Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tog Skrället till fysio första gången ikväll. Ville kolla igenom honom ordentligt nu när vi börjat träna agility mer seriöst. Han har ont i stora delar av kroppen, reaktioner bla i handleder, . Och ingen av oss har märk någonting. Fysion verkade själv lite förvånad över vad hon hittade för hans rörelser såg fina ut. Efter ett tag vill hon inte ena göra klart undersökningen utan sa bara veterinär.
Så nu sitter jag hemma i soffan och grinar ögonen ur mig och varvar worst case scenarion med funderingar hur länge han gått så här egentligen. Älskade lilla måndagsexemplaret
Känner så väl igen det, men det är skitsvårt att släppa prestationskraven Saliga Pästos var precis likadan, känslig som få och frustration födde frustration som sedan blev en djup spiral... på någon månad förstörde jag massor som sedan tog flera år att jobba tillbaka. Märktes bara i lydnaden, i allt arbete där hon fick jobba mer självständigt var det inga problem. Så dina tankar om att bara ha kul och bygga relation igen känns helt rättGripa och jag tävlade i onsdags och det gick väl både bra och dåligt. Vi har hamnat i någon ond cirkel de senaste veckorna där jag blir nervös och frustrerad, vilket gör henne frustrerad så hon skäller, vilket gör mig mer frustrerad och irriterad, vilket gör henne mer frustrerad Tycker även vi har tappat en del i relation och kontakt. Så ska nu bara bestämma mig för att HA KUL och försöka sluta ha sådan prestationsångest. Har inte alls samma lust till träning som för bara några veckor sedan...
Iaf. På tävlingen fick vi 148,5 p. Hon gjorde vad hon skulle men gav skall när jag lämnade för inkallning, apport och något mer. Jag var sjukt nervös och det hjälpte ju verkligen inte... Däremot fick jag beröm för att jag ändå behöll lugnet när hon gick igång, så hon inte gick igång ännu mer.
Men ja. Nu ska jag mest fokusera på relation faktiskt. Och sluta ta allt på så stort allvar när jag anmält mig till tävling. Det tar ju verkligen död på träningslusten
Känner så väl igen det, men det är skitsvårt att släppa prestationskraven Saliga Pästos var precis likadan, känslig som få och frustration födde frustration som sedan blev en djup spiral... på någon månad förstörde jag massor som sedan tog flera år att jobba tillbaka. Märktes bara i lydnaden, i allt arbete där hon fick jobba mer självständigt var det inga problem. Så dina tankar om att bara ha kul och bygga relation igen känns helt rätt
Tror hon skulle kunna komplettera Floyd rätt bra på jakterna - tror inte du @AraSlei ?!Visa bifogad fil 19167
Har visst skaffat mig en apporterande fågelhund. Hur går man tillväga nu? Varken jag eller sambon jagar, men jag känner att hon nog skulle vara till stor nytta i ett jaktlag. Kan man hyra ut henne dyrt tror ni?
Kom tillbaka när domare och tävlingsledare får stå och trösta och peppa dig för du står och grinar över att hunden bara vill sticka från planen och inte ha med dig att göraGripa och jag tävlade i onsdags och det gick väl både bra och dåligt. Vi har hamnat i någon ond cirkel de senaste veckorna där jag blir nervös och frustrerad, vilket gör henne frustrerad så hon skäller, vilket gör mig mer frustrerad och irriterad, vilket gör henne mer frustrerad Tycker även vi har tappat en del i relation och kontakt. Så ska nu bara bestämma mig för att HA KUL och försöka sluta ha sådan prestationsångest. Har inte alls samma lust till träning som för bara några veckor sedan...
Iaf. På tävlingen fick vi 148,5 p. Hon gjorde vad hon skulle men gav skall när jag lämnade för inkallning, apport och något mer. Jag var sjukt nervös och det hjälpte ju verkligen inte... Däremot fick jag beröm för att jag ändå behöll lugnet när hon gick igång, så hon inte gick igång ännu mer.
Men ja. Nu ska jag mest fokusera på relation faktiskt. Och sluta ta allt på så stort allvar när jag anmält mig till tävling. Det tar ju verkligen död på träningslusten
Kom tillbaka när domare och tävlingsledare får stå och trösta och peppa dig för du står och grinar över att hunden bara vill sticka från planen och inte ha med dig att göra
Prestationsångest kan verkligen förstöra. Det positiva är att jag lärde mig extremt mycket av den tävlingen.
You're welcomeHaha jag hoppas att jag slipper det
Men då har jag lite hopp inför framtiden iaf
Ja det kan ju verkligen det...
Tror hon skulle kunna komplettera Floyd rätt bra på jakterna - tror inte du @AraSlei ?!
Ja det är verkligen skitsvårt att släppa. Vi har verkligen fött varandras frustrationer nu. Dock är det inte i all träning. Men så fort jag känner att "Nu MÅSTE det funka" så kommer frustrationen direkt.
Och ja, likadant här så har det kommit och blivit värre snabbt på bara några få veckor..
Men ska försöka jobba med mig själv och bara ha kul igen. Annars kan man ju skita i det känner jag
Känner så väl igen det, men det är skitsvårt att släppa prestationskraven Saliga Pästos var precis likadan, känslig som få och frustration födde frustration som sedan blev en djup spiral... på någon månad förstörde jag massor som sedan tog flera år att jobba tillbaka. Märktes bara i lydnaden, i allt arbete där hon fick jobba mer självständigt var det inga problem. Så dina tankar om att bara ha kul och bygga relation igen känns helt rätt