På fredag blir det fullt hus här igen. Då kommer en 1-årig hane tillbaka hit på obestämd framtid då ägaren blivit allvarligt sjuk
Han kommer troligtvis stanna en längre tid/lång tid då han kräver ganska mycket och ägaren kommer inte orka med det på länge troligtvis.
Kärt besvär då jag älskar denna hund, men samtidigt en lätt utmaning att ha en testosteronstinn grabb hemma då jag redan har en 2-årig hane
Men det ska nog gå bra, då dom träffats förut och grabben har bra hundspråk och har stor respekt för storebror - men slyngeln är rätt brötig vid hundmöten, så här finns att jobba med.
Jag behöver verkligen hitta rätt familj till valpen Ice nu, för det kommer bli en utmaning att fixa aktivering, miljöträning osv separat för både tonårsgrabb och valp och dessutom ha en 2-årig hane som behöver en hel del mental aktivering för att må prima
Har fått lite vibbar om jag vill sälja till en vän utomlands, men då måste han bli kvar här en tid pga rabiesspruta, pappersarbete osv och även kräva en hel del. Hade varit kärt besvär om den inte vore för att 1-åringen kommer hem
Jaja, vi får se hur det går. Jag kommer inte ha några sömnproblem närmaste framtiden tror jag
Önskar jag hade någon vän som ville ha en valp för ett gäng veckor bara, för då hade saken varit biff