Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte ätit eller sovit ordentligt sen i tisdags. Nån timme per natt lyckas jag somna, och aptiten är som bortblåst så lever på kaffe och knäckebröd.

"Tio söta hundar bytes mot frimärkssamling eller en bra bok".
Jag förstår dig. :heart ”Man ska inte ha djur” har jag tänkt många gånger - när jag haft djur.

Jo, jag har hört det också, att det blir lättare. Jag har dock enbart hört det från folk som har hundar som på något vis är avlade för att arbeta med människor, vilket ju inte mina är öht. Sedan är det klart, folk som har vinthundar är i 99% av fallen ointresserade av hundträning och de få som väl gör något, de gör det ofta halvdant och därmed får de usla resultat också. Men ja, jag vågar inte chansa. Går det fel så blir hela mitt liv med hundarna så extremt mycket krångligare och sämre.
Om jag får en hund till mig som jagar olovandes (jobbar som problemhundsutredare) så använder jag mig av jakten som berikning för att dämpa jaktlusten. Ungefär om det bästa du vet är hallonsylt och hela din dag och ditt liv går ut på att hitta hallonsylt, du kan till och med stjäla din hallonsylt. Sen helt plötsligt så är den nån som serverar dig hallonsylt sju dagar i veckan. Då kommer du inte vara lika benägen att stjäla. Det är samma med hundar. Däremot skulle jag inte berika en vinthund med viltspår, utan med den typ av jakt de faktiskt sysslar med. Att fånga in med blick och sen dra järnet. Nån typ av lure coursing till exempel, är jag övertygad om ger hundens hjärna lättare att ta ett nej, vi jagar inte idag, men imorgon jagar vi det matte har bestämt att du får jaga.

Om jag får en hund till mig som jagar olovandes (jobbar som problemhundsutredare) så använder jag mig av jakten som berikning för att dämpa jaktlusten. Ungefär om det bästa du vet är hallonsylt och hela din dag och ditt liv går ut på att hitta hallonsylt, du kan till och med stjäla din hallonsylt. Sen helt plötsligt så är den nån som serverar dig hallonsylt sju dagar i veckan. Då kommer du inte vara lika benägen att stjäla. Det är samma med hundar. Däremot skulle jag inte berika en vinthund med viltspår, utan med den typ av jakt de faktiskt sysslar med. Att fånga in med blick och sen dra järnet. Nån typ av lure coursing till exempel, är jag övertygad om ger hundens hjärna lättare att ta ett nej, vi jagar inte idag, men imorgon jagar vi det matte har bestämt att du får jaga.
Nu tror jag att @Red_Chili vet det, hennes ena hund är kvalad till EM i LC ;)

Alltså. Person lägger upp film och bilder av värdelös kvalité i lantisgrupp, med frågan "varg eller hund?". Första svaret: "varg", och resten av kommentarerna :eek:-smileys och namntags.

Vad man ser? En grå prick med huvud och fyra ben. På filmen ser man den röra sig över ett fält, i ungefär en sekund innan sen försvinner ur bild för att kameran skakar runt.

Jag blir så jävla trött på folk.

"Tio söta hundar bytes mot frimärkssamling eller en bra bok".

Hade den diskussionen på FB igår. Nu mår, peppar peppar, vovven fint men "min" häst på ridskolan (har deltidshyrt henne de sista åren) ska in för hältutredning och det känns som det skulle kunna vara ganska illa om vi har otur. Jag var inne på gunghäst och frimärkssamling, andra förslag som kom in var akvariefiskar och vandrande pinnar, om man nu vill ha nåt som i alla fall rör på sig.

Hoppas det fortsätter att gå åt rätt håll med Fridolf (min första hund var en Fritte, så han måste ju vara toppen) och att det slutar jäklas med tänder och annat.

Här har vi en sjukling till *räcker upp handen*. Min sju månaders valp är ordinerad vila och metacam i fjorton dagar. Så det ska bli.... intressant?

Hon har haft en rörelsestörning så vi var inne på klinik och kollade upp det. Jodå, både runt bäckenet och i ländryggen reagerade hon rejält.
Visade inget på röntgen, så förhoppningen är att det ser bra ut på återbesöket. Annars får vi åka till en större klinik med ct- röntgen. Kommer inte kunna slappna av förrän dessa två veckorna har gått.

Eftersom hon ska vara så stilla så har jag köpt tre olika provpåsar av Acana. Jag tänker att nu får hon hälften Mush och hälften torrfoderkulor för att kunna köra mer hjärngympa. Har bara hört bra om Acana, men hon skiter redan som en häst.
Så är inne på att göra en snufflemat, som det är nu kastar jag mest ut en näve torrfoder på våra korta promenader. Mushen trycks in i en kong.

Vilket elände det är med flera av buke hundarna,hoppas dom alla kryar på sig.
Mina 7 mår tack o lov bra,är pigga o glada.

Kul att "se" dig igen. Det slog mig här om dagen att det varit tyst ifrån dig :)

Är det sju nu? :confused:

Jag är lite less för att ha två wachtelhundar som är skadade nu när det är sista jakthelgen, men när jag läser om allas otur här inne så är jag glad att det bara är smågrejer.
Usch vilket oflyt bukehundarna har nu!

Sista uppdateringen om Fritte för idag är att han är betydligt piggare, så imorgon ska de prova att fasa över på tabletter igen. Fantastiska nyheter som äntligen ger mig nått konkret att bygga hoppet på.

Samtidigt har Sonic spytt upp sin middag och verkar ha lite magknip :banghead::banghead: De har INTE fått ben (:nailbiting:) på en vecka, och han verkar på det hela glad och har aptit så förhoppningsvis slipper jag åka med en hund till på buköppningsjour :banghead::banghead:

Sista uppdateringen om Fritte för idag är att han är betydligt piggare, så imorgon ska de prova att fasa över på tabletter igen. Fantastiska nyheter som äntligen ger mig nått konkret att bygga hoppet på.

Samtidigt har Sonic spytt upp sin middag och verkar ha lite magknip :banghead::banghead: De har INTE fått ben (:nailbiting:) på en vecka, och han verkar på det hela glad och har aptit så förhoppningsvis slipper jag åka med en hund till på buköppningsjour :banghead::banghead:
Nej men nu räcker det!

Låter positivt om Fridolf dock. :heart

Blev bannad för att jag kallade "någon" idiot,skulle ha suttit på händerna men slant på tangenterna :angel:
Japp dom är 7 nu,var ju tvungen att göra något när jag inte kunde surfa på Buke :p
Aha... skamvrån. Det har jag missat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 668
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar