Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Orsaken till att det är ofarligt är ju att vi äter tillagad mat. Det finns mask i råa animalier, om djuret bär på parasiter vid slakt. Inget konstigt. (Tex är det bara lokal kassation vid parasitangripna organ).

Usch, nu gav du mig flaschbacks till när jag jobbade inom fiskindustrin.
Något jag aldrig skulle äta är fiskbullar eller fabriksproducerade fiskgratänger. De produceras av ihoppressade fiskblock på 7 kg och vi hittade ofta mask i dem :wtf:
Men då kan jag ju aldrig äta fisk mer :cry: Är det samma med lax? Nu har jag lust att leva på näringsersättning för resten av livet :crazy:

Försöker tänka så, tyvärr har jag en helt horribel fobi för allt vad maskar heter. :banghead:

/Mvh gråter som ett barn på hundpromenaderna om det har regnat och maskarna har tagit sig ut på asfalten :up:

Då är vi två. Något jag blivit hånad och skrattad åt jämt.
Men en promenad efter regn är en pina.

Precis fått lilla fröken yrväder lugn. Vi ska snart pallra oss iväg till veterinären för vaccinering (sista valpspruta) Ska höra mig för hur vi sa gå vidare sen. Jag har varit dålig på att vaccinera tidigare hundar på senare år men Effie som är ute och möter så mycket nytt vill jag göra rätt på.

Är det samma som för häst? dvs 1 gång/år?

Nu är hundarna ute på "testpromenad" men ny hundrastare. Hon verkar bra och kunnig, men vi klickade inte direkt som med förra (som flyttade :( ). Men kan man tacka nej till någon pga "kemin"??

Nu är hundarna ute på "testpromenad" men ny hundrastare. Hon verkar bra och kunnig, men vi klickade inte direkt som med förra (som flyttade :( ). Men kan man tacka nej till någon pga "kemin"??

Beror väl lite på vad det inte är som klickar? Får du en generellt dålig magkänsla så tacka nej. Det viktigaste för mig är att jag känner att jag kan lita på personen. Utöver hundkompetens då :)

Precis fått lilla fröken yrväder lugn. Vi ska snart pallra oss iväg till veterinären för vaccinering (sista valpspruta) Ska höra mig för hur vi sa gå vidare sen. Jag har varit dålig på att vaccinera tidigare hundar på senare år men Effie som är ute och möter så mycket nytt vill jag göra rätt på.

Mot kennelhosta vaccinerar man varje år, men det andra vaccinet ger man med 2-3 års intervall efter 1-årsvaccinationen vad jag förstår :).

Ibland önskar jag att jag inte hade de kunskaper och erfarenheter som jag har :down:

Precis som jag misstänkt så har tanten problem med djupseendet och avståndsbedömningen och det visade sig också att pupillerna inte reagerar som de ska :down: så vet skickade in journalen till f-bolaget och jag blev nyss uppringd av dem och de meddelade att de, baserat på veterinärens anteckningar om fynden och på hur det påverkar hennes vardag, att de godkänt avlivning.

Så fruktansvärt sorgligt, för i övrigt är hon som att hon vore 5 år. Pigg, alert och i jättefin fysisk form, så rent fysiskt så hade hon haft säkerligen 4-5 säsongers jakt kvar. Även vet. var imponerad över i hur otroligt fysiskt bra form hon är i kroppen.

Ibland är det jobbigare att vara hundägare än annars.
:heart

Jag brukar åka till veterinären runt hundarnas födelsedagar (har haft turen att de fyller år ganska nära varandra) och säga att de ska vaccineras, sen får veterinären kolla i deras papper vilket vaccin det ska vara just det året :p Kennelhosta är varje år och det andra mer sällan (har varierat lite under tiden jag varit hundägare så har inte full koll).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 519
Senast: Lilla
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 036
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar