Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härlig sol på promenaden idag!

3A06A8B2-2142-415E-A096-9CFCB4D8AEA7.webp

och nu dök det upp ett inlägg om en ny försvunnen hund här i kommunen. Jag kanske ska ta med ett koppel till jobbet imorgon, ifall jag ser den när jag är ute...

Nu tar vi söndagskväll på riktigt efter en kall träning för hundarna och matte. Återfunnit värme efter att ha gosat ner oss i soffan en stund, nu tuggar alla tre på kalkonvingar och jag äter go mat (WIN WIN) :D

Men alltså kylan, hur gör ni när ni tränar hund? Med vinterjackan går det ju inte, blir alldeles för klumpigt :angel::idea: Nu är det massa lager tröjor och träningsväst som funkar, men det kommer ju vara för kallt när det är ännu lite kallare :rofl:

Men alltså kylan, hur gör ni när ni tränar hund? Med vinterjackan går det ju inte, blir alldeles för klumpigt :angel::idea: Nu är det massa lager tröjor och träningsväst som funkar, men det kommer ju vara för kallt när det är ännu lite kallare :rofl:
Tränar inomhus :angel: Och tränar med vinterjacka när det är utomhusträning. Jag kan röra mig i alla kläder och förstår inte riktigt vad jag ska med sju miljarder fickor och annat till när jag tränar. Behöver bara ha något som jag kan gå i, så fungerar det. Hundprylarna har jag med mig i en ryggsäck. (men det kanske behövs lite olika beroende på vad man tränar förstås)

Nu tar vi söndagskväll på riktigt efter en kall träning för hundarna och matte. Återfunnit värme efter att ha gosat ner oss i soffan en stund, nu tuggar alla tre på kalkonvingar och jag äter go mat (WIN WIN) :D

Tror det är en vanesak.
Vi tränar alltid utomhus (har ingen hall eller så) och alla bylsar på sig. Jobbigast är det väl för figgen som ska ha sin skyddsutrusting (ärm och byxor/förkläde) och då ryms inga vinterkläder. Hen får springa sig varm :p

Floki har fått komma hem. Man vet inte vad som är fel, men febern håller sig borta med en annan typ av antibiotika. Han är trött och lite låg. Ultraljud visar att det finns lite vätska, men inte tillräckligt för att kunna ta prov runt levern(? om jag inte minns fel) och en lymfkörtel är lite svullen. Vi ska Ula den 5 december igen för att se. Man begärde ut journalerna från strömsholm från förra året och blodproverna visar på att det här är samma sak han hade då. Så jävla skumt. A+ på uppförandet fick han i alla fall!

Floki har fått komma hem. Man vet inte vad som är fel, men febern håller sig borta med en annan typ av antibiotika. Han är trött och lite låg. Ultraljud visar att det finns lite vätska, men inte tillräckligt för att kunna ta prov runt levern(? om jag inte minns fel) och en lymfkörtel är lite svullen. Vi ska Ula den 5 december igen för att se. Man begärde ut journalerna från strömsholm från förra året och blodproverna visar på att det här är samma sak han hade då. Så jävla skumt. A+ på uppförandet fick han i alla fall!
Lille skrutten då! Skönt att få vara hemma igen. Skumt att samma symtom som förra året kommit igen, men skönt att det gick att häva med antibiotika. Hoppas dom lurar ut vad det var för något. Krya på sig Floki!

Lille skrutten då! Skönt att få vara hemma igen. Skumt att samma symtom som förra året kommit igen, men skönt att det gick att häva med antibiotika. Hoppas dom lurar ut vad det var för något. Krya på sig Floki!

Tack!

Han har tom lyckats bli lite mager under helgen. :( Han är dödstrött med, långt ifrån min vanliga galna hund.

Är det någon här på forumet som har en stroller på utställningar? :o Jag såg dem för första gången i Växjö och de såg så sjukt praktiska ut med förvaringen och speciellt trimbordet ovanpå! Gillar inte att springa runt på utställningar allt för mycket, särskilt inte inomhus, så om man kunde packa ihop all packning inkl. hund i en sådan där medans man letar plats osv så hade det ju varit underbart smidigt om än lite skämmigt :p.

Är det någon här på forumet som har en stroller på utställningar? :o Jag såg dem för första gången i Växjö och de såg så sjukt praktiska ut med förvaringen och speciellt trimbordet ovanpå! Gillar inte att springa runt på utställningar allt för mycket, särskilt inte inomhus, så om man kunde packa ihop all packning inkl. hund i en sådan där medans man letar plats osv så hade det ju varit underbart smidigt om än lite skämmigt :p.
Jag har en! Lätt det bästa köpet jag gjort! Jag älskar min vagn och skäms inte ett dugg! :D

Jag har en! Lätt det bästa köpet jag gjort! Jag älskar min vagn och skäms inte ett dugg! :D
Det låter bra, haha! Har du någon bild på den? Har sett de som finns på 4dogs, vet du om de är bra?

Det är nog egentligen inte vagnen i sig som jag skulle skämmas över. :p Mer att det blir ett sånt commitment till utställning med en vagn för 3000, men å andra sidan så är hunden jag ställer ut av en ras som inte är uppdelad i arbete/utställning. Äsch jag vet inte. Utställning är kul. :angel:

Jag har en cykelvagn som går att göra om till "joggingvagn", så när jag åker till utställning har jag joggingvarianten :) Jag har alltså inget trimbord uppe på så som en stroller har, men för mig som använder cykelvarianten ca en gång i veckan var denna vagnen en perfekt lösning när jag skulle köpa en ny cykelvagn :up:
dog_anhaenger_3_0.jpg

Jag har beställt en id-bricka till mammas hund som hon ska få i present och tänkte då att jag kunde ge ett hundhalsband också. Men det blev lite klurigt, jag kan inte bestämma mig :nailbiting::o
Jag funderar på den här: https://vetzoo.se/feel-brocarde-halsband
Men den är svart, och jag hade för mig att jag har sett den i brunt :cautious: Kunde inte hitta någon med en googling dock. Ska kolla i en butik där jag sett den irl och se om det var brunt eller svart.

Sen så fick jag syn på ett annat halsband som jag tänkte skulle vara snyggt (ursäkta för enorm bild)
5acfbc3b13fd1.jpeg

Men storlekarna är lite krångliga. Storleken på Pucks hals är 32-33 cm, så jag tänker typ 35 cm. Denna är lite för stor men på en sida säger den "50 - 38-44 cm" medan en annan säger "stl. 50: total längd: 53 cm/halsomfång 41 – 49".
Det låter för stort va? Jag är lite osäker på hur halsband passar, jag har inte köpt det till en hund förut :o

Hon ska inte promeneras med kopplet fäst i det men nöden skulle kräva det så skulle det förstås vara bra att kunna använda det. Hon har nämligen råkat halka ur selen förut och då sprungit lös utan något på sig, därav idén till en id-bricka och halsband så att hon har åtminstone något på sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
987
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 517
Senast: Lilla
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 036
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar