, jag har fortfarande tio. Och en fin avelstik + eventuell leasingtik att ta kull på om nått år eller två. Kommer inte GÅ!)

Det värsta är att till slut får man köpa större soffa... (och säng, och bil...)

Och dammsugarpåsar blir en reell utgift att lägga in i budgeten :eek:

(Ja, jag har fortfarande tio. Och en fin avelstik + eventuell leasingtik att ta kull på om nått år eller två. Kommer inte GÅ!)
Jag äger inte ens en soffa, jag har en divan som jag låtsas är en soffa :p Men ja. Min 120-säng räcker inte riktigt längre, speciellt inte med tanke på att Tinja har en förkärlek till att lägga sig mitt på sängen :rofl:

Jag äger inte ens en soffa, jag har en divan som jag låtsas är en soffa :p Men ja. Min 120-säng räcker inte riktigt längre, speciellt inte med tanke på att Tinja har en förkärlek till att lägga sig mitt på sängen :rofl:
Äh, dina hundar är ju små! Vi har också en 120-säng och jag tänker att det ändå borde gå att ha en saluki till där :angel: (Fast när morsan varit bortrest, jag bott i hennes lägenhet och då sovit i 180-säng så har det varit otroligt skönt...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 527
Senast: Lilla
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 036
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar