Febern är fortfarande inte borta och man vet inte vad det är så han åker vidare för att läggas in över natten nu.
Men usch Håller tummarna!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Febern är fortfarande inte borta och man vet inte vad det är så han åker vidare för att läggas in över natten nu.
Nya veterinären hittade nu en lite svullen prostata, så hon tänker sig att det kanske är en infektion i den! Han skall ligga inne i natt då febern stiger till över 40-40.5 grader utan dropp och så ska dom ULa imorgon, kan vara så att han får fel antibiotika för att den ska hjälpa prostatan. Och Floki var så sjukt gullig, han skulle upp i famnen och krama veterinären efter undersökningarna. Lilla gubben.
Jag är så jävla less på slapphänta SKK! De där valparna kommer ju hit sen igen med exportstamtavla!Förresten, på tävlingen blev det intressant. Det stod en kvinna kanske två meter bakom mig i cafeterian. Jag sitter och tittar ut på de som kör, Tinja ligger och sover under bordet i allt kaos (varför tar folk med sjuka barn??). Hon står och öppet kritiserar aussien som ras, att det är en ras hon aldrig skulle skaffa, speciellt inte de som saknar vinklar och kropp, där är det dessutom bara massa mentala problem och aggressioner!
Jag pratade med henne lite senare, fick reda på att hon har utställningsBCs från Finland, har fött upp en kull som hon egentligen var tvungen att skicka till Finland för att få registrera eftersom tiken inte har godkänt vallprov men fick dispens från SKK att föda upp kullen i Sverige men registrera den i Finland via sin uppfödare. Hon sa även att hon tar in valpar från 8 veckors ålder från Finland, för de där reglerna är ju bara fåniga.
Kan ju säga att jag inte lade så mycket vikt vid hennes kritik av min hemska ras
Tyvärr ja, och en tik är redan i Sverige, hon behöll enJag är så jävla less på slapphänta SKK! De där valparna kommer ju hit sen igen med exportstamtavla!
Hur i helvete kan SKK släppa igenom sånt här? De gör verkligen allt i sin makt för att främja utställning och motarbeta rasklubbar som vill ha arbetsprov!! Vet du vad tiken heter?Tyvärr ja, och en tik är redan i Sverige, hon behöll en
De släpper ju igenom allt möjligt. Och tyvärr inte, hon var funktionär, inte tävlande.Hur i helvete kan SKK släppa igenom sånt här? De gör verkligen allt i sin makt för att främja utställning och motarbeta rasklubbar som vill ha arbetsprov!! Vet du vad tiken heter?
De gör det till ett dyrt och rätt så omständigt projekt att följa reglerna, men ger glatt dispens till folk som skiter i dem.De släpper ju igenom allt möjligt. Och tyvärr inte, hon var funktionär, inte tävlande.
Usch, tänker på er! Och håller tummarna för att de hittar orsaken och det går att åtgärda!Nya veterinären hittade nu en lite svullen prostata, så hon tänker sig att det kanske är en infektion i den! Han skall ligga inne i natt då febern stiger till över 40-40.5 grader utan dropp och så ska dom ULa imorgon, kan vara så att han får fel antibiotika för att den ska hjälpa prostatan. Och Floki var så sjukt gullig, han skulle upp i famnen och krama veterinären efter undersökningarna. Lilla gubben.
Vilken skatt!Gjorde ett inte allt för väntat fynd i ett gammalt utedass mitt i skogen idag
Visa bifogad fil 21876
Åh va kul det lät! Hoppas du får filmat det nån gångHar varit magsjuk nu i ett par dagar så hundarna har fått klara sig lite själva i trädgården. Men idag är jag tillräckligt kry så jag kunde ta med barnen ut och hålla dem sällskap en stund. Iaf, hundarna tramsar rundor och rätt som det är så försvinner Chiko. Jag hör hur han skäller och hur Bobber har nosen i backen och letar i rapsfältet utanför oss. Då har hundarna typ lärt sig kurragömma den ena springer ut i rapsfältet och slänger sig ner och skäller och sen springer nästa efter och söker och när dem hittat varandra så körs det springtävling in på gräsmattan igen Det var så jäkla fräckt att se
Ja det var rätt kul att titta på det också. Så fruktansvärt skönt att bo som vi gör och att hundarna kan trötta ut sig själva. Jag ska försöka göra detÅh va kul det lät! Hoppas du får filmat det nån gång