Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag utbildar mig ju till SBK-instruktör just nu och nu har vi fått datum för träffar under hösten. BARA söndagar! Söndagar är min träningsdag med sök på förmiddagen och sen två lydnadsgrupper på eftermiddagen. Vad tusan gör jag? Jag kommer få säga upp mina platser i lydnadsgrupperna och vinka hejdå till söket som vi skulle satsa rejält på nu i höst. Fan. :cry:

Jag utbildar mig ju till SBK-instruktör just nu och nu har vi fått datum för träffar under hösten. BARA söndagar! Söndagar är min träningsdag med sök på förmiddagen och sen två lydnadsgrupper på eftermiddagen. Vad tusan gör jag? Jag kommer få säga upp mina platser i lydnadsgrupperna och vinka hejdå till söket som vi skulle satsa rejält på nu i höst. Fan. :cry:

Men bajs vilken otur. :( Tycker tyvärr ofta att det är så. Allt kul har en förmåga att krocka.

Vaknade i morse med världens goaste hund <3

40197393_10155954417553666_7601019110830374912_n.jpg

Blev ett veterinärbesök med Asni idag som lyckades bli trampad på av en av de vuxna hundarna när vi var i skogen. Jäklar vad hon skrek, jag trodde typ att hon höll på att dö! :nailbiting: Tusen katastroftankar i huvudet. Jag är en nojig person. Det var inte kul. Alls.
Otroligt nog hade de en ortoped på plats, så hon blev ordentligt genomgången. Två tår på ena baktassen ömmade, så de har nog blivit trampade på. Inget trasigt och inget som behöver någon behandling utöver lite smärtstillande. Hon är vid gott mod och haltar inte.

I övrigt har hon jobbat på en liten tuggpinne i typ en timme nu :rofl: Livsnjutare till max.

Fick jobba över idag, mycket extrajobb efter SKKs utställning på jobbet.
Var hungrig så det skar i både mage och huvud men hundarna måste ju ut först när man kommer hem. Tillslut hade jag iaf fått in en tallrik matrester i micron, då knackar det på dörren!
Kennelkonsulenter!
Väcka maken som sov efter nattskiftet, fram med pärmar och dyligt. Jag var så oartig att jag åt under tiden. Maken viste nog knappt vad som var upp och ner på sig själv så trött var han :crazy:
Men vi fick idel beröm. Speciellt för valprummet och rummet utanför med foderavdelningen och förvaringen med alla tillbehör :)
Och Mamma Mu limmade in sig rejält hos båda konsulenterna.

Nu har jag försökt sova bort huvudvärken jag fick för att jag var så hungrig men det gick sådär så jag och Skägget ska hålla oss i soffan i kväll.

Qain har blivit 1 år och varit på sökläger i sommar. Han tyckte det var lite konstigt med massa folk i skogen :D Annars är han väldigt rolig att arbeta med, behöver bara mogna en aning. Snart dags för röntgen också.
Q1r1.jpg
Qain12.jpg

Han är sååå snygg!
Håller tummarna för röntgen :)

Här blir det NoseWork torsdag och söndagar som börjar senare i nästa månad! :banana: Grabben hade otroligt kul och var oerhört duktig på förra kursen, så nu kör vi fortsättning och hoppas vi kan bli duktiga nog att köra NW och gå godkänt på doftprov.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka