Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Qain är nu 6 månader och en himla trevlig valp. Längtar till våren när vi kan sätta igång med spåret på allvar. Undra om jag vågar fundera på en appellstart i höst :nailbiting:
DSC_0203-2.jpg

DSC_0254.jpg

Men va fin han är! Vilket underbart uttryck!

Läser ännu mer om salukifolks åsikter om lure coursing och känner lite för att dränka mig själv eller någon :banghead:

För den nyfikna:
Tydligen behöver salukis inte kunna jaga, för de bor inomhus nu för tiden och blir serverade mat och då är det viktigare med utställning än lure coursing och de som håller på med lure coursing gör det för att deras hundar inte är rastypiska nog att kunna få bra omdömen på utställningar. (sagt av uppfödare).
De salukis som springer bra på lure coursing är i själva verket greyhoundkorsningar (sagt av lite alla möjliga).
Lure coursing handlar tydligen bara om hur snabbt hunden springer (inte sant, alls).

Och så vidare i all oändlighet.
Jag blir Så. Jävla. Less.

Så konstig sak att säga. :banghead: Jag såg något liknande i en labbegrupp. Visste ni att jaktlabbar är så smäckra för att de i själva verket är whippet-korsningar? :idea:

Fy. Få saker provocerar mig så mycket som folk som ser utställning som primärt avelsfokus...

Floki har en kullbror som folk i rasgrupper på FB vägrar tro är renrasig BC. Det är en whippetkorsning tydligen. :rofl:

Arwen, min boxertik som avlivades för snart ett år sen, lämnade ju ett stort tomrum hos mig men framför allt hos sin husse, mitt ex, där hon bott i princip heltid de senaste åren. Han tingade en ny boxervalp i vintras, som han nu haft hemma några veckor. Jag dör boxervalp-döden (och får en liten tår i ögat samtidigt).

När han berättade om valpen så var jag ju tvungen att snoka - och det visade sig att valpen kommer från samma kennel som Arwens mamma kom ifrån! Och pappan? Från samma kennel som Arwens pappa. :D Vad är oddsen för det? Han har alltså fått hem en mini-Arwen och mitt hjärta går lite i kras över allt fantastiskt och roligt han kommer uppleva med den där fina lilla skiten. :cry: :love: Tittar på bilder av Arwen och vill fulböla.

(Min lilla skit eller snarare mina små skitar är givetvis fantastiska, men boxer är ju boxer.)

Min sju månaders-sak kissar fortfarande inne med jämna mellanrum. Går tre dagar skitbra, tre dagar med att torka kiss, vilket gör mig skitless ärligt talat.

Nu har hon dessutom lyckats kissa på mammas mer än en gång parkettgolv, trots att jag trott att jag passat henne/ stängslat bort henne (vilket inte hjälper när man har katter som välter skiten). Mitt fel och jag betalar såklart för att få det fixat.
Behöver man byta allt eller kan man byta där träet har mörknat? Hur lång tid tar det innan golvet får samma färg?
Tänker att här borde det finnas fler som har råkat ut för samma sak.

Arwen, min boxertik som avlivades för snart ett år sen, lämnade ju ett stort tomrum hos mig men framför allt hos sin husse, mitt ex, där hon bott i princip heltid de senaste åren. Han tingade en ny boxervalp i vintras, som han nu haft hemma några veckor. Jag dör boxervalp-döden (och får en liten tår i ögat samtidigt).

När han berättade om valpen så var jag ju tvungen att snoka - och det visade sig att valpen kommer från samma kennel som Arwens mamma kom ifrån! Och pappan? Från samma kennel som Arwens pappa. :D Vad är oddsen för det? Han har alltså fått hem en mini-Arwen och mitt hjärta går lite i kras över allt fantastiskt och roligt han kommer uppleva med den där fina lilla skiten. :cry: :love: Tittar på bilder av Arwen och vill fulböla.

(Min lilla skit eller snarare mina små skitar är givetvis fantastiska, men boxer är ju boxer.)

Skrutta! :cry::cry::cry:

Bifogade filer

• arwen_1.webp
    arwen_1.webp
    91,2 KB · Visningar: 75
Förstår hur du känner, men alla raser har ju tyvärr sitt skit. Ibland är det värt riskerna ändå, men ja.. Jag hoppas det med!

Boxern dras ju med så mycket skit, tyvärr. Epulider, furunkler, allergier, magproblem, cancer. Jag är fortfarande med i en boxergrupp på FB och det gör så ont att läsa om den ena hunden med problem efter den andra, eller hundar mitt i livet som får somna in pga cancer. :down: Nåja, det är ju flera år framåt. Håller tummarna för att ett mindre mirakel sker med boxeraveln.

Bonusbild!

Bifogade filer

• arwen_2.webp
    arwen_2.webp
    40,7 KB · Visningar: 66
Boxern dras ju med så mycket skit, tyvärr. Epulider, furunkler, allergier, magproblem, cancer. Jag är fortfarande med i en boxergrupp på FB och det gör så ont att läsa om den ena hunden med problem efter den andra, eller hundar mitt i livet som får somna in pga cancer. :down: Nåja, det är ju flera år framåt. Håller tummarna för att ett mindre mirakel sker med boxeraveln.
Ah okej. Jag känner ju rätt få boxrar men den jag känner bäst är en pigg o kry herre :) Så det kan man ju hoppas på!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 668
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar