Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nog samma tomte som ligger bakom detta. Verkar vara välkänt nättroll, ett par som härjar. Jag tycker du ska åka in till polisen på måndag och visa upp det.
WevUNHC.png
Varför tror du att det är samma?

Varför tror du att det är samma?

För att detta par har skrivit till många och stavningen är alltid usel och uttrycken grova därför misstänker jag att det kan vara samma par som ligger bakom. Kvinnan verkar dock inte behärska svenska språket riktigt lika bra som maken.

För att detta par har skrivit till många och stavningen är alltid usel och uttrycken grova därför misstänker jag att det kan vara samma par som ligger bakom. Kvinnan verkar dock inte behärska svenska språket riktigt lika bra som maken.
Aha. Ja, Jane kan ju betyda att hon inte är svensk från början.

Var det där till dig?

@Migo jag vågar nästan inte fråga. :o Men hur går det?
Han lever, verkar svara bra på att helt vila magen och få allt intravenöst. Har aptit igen (även om han inte får äta utan bara slicka på fingrar), har fortfarande mycket ont men pulsen har gått ner lite och han är betydligt mer kontaktbar. Inga tecken på läckage eller stopp i tarmen, och 39.5 grader innan febernedsättande medicin tyder på att det inte är någon nekros.

Han kommer att stanna på intensiven hela helgen, minst. Han har det bra där, vandrar omkring lös på kliniken när veterinären är där (de har eg inte helgöppet...), ligger och sover vid kaminen i väntrummet och är den första patienthund som veterinären vågat rasta lös ;)

Hon avslutade senaste statusrapporten med att säga att "han är stabil och ska vara kvar tills han är tydligt bättre. Så trevlig som han är finns det viss risk att det kan ta flera år" ;)

Han lever, verkar svara bra på att helt vila magen och få allt intravenöst. Har aptit igen (även om han inte får äta utan bara slicka på fingrar), har fortfarande mycket ont men pulsen har gått ner lite och han är betydligt mer kontaktbar. Inga tecken på läckage eller stopp i tarmen, och 39.5 grader innan febernedsättande medicin tyder på att det inte är någon nekros.

Han kommer att stanna på intensiven hela helgen, minst. Han har det bra där, vandrar omkring lös på kliniken när veterinären är där (de har eg inte helgöppet...), ligger och sover vid kaminen i väntrummet och är den första patienthund som veterinären vågat rasta lös ;)

Hon avslutade senaste statusrapporten med att säga att "han är stabil och ska vara kvar tills han är tydligt bättre. Så trevlig som han är finns det viss risk att det kan ta flera år" ;)
Lilla gubben :heart

Hoppas, hoppas att det inte är nekros. Men då borde han väl snarare vara sämre än bättre, nekros har väl oftast ett snabbt förlopp.

Kommer du att åka dit eller blir det för plågsamt när han inte få åka med hem?

TACK för update. :heart

Det där var mitt argument med för att inte köra viltspår. Men många påstår att viltsspår tom lär hunden kontrollera jaktlusten. Jag låter det vara osagt men min Calibra hade stor jaktlust, drog på allt som rörde sig och henne tränar de för eftersök med hjälp av klöv och blod och hon har blivit bättre.

Men jag vet inte....
Jag vill iaf inte att rådjuren ska störa IPO-spåret mer än det redan gör.
Jo, jag har hört det också, att det blir lättare. Jag har dock enbart hört det från folk som har hundar som på något vis är avlade för att arbeta med människor, vilket ju inte mina är öht. Sedan är det klart, folk som har vinthundar är i 99% av fallen ointresserade av hundträning och de få som väl gör något, de gör det ofta halvdant och därmed får de usla resultat också. Men ja, jag vågar inte chansa. Går det fel så blir hela mitt liv med hundarna så extremt mycket krångligare och sämre.

Länge sen jag skrivit nåt Här, men eftersom tråden till stor del är inne på elände redan, tänkte jag berätta att jag idag hittade en knöl i tandköttet strax ovanför ena canintanden. Knölen är hård och ungefär 3 mm i omkrets..
Till saken hör att jycken varit lite extra grinig på sistone. Surar på folk och fä mer än vanligt :crazy: I övrigt väldigt pigg och inget att anmärka på allmäntillståndet..
Jag ska ringa veterinären i veckan för att göra en koll..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 668
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar