Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och Nessie klarade uppflyttningspoäng idag i lydnad startklass!! :banana::banana:

Husse vart också jätte-glad då kursledaren i allmänlydnad bara yttrat sig i goda ordalag om Nano, hon är helt klockren på träningarna tydligen :love:.

Nä, nu är det dags att kasta sig i sängen för länge sen! Så himla glad för både Nessie och Nano :bow:.

41109625_10215727888184429_311835151338307584_n.jpg

:banana::banana::banana:

Nöjd över att jag inte åkte, jösses så sent jag hade kommit hem!

Tanthunden hämtades hem igårkväll :love:

Hopsläpp med hoppetossdottern och terriern (som ju anlände dan efter att hon åkte på sin sexmester) gick finfint, hon upplyste om att gammal är äldst och sen var det inget mer med det. Det är så jäkla skönt med stabila hundar som bara funkar :up:

Ikväll är jag beredd att tro på att det är en myt att tandborstning skulle vara bra för hundar. Vad jag än gör blir tänderna sämre :(

Din DS? Vissa linjer/hundar har bara totalt helcrappig tandhälsa oavsett vad man gör (min första var sån, han och hans syskon/släktingar hade generellt jättedåliga tänder).

Mina tre jag har nu har jag inte borstat tänderna på en enda gång, men de har uppenbarligen genetiskt superfina tänder. Min 8-åring har inte ens tillstymmelse till tandsten ex .

Så ibland spelar det ingen roll vad man som hundägare gör, det blir dåligt ändå. Tyvärr.

Äh, fy sjutton. Värsta PMs-en och idag har jag pratat med en trevlig potentiell hundköpare. Jag hatar att valparna är så stora att jag måste tänka försäljningstankar :arghh::cry::cry::cry::cry:

• Gilla
Reactions: Laa
Har varit nere på brukshundsklubben, tränat lite lek med valpen och hon har fått öva på att vara passiv när jag tränar med Tinja. Hon var förvånansvärt duktig!
Sedan blev det lite svampplockning. Hittade några fina unga karl johan och tegelröd björksopp, och typ tre kantareller :D

Har varit ute på promenad i skogen med Skägget och Mamma Mu.
Sol när vi gick och jag hade torr tvätt ute som jag skulle ta sen.
Givetvis började det regna. Det såg inte så illa ut på himlen så jag gick och drog fötterna efter mig under träden och väntade på att det skulle dra över.
Dum idé.

Det kom ett skyfall!!
Skägget höll på att dö blötdöden och jag blev så genomvåt att det rann regnvatten längs ryggen och skinkorna :arghh:

Mamma Mu stortrivdes:up:

Var nyss ute på kvällsrastning med hunden och hade en bit korv i handen. När jag skulle ge den smula av korven som jag höll fram så tog Frej sats och skulle sno åt sig den stora korvbiten jag höll inne i handen. Men tydligen hade jag även en hårsnodd i näven så det blev den han fick tag i :laugh: Ganska snopen såg han ut där i sin lampskärm :laugh:

för övrigt så fick han hamna i ugnen i morse. Min mamma hade läst att man kunde smaksätta rullpizzor(?) med mopsar och tyckte vi kunde prova med Frej trots att han är fel ras. Hundarna var dock bara för smaksättning och skulle varken dö, skadas eller ätas. Men nog var jag orolig när jag kikade på honom genom ugnsluckan...

(Och det där med rullpizzor och hundsmaksättning var bara en dröm ;))

Slutade i vettig tid på jobbet idag, för första gången på evigheter. Så, vi tog en långpromenad i skogen direkt efter jobbet. Det var SÅ skönt. Imorgon lär jag sluta ännu lite tidigare och vädret ska bli bra. Funderar nu lite på vad jag ska hitta på med damerna. Kanske blir det en promenad till en tom hage och lite lydnadsträning i solen? Jag har ju faktiskt köpt ett stativ till mobilen men bara använt det en enda gång. Kanske skulle ta med det och försöka få någon liten film på när vi gör något roligt?

Jag tog Skrället till fysio första gången ikväll. Ville kolla igenom honom ordentligt nu när vi börjat träna agility mer seriöst. Han har ont i stora delar av kroppen, reaktioner bla i handleder, . Och ingen av oss har märk någonting. Fysion verkade själv lite förvånad över vad hon hittade för hans rörelser såg fina ut. Efter ett tag vill hon inte ena göra klart undersökningen utan sa bara veterinär.
Så nu sitter jag hemma i soffan och grinar ögonen ur mig och varvar worst case scenarion med funderingar hur länge han gått så här egentligen. Älskade lilla måndagsexemplaret :cry::heart

Jag tog Skrället till fysio första gången ikväll. Ville kolla igenom honom ordentligt nu när vi börjat träna agility mer seriöst. Han har ont i stora delar av kroppen, reaktioner bla i handleder, . Och ingen av oss har märk någonting. Fysion verkade själv lite förvånad över vad hon hittade för hans rörelser såg fina ut. Efter ett tag vill hon inte ena göra klart undersökningen utan sa bara veterinär.
Så nu sitter jag hemma i soffan och grinar ögonen ur mig och varvar worst case scenarion med funderingar hur länge han gått så här egentligen. Älskade lilla måndagsexemplaret :cry::heart
Åh vad tungt :( Hoppas att allt går bra för er när ni kommer iväg till veterinären och att det är något som kan åtgärdas :heart

lycka till! Är så jävligt när det är något fel och man måste oroa sig så hjärtat krackelerar. Hoppas det är något lättåtgärdat :heart

:heart

Jag frågade maken i dag hur träningen gick inför IPO1- provet. Det är ju bara 1 vecka kvar.
Jodå, lydnaden kändes bra. Det är apporteringarna som är jäkligt gröna. Typ illgröna :grin:
När jag frågade om detta var den svagaste punkten så sa han nä, det var skyddet.
Då kröp det fram att de hade ännu inte gjort ett enda modprov :o
Att hon inte ska gå på är han inte orolig för. Släpper gör hon nog. Men däremot lär hon vilja gå på igen.

Jaja, detta lär bli intressant. Misslyckas de så finns en ny chans i November på vår gamla klubb.

Nej, så himla tråkigt att läsa :( Håller tummarna för er :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V