Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig så korkad. Blev liten kommunikationsmiss mellan mig och sambon i ett jävligt dumt läge. Jag fattade inte att han skulle gå iväg från trimbordet när vi friserade Watson, så jag höll inte riktigt koll och Watson hoppade rakt ner på trägolvet och slog dessutom i dammsugaren men ena frambenet.
Han lät inte, verkade okej efteråt och det var inga problem när han gick omkring efter att vi var klara. Men nu när han sovit ett par timmar så haltar han, ganska ordentligt också, på det benet han slog i dammsugaren med. Håller ibland upp tassen om han står still. Men han är inte ovillig att gå utan rör sig runt i lägenheten som vanligt, letar matsmulor under stolarna och sånt.
Känner inget konstigt, han låter mig gå igenom honom utan tecken på obehag och så. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. :(

Känner mig så korkad. Blev liten kommunikationsmiss mellan mig och sambon i ett jävligt dumt läge. Jag fattade inte att han skulle gå iväg från trimbordet när vi friserade Watson, så jag höll inte riktigt koll och Watson hoppade rakt ner på trägolvet och slog dessutom i dammsugaren men ena frambenet.
Han lät inte, verkade okej efteråt och det var inga problem när han gick omkring efter att vi var klara. Men nu när han sovit ett par timmar så haltar han, ganska ordentligt också, på det benet han slog i dammsugaren med. Håller ibland upp tassen om han står still. Men han är inte ovillig att gå utan rör sig runt i lägenheten som vanligt, letar matsmulor under stolarna och sånt.
Känner inget konstigt, han låter mig gå igenom honom utan tecken på obehag och så. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. :(

Avvakta lite, en dag eller två. Han kanske är öm bara, och du vet vad som hänt.

I dag var äntligen vädret med mig. Inget regn :banana:

Ingen träning idag så Helga och jag tog en långpromenad på lite över milen. Lite kvalitétstid med matte:love:

IMG_20181204_175359_543.webp

Känns skönt att höra att jag kan ta det lite lugnt. Han har sovit igen i typ tre timmar sedan en promenad då han haltade lite och nu märks det knappt trots att han nyss klev upp. Så det känns lite lugnare. :)

Jag avvaktar alltid hältor om jag inte tror det är nån form av större trauma. På 2-3 dagar går det mesta över, kan vara att de lekt, sprungit in i nåt osv.
Så länge man har lite koll och inte härjar järnet så.
Just efter vila syns det ju bäst.

Aysu hälsar att matte åter igen är en djurplågare.
Jag fick koppla henne när hon låg i soffan, övertala henne att gå ut, dra ut henne ur porten, dra med henne (hon backade...) till närmsta gräsplätt. Väl där så kissade hon lite och försökte sedan springa tillbaka till porten. När vi var vid porten så stod hon ihopkurad och tryckte sig mot den tills jag hann öppna den, och då rusade hon in, skakade på sig och när vi väntade på hissen viftade hon på svansen. Väl inne igen var det raka vägen till soffan och in under en filt.

Det är iaf tydligt vad hon tycker om det här vädret. Igen.

Jag fick koppla henne när hon låg i soffan, övertala henne att gå ut, dra ut henne ur porten, dra med henne (hon backade...) till närmsta gräsplätt. Väl där så kissade hon lite och försökte sedan springa tillbaka till porten. När vi var vid porten så stod hon ihopkurad och tryckte sig mot den tills jag hann öppna den, och då rusade hon in, skakade på sig och när vi väntade på hissen viftade hon på svansen. Väl inne igen var det raka vägen till soffan och in under en filt.

Åh, vi träffade en saluki idag! En med tossor på frambenen, och samma färg som dina. I Bromma:)

Igenkänningsfaktorn i det där! 100%! :D

Åh, vi träffade en saluki idag! En med tossor på frambenen, och samma färg som dina. I Bromma:)
EN bara.. och i Bromma... Så märkligt! Måste vara någon hyfsat ny salukiägare då... Fast iofs. Det var lättare förut. När jag hade Zala och Wahidah så var jag nästan ensam om att ha ljusa salukis. Sedan började en kennel föda upp i princip enbart ljusa och nu finns det massor. Nästan lika vanligt som de svarta. Tidigare gick det att veta ganska exakt vem någon träffat om det var just en ljus, just för att de var ovanliga en period :p

EN bara.. och i Bromma... Så märkligt! Måste vara någon hyfsat ny salukiägare då... Fast iofs. Det var lättare förut. När jag hade Zala och Wahidah så var jag nästan ensam om att ha ljusa salukis. Sedan började en kennel föda upp i princip enbart ljusa och nu finns det massor. Nästan lika vanligt som de svarta. Tidigare gick det att veta ganska exakt vem någon träffat om det var just en ljus, just för att de var ovanliga en period :p

Zoobutiken. Vi stannade och köpte 30 kilo hundmat. Roligt var att jag trodde det var du först, men det var en äldre look-alike tror jag:D

Zoobutiken. Vi stannade och köpte 30 kilo hundmat. Roligt var att jag trodde det var du först, men det var en äldre look-alike tror jag:D
Finns, eller fanns iaf tidigare, en man som jobbade där som hade släktingar i mellanöstern. De hade salukis och han blir så glad så fort han får syn på mina damer :D

Lyran gick sitt tredje öppenklass viltspår idag och gjorde det jättefint :) Vi hade frost under natten och i första halvan av spåret var det fullt av färska älgspår. Spåret var lagt med en skinnbit från älg så jag var inte helt säker på att hon skulle välja det ”onaturliga” spåret men hon sorterade jättefint. Så nu är hon Viltspårchampion och självklart ville hon ha så mycket rosetter det gick att få :D

Tyvärr fortsatte inte dagen lika smidigt, väntar på bärgare just nu, 7 mil hemifrån :meh: Tog mannens ena bil i morse eftersom den inte har körts så mycket på sista tiden och nu är det ett gäng oljelampor som lyser :( har väntat en timme och får nog vänta en halvtimme till... varför tog jag inte bara min bil i morse :banghead:

Jaja, Lyran är nöjd och glad iallafall :D
4408F56E-817F-4004-A2CF-216313DFC877.webp

Bra promenad idag, först elade Ammo sig själv på ett stängsel när han skulle ta sin boll så han verkade tro att bollen var arg ;) Han spenderade sedan 5 minuter med att vara jublande glad att man kunde ha bollen i munnen utan att få ajaj. :angel::rofl:

Senare höll jag på att skita på mig när en luftkanon på åkern small av precis när vi var framför den sas. :mad::grin::o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Tantan
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 527
Senast: Lilla
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 036
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar