Qain är nu 6 månader och en himla trevlig valp. Längtar till våren när vi kan sätta igång med spåret på allvar. Undra om jag vågar fundera på en appellstart i höst
Men va fin han är! Vilket underbart uttryck!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Qain är nu 6 månader och en himla trevlig valp. Längtar till våren när vi kan sätta igång med spåret på allvar. Undra om jag vågar fundera på en appellstart i höst
Kökssax är bra grejerFick ta till köksaxen på Chiko. Tovorna han hade på vissa ställen var inte nådiga. Ska även boka in honom hos frissan imorgon så får hon rätta till mina påhitt
De salukis som springer bra på lure coursing är i själva verket greyhoundkorsningar (sagt av lite alla möjliga).
Så konstig sak att säga. Jag såg något liknande i en labbegrupp. Visste ni att jaktlabbar är så smäckra för att de i själva verket är whippet-korsningar?
Fy. Få saker provocerar mig så mycket som folk som ser utställning som primärt avelsfokus...
Summa summarum, rimligt summa () alltså med 3400 kr för fem dagar!
Kökssax är bra grejer
/hon som av lathet använder kökssax istället för att gå och hämta trimsaxen
Floki har en kullbror som folk i rasgrupper på FB vägrar tro är renrasig BC. Det är en whippetkorsning tydligen.
Haha, men herregud! Det är ju ännu konstigare att säga det som en BC, som inte ska se ut på ett visst sätt (förutom svartvita och fluffiga då ).
Meh! Ja! Ebrah hade blårandigt fleecetäcke idag, Aysu hade grått täcke. Du borde sagt hej!@Red_Chili tror jag såg dig och dina fina tjejer idag ena hade ett blå-randigt täcke på sig? Annars har ni en dubbelgångare
Arwen, min boxertik som avlivades för snart ett år sen, lämnade ju ett stort tomrum hos mig men framför allt hos sin husse, mitt ex, där hon bott i princip heltid de senaste åren. Han tingade en ny boxervalp i vintras, som han nu haft hemma några veckor. Jag dör boxervalp-döden (och får en liten tår i ögat samtidigt).
När han berättade om valpen så var jag ju tvungen att snoka - och det visade sig att valpen kommer från samma kennel som Arwens mamma kom ifrån! Och pappan? Från samma kennel som Arwens pappa. Vad är oddsen för det? Han har alltså fått hem en mini-Arwen och mitt hjärta går lite i kras över allt fantastiskt och roligt han kommer uppleva med den där fina lilla skiten. Tittar på bilder av Arwen och vill fulböla.
(Min lilla skit eller snarare mina små skitar är givetvis fantastiska, men boxer är ju boxer.)
Så söt! Du får skaffa dig en ny boxer i framtidenSkrutta!
Så söt! Du får skaffa dig en ny boxer i framtiden
Förstår hur du känner, men alla raser har ju tyvärr sitt skit. Ibland är det värt riskerna ändå, men ja.. Jag hoppas det med!De ska bara sluta dö av cancer först...
Naevars, det blir absolut en boxer i huset igen, när stunden är rätt. Jag hoppas bara att aveln rätar upp sig lite tills dess.
Förstår hur du känner, men alla raser har ju tyvärr sitt skit. Ibland är det värt riskerna ändå, men ja.. Jag hoppas det med!
Ah okej. Jag känner ju rätt få boxrar men den jag känner bäst är en pigg o kry herre Så det kan man ju hoppas på!Boxern dras ju med så mycket skit, tyvärr. Epulider, furunkler, allergier, magproblem, cancer. Jag är fortfarande med i en boxergrupp på FB och det gör så ont att läsa om den ena hunden med problem efter den andra, eller hundar mitt i livet som får somna in pga cancer. Nåja, det är ju flera år framåt. Håller tummarna för att ett mindre mirakel sker med boxeraveln.