Heja Fridolf!Fridolf har gått ner till 38.5 grader
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Heja Fridolf!Fridolf har gått ner till 38.5 grader
Jag har inte ätit eller sovit ordentligt sen i tisdags. Nån timme per natt lyckas jag somna, och aptiten är som bortblåst så lever på kaffe och knäckebröd.Fy fan vilken rysare det här är.
Jag förstår dig. ”Man ska inte ha djur” har jag tänkt många gånger - när jag haft djur.Jag har inte ätit eller sovit ordentligt sen i tisdags. Nån timme per natt lyckas jag somna, och aptiten är som bortblåst så lever på kaffe och knäckebröd.
"Tio söta hundar bytes mot frimärkssamling eller en bra bok".
Om jag får en hund till mig som jagar olovandes (jobbar som problemhundsutredare) så använder jag mig av jakten som berikning för att dämpa jaktlusten. Ungefär om det bästa du vet är hallonsylt och hela din dag och ditt liv går ut på att hitta hallonsylt, du kan till och med stjäla din hallonsylt. Sen helt plötsligt så är den nån som serverar dig hallonsylt sju dagar i veckan. Då kommer du inte vara lika benägen att stjäla. Det är samma med hundar. Däremot skulle jag inte berika en vinthund med viltspår, utan med den typ av jakt de faktiskt sysslar med. Att fånga in med blick och sen dra järnet. Nån typ av lure coursing till exempel, är jag övertygad om ger hundens hjärna lättare att ta ett nej, vi jagar inte idag, men imorgon jagar vi det matte har bestämt att du får jaga.Jo, jag har hört det också, att det blir lättare. Jag har dock enbart hört det från folk som har hundar som på något vis är avlade för att arbeta med människor, vilket ju inte mina är öht. Sedan är det klart, folk som har vinthundar är i 99% av fallen ointresserade av hundträning och de få som väl gör något, de gör det ofta halvdant och därmed får de usla resultat också. Men ja, jag vågar inte chansa. Går det fel så blir hela mitt liv med hundarna så extremt mycket krångligare och sämre.
Nu tror jag att @Red_Chili vet det, hennes ena hund är kvalad till EM i LCOm jag får en hund till mig som jagar olovandes (jobbar som problemhundsutredare) så använder jag mig av jakten som berikning för att dämpa jaktlusten. Ungefär om det bästa du vet är hallonsylt och hela din dag och ditt liv går ut på att hitta hallonsylt, du kan till och med stjäla din hallonsylt. Sen helt plötsligt så är den nån som serverar dig hallonsylt sju dagar i veckan. Då kommer du inte vara lika benägen att stjäla. Det är samma med hundar. Däremot skulle jag inte berika en vinthund med viltspår, utan med den typ av jakt de faktiskt sysslar med. Att fånga in med blick och sen dra järnet. Nån typ av lure coursing till exempel, är jag övertygad om ger hundens hjärna lättare att ta ett nej, vi jagar inte idag, men imorgon jagar vi det matte har bestämt att du får jaga.
Måste vara så skönt med en bra veterinär, så att du känner dig trygg med att han får bästa vård.Fridolf har gått ner till 38.5 grader
"Tio söta hundar bytes mot frimärkssamling eller en bra bok".
I see...Nu tror jag att @Red_Chili vet det, hennes ena hund är kvalad till EM i LC
Vilket elände det är med flera av buke hundarna,hoppas dom alla kryar på sig.
Mina 7 mår tack o lov bra,är pigga o glada.
Blev bannad för att jag kallade "någon" idiot,skulle ha suttit på händerna men slant på tangenternaKul att "se" dig igen. Det slog mig här om dagen att det varit tyst ifrån dig
Är det sju nu?
Hur har det gått med lilla mopsen?!Vilket elände det är med flera av buke hundarna,hoppas dom alla kryar på sig.
Mina 7 mår tack o lov bra,är pigga o glada.
Nej men nu räcker det!Sista uppdateringen om Fritte för idag är att han är betydligt piggare, så imorgon ska de prova att fasa över på tabletter igen. Fantastiska nyheter som äntligen ger mig nått konkret att bygga hoppet på.
Samtidigt har Sonic spytt upp sin middag och verkar ha lite magknip De har INTE fått ben () på en vecka, och han verkar på det hela glad och har aptit så förhoppningsvis slipper jag åka med en hund till på buköppningsjour
Magknip kan de ju ha utan att det är nära döden, så det vore väl höjden av otur om det är nått allvarligt. Men det känns rejält olustigt...Nej men nu räcker det!
Låter positivt om Fridolf dock.
Aha... skamvrån. Det har jag missat.Blev bannad för att jag kallade "någon" idiot,skulle ha suttit på händerna men slant på tangenterna
Japp dom är 7 nu,var ju tvungen att göra något när jag inte kunde surfa på Buke