Hon har flyttat till Göteborg.Hur har det gått med lilla mopsen?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon har flyttat till Göteborg.Hur har det gått med lilla mopsen?!
På foder eller såld??Hon har flyttat till Göteborg.
Åhh, vad otroligt lik Athena hon har blivitPå tal om samojedtråden. Luna var med oss i år att fixa granen. Sambon är typ det roligaste som finns, han hittar ju alltid på så mycket kul. Hon vill krypa in i skinnet på honom. Här envisas hon med att hon absolut också ska få hänga upp en julgranskula i den lilla(!) granen.
Jag hade inte glasögonen på mig och blev förundrad över din sambos rejäla hår...På tal om samojedtråden. Luna var med oss i år att fixa granen. Sambon är typ det roligaste som finns, han hittar ju alltid på så mycket kul. Hon vill krypa in i skinnet på honom. Här envisas hon med att hon absolut också ska få hänga upp en julgranskula i den lilla(!) granen.
Åhh, vad otroligt lik Athena hon har blivit
Jag hade inte glasögonen på mig och blev förundrad över din sambos rejäla hår...
Åhh, vad otroligt lik Athena hon har blivit
Jag hade inte glasögonen på mig när jag läste detta och fick scrolla tillbaka för att se det speciella med sambons lårJag hade inte glasögonen på mig och blev förundrad över din sambos rejäla hår...
Exakt min tanke när uppfödaren nämnde något om olika typerSer inte alla samodjeer lika dana ut?
Men va söt Och härligt att läsa att natten gått bra!Han är en 2 år gammal schäfer blandis med mer päls än ett lejon Han heter Chiko och kommer förhoppningsvis bli, bortsett från Bobbers nya bästa vän, min träningskompis inom nosework och spår, och ev personsök
Så här ser det ut här nu.
Om jag får en hund till mig som jagar olovandes (jobbar som problemhundsutredare) så använder jag mig av jakten som berikning för att dämpa jaktlusten. Ungefär om det bästa du vet är hallonsylt och hela din dag och ditt liv går ut på att hitta hallonsylt, du kan till och med stjäla din hallonsylt. Sen helt plötsligt så är den nån som serverar dig hallonsylt sju dagar i veckan. Då kommer du inte vara lika benägen att stjäla. Det är samma med hundar. Däremot skulle jag inte berika en vinthund med viltspår, utan med den typ av jakt de faktiskt sysslar med. Att fånga in med blick och sen dra järnet. Nån typ av lure coursing till exempel, är jag övertygad om ger hundens hjärna lättare att ta ett nej, vi jagar inte idag, men imorgon jagar vi det matte har bestämt att du får jaga.
Flera i vår klubb ska tävla i Tyskland i april så nu är det extra träningar, typ miniläger i helgen. Sambon hade tänkt åka med ner och göra BH-provet i Tyskland men det föll på att Jarla kommer ju vara under 16 månader. Vi satsar på September i stället då vi har tävlingar på vår klubb och så ta IPO 1:an nästa år i Tyskland.
Jarla har iaf varit jätteduktig i helgen. Dock drog hon från platsliggningen och hittade maten som en klubbkompis ställt ut för sitt framåtsändande
Helt förlåtet då hon är helt grön på platsliggningen.
Mamma Mu har varit risig i magen för typ 3 gången i sitt liv och sprutlackerat hela hallen
Hon fyllde för övrigt 10 år den 20 januari. Något vi helt missade här hemma
Övriga hundar mår bra men det är inte kul med 5 hundar hemma. Det blir lättare bara fodertiken åker hem. Men hon ska vara här en hel vecka till
Är det 16 månader i Tyskland? Här i Sverige är det 15.
Förlåt menVem f**** kom på ideen att ta hem en långhårig hund???