Jag har beställt en id-bricka till mammas hund som hon ska få i present och tänkte då att jag kunde ge ett hundhalsband också. Men det blev lite klurigt, jag kan inte bestämma mig
Jag funderar på den här: https://vetzoo.se/feel-brocarde-halsband
Men den är svart, och jag hade för mig att jag har sett den i brunt Kunde inte hitta någon med en googling dock. Ska kolla i en butik där jag sett den irl och se om det var brunt eller svart.
Sen så fick jag syn på ett annat halsband som jag tänkte skulle vara snyggt (ursäkta för enorm bild)
Men storlekarna är lite krångliga. Storleken på Pucks hals är 32-33 cm, så jag tänker typ 35 cm. Denna är lite för stor men på en sida säger den "50 - 38-44 cm" medan en annan säger "stl. 50: total längd: 53 cm/halsomfång 41 – 49".
Det låter för stort va? Jag är lite osäker på hur halsband passar, jag har inte köpt det till en hund förut
Hon ska inte promeneras med kopplet fäst i det men nöden skulle kräva det så skulle det förstås vara bra att kunna använda det. Hon har nämligen råkat halka ur selen förut och då sprungit lös utan något på sig, därav idén till en id-bricka och halsband så att hon har åtminstone något på sig.
Jag skulle skrivit telefonnumret på ett reflexhalsband istället. Då riskerar hon inte att fastna ifall hon kommer lös. Jag menar ett reflexhalsband med antingen resår eller kardborrband.