Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så himmelens glad idag! :love: Var på rehab för laserbehandling av Frej efter veterinärens rekommendation förra veckan och rehabsköterskan hittade inga spänningar eller konstigheter. Inte såg han halt ut heller och han går bra på sitt gips.

Att han är mer musklad i vänster underarm än i höger kan visst ändå bero på att han var skadad i höger bak i vintras. Så nu hoppas jag att vi med gedigen rehab med vattentrask och andra övningar kan bygga upp musklerna generellt och jämna ut alla ojämnheter :heart

Nu vågar jag hoppas att det verkligen blir bra (och ska sluta avliva honom i tankarna där han ofelbart fick obotbara problem). Sedan ska jag väl kolla upp honom i alla fall, men tillsvidare bara vara glad :love:

Var nyss ute och rasta valpen när det kommer en kille mot oss (valpen är lös). Jag hade inte glasögon på mig så trodde först det var en nära vän till oss, men när han kom lite närmre tyckte jag att Nää, det är nog inte han. Skyndar mig att stoppa Cessna från att springa fram till killen varpå han säger ”Men oj, vad hon har växt!” och fortsätter att konversera lite kort.

Jag som inte ens känner igen killen inser ju att jag måste ha pratat med honom någon gång när jag varit utan glasögon och då trott att han var min bekanting. Fick liksom bara spela med som att jag låtsades minnas att jag någonsin konverserat med honom innan. :rofl:

Note to self: Sluta rasta din hund utan att ha glasögonen på dig. Du ser allt för dåligt.

Är det någon som har erfarenhet av hundens hus? Kikar lite på kurser men vet varken in eller ut så kom gärna med förslag! :)

Är det någon som har erfarenhet av hundens hus? Kikar lite på kurser men vet varken in eller ut så kom gärna med förslag! :)
Jag skulle säga att det beror helt på instruktören :) Vi har varit hos dom i Göteborg i omgångar sedan Svansson var liten och vissa instruktörer har varit fantastiska, andra inte riktigt lika bra (för oss)

Mötte upp @linnsan idag för att nöta lite lydnad och äntligen bjuder fröken blond upp till riktigt trevligt engagemang hela tiden. :love: Jag fick massa hjälp på ett läger i våras och nu visar sig resultatet av allt slit. Fortsätter det såhär så blir det snart tävling.

Nyblivna pensionären Salle fick med jobba lite men mest träna plats, agera störning för Gripa, kräva klappar och sno korv ur fickan på @linnsans kompis. Men han va lika glad för det :)
F1907731-C1F6-49C3-B028-9D723645AF5B.webp

Jag skulle säga att det beror helt på instruktören :) Vi har varit hos dom i Göteborg i omgångar sedan Svansson var liten och vissa instruktörer har varit fantastiska, andra inte riktigt lika bra (för oss)
Förlåt jag borde varit lite mer tydlig ser jag nu! Menade utbildningarna de erbjuder, typ som instruktör :o

Mötte upp @linnsan idag för att nöta lite lydnad och äntligen bjuder fröken blond upp till riktigt trevligt engagemang hela tiden. :love: Jag fick massa hjälp på ett läger i våras och nu visar sig resultatet av allt slit. Fortsätter det såhär så blir det snart tävling.

Nyblivna pensionären Salle fick med jobba lite men mest träna plats, agera störning för Gripa, kräva klappar och sno korv ur fickan på @linnsans kompis. Men han va lika glad för det :)
Visa bifogad fil 18397

Det var så kul att se henne, sådan skillnad :up: Och Salle är ju så charmig :D

Nästa pass ska jag inte ha haft 2 vilodagar med bara rastningar innan... :angel::D

Tinja löper. Det är alltså nästan precis ett år sedan sist. Jag hade inte märkt något om hon inte var så svullen i baken och stinker löptik :wtf: Hon städar så otroligt noggrant efter sig.

Till och med Benji är intresserad. Tinja är inte imponerad. :p

Lånade en kompis Aussie idag till min och @Ceta skogspromenad. Jag tänkte (och utlovade) en strosa i skogen och kolla efter ev svamp-promenad med fika. Istället blev det typ 2,5 timmars rent promenerande varav häften offroad i ogallrad skog eller högt och blött gräs :o:angel: (fast det blev fika!) verkar som om jag inte är så pålitlig...

Men, det var en himla trevlig promenad trots att att jag kanske villade bort oss lite och hundarna var så nöjda. Aussien hittade dessutom världens dypöl att bada i så hon var supernöjd tills vi kom hem och hon behövde duscha :D Svansson verkade ha något sista energiryck och ville leka när vi kom hem, det höll i sig i säkert fem minuter innan han däckade och han har inte gjort något väsen av sig sedan dess :D

Hm.. Två tävlingar i oktober där Aysu skulle kunna tävla. MEN jag gissar att det är för hemskt väder då för att hon ska klara av att tävla rally utomhus :banghead:

Vad brukar det vara för väder i Sthlm i oktober? Går det att kolla upp på nätet kanske...?

Jag har iaf hittat en som jag och Ebrah SKA vara med på. En med dubbla starter som vi faktiskt kan ta oss till eftersom det går att åka med kollektivtrafiken dit. Så jäkla bökigt allt är utan bil...

Nöjd hund efter att ha tävlat rally igår och fått en rejäl skogspromenad med apportering idag. Hon börjar nu verkligen fatta att man ska ge apporten till matte!

Edit: hund påpekar att hon inte är helt nöjd - hon har inte fått kvällsmat än.

Åh. Hittade inoff kvällstävling som jag vill vara med på. Jag MÅSTE ordna med bil på något vettigt sätt snart. Det går ju inte att inte ha bil och tävla med hund (vilken nyhet :grin: ). Funderar på att anmäla och i värsta fall hyra bil för en kväll. Fast då blir det ju plötsligt inte alls någon billig liten träningstävling som jag hade tänkt mig... Och den vän jag har som skulle kunna köra osv, han vill inte ha hund i sin bil. Alls. Har nu skrivit en miljard inlägg till @Fisherling för att se om hon vill med, men jag är så rastlös att jag skriver överallt samtidigt... :p Kanske någon kollega på jobbet har bil jag kan låna annars... Tror inte direkt att det blir populärt att låna en jobb-bil även om det utan problem får plats med hundar i dem (skåpbilar).

Åh. Hittade inoff kvällstävling som jag vill vara med på. Jag MÅSTE ordna med bil på något vettigt sätt snart. Det går ju inte att inte ha bil och tävla med hund (vilken nyhet :grin: ). Funderar på att anmäla och i värsta fall hyra bil för en kväll. Fast då blir det ju plötsligt inte alls någon billig liten träningstävling som jag hade tänkt mig... Och den vän jag har som skulle kunna köra osv, han vill inte ha hund i sin bil. Alls. Har nu skrivit en miljard inlägg till @Fisherling för att se om hon vill med, men jag är så rastlös att jag skriver överallt samtidigt... :p Kanske någon kollega på jobbet har bil jag kan låna annars... Tror inte direkt att det blir populärt att låna en jobb-bil även om det utan problem får plats med hundar i dem (skåpbilar).

När är det? Kanske ska träna Floki i rally så att man kan åka ut i nya miljöer och jobba på sådant. Han kan så himla lite bara.

Min tok till hund har varit riktigt odräglig på sistone. Tror det är en kombination av uppdämt rörelsebehov, understimulans, att det varit mycket folk in och ut hemma, att det är svalare och rätt och slätt ålder (15,5 månad).

Har blivit rådd till att gå kurs först om vi vill hålla på med noswork men undrar om jag inte ska försöka hitta någon bok eller så och testa själv ändå. Om han bara får leta godis måste han få hålla på i en timme för att bli lite trött i huvudet. I och för sig har vi rätt mycket tid men... Jag önskar mig det där tröttnöjda som skrivs om i annan tråd :idea::)

edit: sedan är det väl inte helt omöjligt att en smula bristfällig uppfostran också har en liten tårtbit i det hela :laugh: Men vi jobbar på det. När han är 2 år, j*klar vad han ska kunna uppföra sig fint och världsvant då :D :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka