Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet precis hur det är. Jag får dessutom stänga dörrarna till allt som inte är hallen, för annars springer hon in i andra rum och försöker gömma sig under möbler. Och hon försöker gömma sig bakom morsan när vi är där, eller under jackorna i hallen... Dessutom går hon runt och morrar för att ännu mer visa hur missnöjd hon är. Hon är iaf tydlig med vad hon tycker :cautious:

Aysu är ingen hund, hon är en katt :rofl: Min kisse visar tydligt att utesäsongen är över nu, det är alldeles för kallt och blött...

Aysu är ingen hund, hon är en katt :rofl: Min kisse visar tydligt att utesäsongen är över nu, det är alldeles för kallt och blött...
Haha, ja! Hade hon kunnat så skulle hon ägna vintermånaderna åt att ligga i soffan och använda kattlåda vid behov :p Någon gång i veckan, om det var soligt, då skulle hon vilja följa med ut på en lagom lång promenad.

Gissa vem som skrämde sin matte igår? Daud lyckades ramma Joel igår så det smackade till ordentligt, och efteråt såg han ut såhär. Han visade inga som helst tecken på att må dåligt, alla reflexer var som de skulle utöver pupillen, aptiten god och beteendet fullt normalt. Efter bara en timme var även pupillen normal igen. Nu är han under noggrann uppsikt och får ta det lugnt i några dagar...

Om det inte vore för att jag såg (och hörde!) olyckan och han så snabbt var tillbaka till det normala, hade vi åkt bums till akuten... (Tyvärr är det ju inte helt ovanligt att arbetande hundar får rejäla smällar, så jag har sett det här förut vid några tillfällen både på egna och andras hundar.)

Så obehagligt! Jag hade garanterat freakat ut och åkt i ilfart till veterinären. :p

Det känns helt sjukt att det gått så fort, var inte de yttepytte typ nyss?

Joo... Facebook plågar mig varje dag med söta valpbilder från ett år sen. Hemskt!

Fast jag lyckas hela tiden på nått vis skjuta upp det där ödesdigra beslutet om vilka som ska flytta :angel: Nu är de ju så fina allihopa så att jag kan se till att ta VP med alla innan jag bestämmer mig, och VPn är det ju knappt några för än i vår :angel:

Looooel :love:
36583116_10155830179258666_6468067065256214528_n.jpg

36542460_10155830494778666_6785182243229794304_n.jpg

(Karla såg iaf till att jag hade landets knubbigaste BC-bebisar :rofl: )

43592864_10156045726863666_3688481372223045632_n.jpg

46449364_10156121420003666_2399314597224906752_n.jpg

44102187_10156057258398666_4381460064666386432_n.jpg

Öronen är sig lika. Och humöret :meh::nailbiting::D

Sådärja, äntligen igång med att sy selar igen! Ska se när jag kan få klart den här bara... Själva tyget som jag ska fodra selen med är instängt i ett skåp som står bakom ett hysteriskt tungt vapenskåp :meh: (Ett rum skulle tapetseras om här, så allt har flyttats runt och står inte alls bra nu)
47234943_1220734018074976_5652280727945871360_n.jpg

Här är en till med en hund som inte gillar dåligt väder.
Alternativ 1
-Ska vi ut och kissa?
*Vrooom* hörs det från hunden, ställer sig i dörröppningen och vädrar, för att vända in igen när hon ser regnet.
Alternativ 2
-Ska vi ut och kissa
Hund gonar ner sig i täcket, kan kanske tänka sig att bli kliad på magen istället.

Är vi väl ute och på G så är det ingen fara.
Lite skillnad från den förra hunden jag hade som endast bangade när det var storm. Men gärna låg ute och sov på trappen i minusgrader.

Förstår inte vad det är för vädermesproppar ni har, här är det ägaren som vill vända i dörren eller hellre ligga i soffan o käka praliner.:o

Här är både ägare och hund fan av soffa och pralliner.

I morgon ska jag dock vara en god hustru och god matte (till Helga) och stiga upp i svinottan och ösregnet för att stå ute HELA JÄVLA DAGEN och se på IPO-prov.

Voff/ gjord av socker

Spricker av pirrighet, så måste berätta för någon :bump: Har fått nytt jobb, som möjliggör att jag äntligen kan köpa hund! Så nu har jag skickat intresseanmälan på en omplacering från blocket :D En ung labbe som kändes suoerfin (Tacl @Killaloe för tipset). Byter inte jobb förän februari, så vet dock inte om det är för länge för gamla hemmet att vänta :nailbiting: (eller om jag inte passar av annan anledning ;) )

Spricker av pirrighet, så måste berätta för någon :bump: Har fått nytt jobb, som möjliggör att jag äntligen kan köpa hund! Så nu har jag skickat intresseanmälan på en omplacering från blocket :D En ung labbe som kändes suoerfin (Tacl @Killaloe för tipset). Byter inte jobb förän februari, så vet dock inte om det är för länge för gamla hemmet att vänta :nailbiting: (eller om jag inte passar av annan anledning ;) )

Men så roligt. Håller tummarna för dig :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 524
Senast: Lilla
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 036
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel