Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med att en BK snott en bild på Ammos morfar som reklam för sin uts, och sen har copyright skyddat sin egen hemsida. Så fult.

Måste ju berätta med. Både @Lilla-S och jag fick höra lite om utfodringen och hullet på våra hundar när vi var uppe hos uppfödaren :angel:. (Hon är hård men snäll ;) ) Båda bröderna har ju varit lite tjorviga med maten och vi har varit snälla mattar som trugat och försökt få i våra hundar mat.
Efter uppfödarens ord har vi båda stålsatt oss och skitit i om de inte äter, och sedär. Svält hjälper finfint. Ingen av dem fnyser åt maten längre och båda är och tigger/snor saker.
Man ska inte vara en nojjig och "snäll" matte alla gånger helt enkelt!

Måste ju berätta med. Både @Lilla-S och jag fick höra lite om utfodringen och hullet på våra hundar när vi var uppe hos uppfödaren :angel:. (Hon är hård men snäll ;) ) Båda bröderna har ju varit lite tjorviga med maten och vi har varit snälla mattar som trugat och försökt få i våra hundar mat.
Efter uppfödarens ord har vi båda stålsatt oss och skitit i om de inte äter, och sedär. Svält hjälper finfint. Ingen av dem fnyser åt maten längre och båda är och tigger/snor saker.
Man ska inte vara en nojjig och "snäll" matte alla gånger helt enkelt!
Ja det är ett konstant gnällande här hemma nu istället efter mat och annat gott :p

IMG_20180901_164212_798.webp

Vi är på vallningsläger!
Lasse är som Lasse är mest, fullt ös medvetslös. Han tände till direkt och tyckte det var superkul. Idag får i tre omgångar, imorgon både nöt och får.

Har fått erbjudande om att få (importera) 6 doser frusen sperma och har lämnat en intresseanmälan på en tikvalp, som beräknas födas 2019/2020.

Den eventuella tikvalpen är högintressant och det är väl egentligen också den frusna sperman. Hanen är kanon och rätt gammal numera så visst är det intressant, om det inte vore för att den måste förvaras så långt hemifrån tills det är dags att använda den, så det får jag klura lite på tror jag.

Var och tränade lite med maken och vovvarna på klubben, det blev mest tunnlar och slalom för mig och Nessie och sen körde vi igenom lydnandsmomenten på slutet. Maken fick kommendera och Nessie var helt super!! Nu hoppas vi på att lyckas hålla i det här då det är tävling i startklass på onsdag :D.

Har fått erbjudande om att få (importera) 6 doser frusen sperma och har lämnat en intresseanmälan på en tikvalp, som beräknas födas 2019/2020.

Den eventuella tikvalpen är högintressant och det är väl egentligen också den frusna sperman. Hanen är kanon och rätt gammal numera så visst är det intressant, om det inte vore för att den måste förvaras så långt hemifrån tills det är dags att använda den, så det får jag klura lite på tror jag.
Kan du inte leasa in den på någon seminstation i din närhet?

Idag fick Tinja lite egentid med matte och två vänner samt deras hund :heart En härlig långpromenad, och så körde vi lite rullövningar. Hon har blivit riktigt duktig med rullen! Nästa gång ska jag testa med lösrullen på marken, se hur hon hanterar det. Borde inte vara något problem.
Men alltså, påviset :love: Hon är ett jäkla ånglok! Släpade matte rakt upp för en klippa, ett under att jag lyckades tuffa på efter henne :rofl:

Idag blev det en händelserik långpromenad med damerna.

Först mötte vi en person som tappat bort sin labrador i skogen. Den hade sprungit iväg och varit borta i 20 minuter (väldigt lyckat, med tanke på att det är koppeltvång året om i just den skogen och sitter skyltar uppe om att det ska vara fysiskt koppel på, "bra lydnad" räcker inte). Bytte telefonnummer med personen för att jag skulle kunna ringa om vi såg hunden. Mina damer var mycket tydliga med att vi inte var ensamma i skogen iaf, herregud vad de var på tårna hela tiden. Det var nog både vilt och hundar däromrking.

Sedan mötte vi ett flertal människor och hundar och cyklister och allt möjligt. Det var inte riktigt vad jag väntat mig med tanke på att det var tidigt i morse som vi var ute. Men alla ville väl passa på nu när det var en solig söndag.

Vi kom i alla fall till en tom hage sedan, där jag först gick runt för att kolla att den verkligen var tom, sedan fick de springa av sig. Mycket glada damer, även om Ebrah råkade bada i vattenpölen där. Den var nåågot djupare än vad hon väntat sig när hon sprang rakt ut i den :rofl:

På väg hem sedan så kraschade en cyklist ungefär 20 meter bakom oss. Han hade slagit i en vägbom och tappat balansen. Som tur var kom ännu en cyklist, så vi var två där som kunde kolla till den som kraschat. Hans hjälm var trasig, armen helt sönderskrapad, men efter en liten stund klarade han av att ringa sin fru för att bli hämtad och han tog sig upp själv. Jag fick mig dock en rejäl påminnelse om hur viktigt det kan vara med cykelhjälm...

Film på glada damer:

(Tillägger: Ägaren till labradoren ringde sedan. Hunden hade kommit hem igen.)

Apporteringarna går sakta frammåt för Helga. I dag har hon haft vilodag. 2 veckor kvar till IPO1-provet.
Vilodagen har hon fått spenderat med mig eftersom husse är på figurantutbildningen.
Vi har fixat i trädgården och sen tog vi en kvällspromenad och spanade efter kantareller. Vi hittade två.
pm7HucY.jpg

HnoqMup.jpg

nhWxvtd.jpg

qqivM8U.jpg

Puckot tror tydligen att hon är en ko :meh: en matvägrare som hellre äter gräs :banghead:
Vi hade behövt lite av den där matlusten som tydligen skulle komma med en kastrering :meh:

Låter som att hon har ont i magen. Då brukar dom matvägra och äta gräs istället.
Tack för infot! Har vidarebefordrat det :up:
Det vore bra om det var något sånt man kunde lösa, men å andra sidan känns det förskräckligt då hon har länge uppfört sig så mer eller mindre :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka