Först blir man jagad av zombies och sen ploppar Tinja ut 4 valpar, varav två är sable-färgade?? En färg som inte finns i rasen?
Galna drömmar inatt
Galna drömmar inatt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag återigen hamnat i en sinnesstämning där jag känner mig väldigt avig mot min sökgrupp. En medlem har blivit utkastad från gruppen, för att denne fick en reservplats i en annan grupp (en "rivaliserande" grupp som "min" grupp minsann inte tycker om) eftersom vår grupps dagar och tider inte alltid passar. Då ställde man ett ultimatum att medlemmen helt enkelt fick välja grupp. Störtlöjligt. Det var ju dessutom den enda medlemmen jag verkligen trivdes med, eftersom de andras attityd ofta upplevs vass och ibland övergår till otrevligt.
Vi har inte varit på någon sökträning sen i september. Det bortprioriteras helt enkelt, för att jag inte trivs. Hur kul jag och hundarna än tycker att det är så försvinner glädjen av stämningen som kan vara i gruppen.
Fy fan vad tråkigt! Förstår dig helt och hållet. Har inte varit i exakt samma sits men det är fasen inte roligt att träna sök med en grupp en inte trivs med. Sen att slänga ut någon för att den troligtvis vill optimera chanserna till träning är ju helt galetNu har jag återigen hamnat i en sinnesstämning där jag känner mig väldigt avig mot min sökgrupp. En medlem har blivit utkastad från gruppen, för att denne fick en reservplats i en annan grupp (en "rivaliserande" grupp som "min" grupp minsann inte tycker om) eftersom vår grupps dagar och tider inte alltid passar. Då ställde man ett ultimatum att medlemmen helt enkelt fick välja grupp. Störtlöjligt. Det var ju dessutom den enda medlemmen jag verkligen trivdes med, eftersom de andras attityd ofta upplevs vass och ibland övergår till otrevligt.
Vi har inte varit på någon sökträning sen i september. Det bortprioriteras helt enkelt, för att jag inte trivs. Hur kul jag och hundarna än tycker att det är så försvinner glädjen av stämningen som kan vara i gruppen.
Ja exakt! Där hussen (och hunden) sprang iväg (flydd) från två män.Du menar goldenhunden?
Men herregud ! Vilka gestapometoder!
Alltså jag hade kunnat fatta om man sa till någon att den inte fick vara med i gruppen längre om man hade många folk som ville vara med och att denne person aldrig dök upp när man bokat träning eller nått sånt. Men att slänga ut någon bara för att den vill vara med (och på reservplats dessutom) i en andra grupp för att kunna få ut optimalt med träningstillfällen?
Nä fy, det låter inte som en trevlig grupp att vara med i. När jag tränar i grupp vill jag känna att jag är med vänner och likasinnande, inte såna som är otrevliga på riktigt.... tråkigt läge för dig/er .
Fy fan vad tråkigt! Förstår dig helt och hållet. Har inte varit i exakt samma sits men det är fasen inte roligt att träna sök med en grupp en inte trivs med. Sen att slänga ut någon för att den troligtvis vill optimera chanserna till träning är ju helt galet
Det finns oftast inte en uppsjö av grupper att söka sig till heller, så dilemmat att inte träna alls eller att träna med olustig känsla/lågt engagemang i en grupp med dålig stämning är verkligen inte kul! Varför kan människor inte bara glädja sig över att det är roligt att många vill träna och hålla en trevlig stämning?
Kan du inte också få en reservplats i gruppen som den andra personen gick till? Om nu den personen är vettig pch trevligJa, det är ett himla tråkigt läge. Även desto svårare eftersom jag inte har brukshundar, och dessutom kortbeningar. Folk tror inte att de tar sig fram.
Jag har fått ett tips som jag ska kolla vidare, men framtiden i söket ser mörkt ut.
Kan du inte också få en reservplats i gruppen som den andra personen gick till? Om nu den personen är vettig pch trevlig
Hoppas det fungerar, för din nuvarande grupp verkar ju helt hopplös. Det ska ju vara roligt att träna hund liksom!Ja, kanske! Får höra mig för nästa gång vi springer på varandra.
Mina beter sig likadant när pappa tar av kupan till ostenNär de hör osthyveln:
När det är sånt väder får jag bokstavligen styra ut Zeppelin. Testade en gång bara för att se om han inte skulle gå ut av sig själv men näe, han höll sig hela dagen och gick och gömde sig varje gång jag ropade för att släppa ut honom..så nu mera blir han uttvingad iaf nån gång. Får han som han vill så står han bara på bron och glor på dörren också, fy man kan ju bli blöt annarsIdag fick Aysu som hon ville. Hon slapp eftermiddagspromenaden. Det regnade och blåste, och jag skulle gå en längre sväng med en vän. Bara tanken på att träffa vännen och samtidigt släpa med mig en högst motvillig Aysu kändes allt annat än lockande, så jag frågade Aysu om hon ville ut. När jag frågade så tittade hon på mig med olycklig blick och drog svansen så långt in mellan benen att svanstippen nästan kom upp på ryggen igen När jag frågade om hon ville gå och lägga sig så rusade hon till hörnet i soffan, satte sig lutad mot ryggstödet och tittade misstänksamt på mig om jag kom närmare, som om hon trodde att jag ändå skulle släpa ut henne.
För en liten stund sedan tvingade jag dock ut henne, så nu har hon kissat på närmsta gräsmattan igen. Det där med regn och kyla är verkligen ingenting för henne... (Ebrah är glad som alltid)
När det är sånt väder får jag bokstavligen styra ut Zeppelin. Testade en gång bara för att se om han inte skulle gå ut av sig själv men näe, han höll sig hela dagen och gick och gömde sig varje gång jag ropade för att släppa ut honom..så nu mera blir han uttvingad iaf nån gång. Får han som han vill så står han bara på bron och glor på dörren också, fy man kan ju bli blöt annars
Mina är gjorda av sockervadd. Eller de tror i alla fall det själva.En sockerhund
Mina är gjorda av sockervadd. Eller de tror i alla fall det själva.
Vet precis hur det är. Jag får dessutom stänga dörrarna till allt som inte är hallen, för annars springer hon in i andra rum och försöker gömma sig under möbler. Och hon försöker gömma sig bakom morsan när vi är där, eller under jackorna i hallen... Dessutom går hon runt och morrar för att ännu mer visa hur missnöjd hon är. Hon är iaf tydlig med vad hon tyckerNär det är sånt väder får jag bokstavligen styra ut Zeppelin. Testade en gång bara för att se om han inte skulle gå ut av sig själv men näe, han höll sig hela dagen och gick och gömde sig varje gång jag ropade för att släppa ut honom..så nu mera blir han uttvingad iaf nån gång. Får han som han vill så står han bara på bron och glor på dörren också, fy man kan ju bli blöt annars