Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rofl:

Finns en anledning till att jag vägrar para med långhåriga hanar.
Men hane till Jarla är redan inspanad (här är vi ute i god tid..3 år innan :D) och han är semilånghårig. Men hon har väldigt kort och tunn päls (så tacksamt) så det blir nog bra :)
Han är ju antagligen blandis mellan schäfer / newfoundland sååååå... Gott om hår :meh:

Jag är för övrigt galet sugen på träningsläger i sommar. Skulle vara himla roligt. Men så till problemet; tänk om man hamnar med en riktig skitinstruktör? Många läger är ju så himla dyra, tänk om man kastar pengarna i sjön och åker hem efter två dar? :confused:

Vad är rimligt pris egentligen? Kikar på en nu som ligger 4 timmar från mig. Då är det fem dagar, ingen kost eller logi (det får man ordna själv), 3400 kr. Hade ni betalat det?

Jag är för övrigt galet sugen på träningsläger i sommar. Skulle vara himla roligt. Men så till problemet; tänk om man hamnar med en riktig skitinstruktör? Många läger är ju så himla dyra, tänk om man kastar pengarna i sjön och åker hem efter två dar? :confused:

Vad är rimligt pris egentligen? Kikar på en nu som ligger 4 timmar från mig. Då är det fem dagar, ingen kost eller logi (det får man ordna själv), 3400 kr. Hade ni betalat det?
Jag ska på en IPO lydnadskurs i Februari. 2 dagar träning. Kostar 2300kr om man inte är medlem i arrangerande föreningen.
Så jag är beredd att betala mycket om det är en instruktör jag verkligen vill träna med.

Men skit, tänk att man aldrig kan ha datumen på rätt sida . Det är ju superkul att åka på tävlingsresa när man är ett helt gäng!

Klubben åker varje år så vi får hänga på då i stället :)
Kanske är det lika bra för vi lånar in en tik som beräknas löpa i april så det hade garanterat kört ihop sig så jag fick stanna hemma :meh:

Jag ska på en IPO lydnadskurs i Februari. 2 dagar träning. Kostar 2300kr om man inte är medlem i arrangerande föreningen.
Så jag är beredd att betala mycket om det är en instruktör jag verkligen vill träna med.

Kul! Har du möjlighet så spana in RSV2000 läger i vår. Workshops och både IPO-skydd och Lydnad finns. Även figurantkurs. Otroligt lärorikt för egen del att få lära sig skyddet från "andra hållet". Sambon gick den förra året och det har gett ett jättelyft i att läsa och förstå sin egen hund i skyddet. :)

Ja - det är ju det, hur vet man att det är en instruktör man verkligen vill träna med? :D
Gjorde en liten googling och instruktören har ju imponerande meriter, men jag har ju aldrig träffat hen som person och känner inte till vilka metoder som använts och dylikt.

Ja - det är ju det, hur vet man att det är en instruktör man verkligen vill träna med? :D
Gjorde en liten googling och instruktören har ju imponerande meriter, men jag har ju aldrig träffat hen som person och känner inte till vilka metoder som använts och dylikt.

Beroende på vad för metoder det är du gillar så brukar det gå att söka på namnet på personen i facebookgrupper och där se ungefär vad folk säger om instruktörens metoder. :)

Instuktören jag ska träna för i februari har jag "fått" genom rekommendationer så jag hoppas det blir bra :nailbiting:.
Förhoppningsvis kommer jag med på ett läger för min spårguru i juli, 4,5 dagar/4500kr inklusive mat. Det lägret är fantastiskt och de har alla inriktningar (IPO, Bruks, Lydnad) men svårt att få plats om man inte var en av de lyckliga som var med året innan.

Beroende på vad för metoder det är du gillar så brukar det gå att söka på namnet på personen i facebookgrupper och där se ungefär vad folk säger om instruktörens metoder. :)

Många instuktörer anpassar också metoder efter kunden. Iaf i IPOt.

Fy tusan vad jag är less på detta skitväder,för att hundarna ska kunna vara ute någon längre stund så måste jag täcka dom och som en följd av det så går tvättmaskinen varm och sen hänger det blöta hundjackor över hela huset.

Äähh det är ju ingen sport om man vet för mycket om sina hundar :laugh: Det är ju det roliga med att skaffa blandras :meh::D
Nä han är väldigt lugn och otroligt förarvek. Han tycker dock inte om att man håller fast honom, tar tag i svansen eller lyfter tassarna:confused: då klagar han högljutt.
@BobberiBoo Jag tycker det ser mysigt ut. Bevara den underbara pälsen :love:
Den måste nog av helt :( Nu när jag skulle klippa benen och under magen lite så hittade jag hur många stora tovor som hellst. Så även i svansen, så jag ska försöka få tag på en hundfrisör och se om det går att rädda eller om vi får raka av och börja om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 668
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar