Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skrev i december ett inlägg på rasklubbens FB ett infoinlägg till nya i rasen om skillnaden mellan SKK reggade och icke-SKK reggade valpar, då det det senaste sålts oreggade till samma pris eller högre som reggade. Han tog åt sig, uppenbarligen.

Han har även skickat meddelande till min kompis nattetid för någon vecka sen.

Ska sägas att jag inte känner personen, inte har haft någon kontakt med personen öht förutom att han skrev (helt osammanhängande och märkligt) i den tråden

Så jävla äckligt. Jag hade anmält, för det han gör är olagligt. Om han hotade din kompis så skulle jag även be kompisen anmäla.

Jag har också blivit hotad av en Aussieuppfödare. Finns så mycket idioter.

Om jag känner igen namnet rätt så är det en idiot som föder upp sjukliga Aussies. Han hotar folk till höger och vänster.

:wtf::wtf::wtf:

Jag skrev i december ett inlägg på rasklubbens FB ett infoinlägg till nya i rasen om skillnaden mellan SKK reggade och icke-SKK reggade valpar, då det det senaste sålts oreggade till samma pris eller högre som reggade. Han tog åt sig, uppenbarligen.

Han har även skickat meddelande till min kompis nattetid för någon vecka sen.

Ska sägas att jag inte känner personen, inte har haft någon kontakt med personen öht förutom att han skrev (helt osammanhängande och märkligt) i den tråden

Vilket jävla vider. Har din kompis kvar meddelandena? Ni kanske kan anmäla tillsammans?

:wtf::wtf::wtf:

Vilket jävla vider. Har din kompis kvar meddelandena? Ni kanske kan anmäla tillsammans?

Jag gissar att vi inte är de första eller sista han kommer göra så här emot, så det kan förhoppningsvis bli en gruppanmälan (eller ja, allra mest förhoppningsvis är ju att han bara försvinner på ett mystiskt sätt :P)

@Miao, fyfan vilken människa! Jag håller med om att du bör spara allt och polisanmäla. Ring till polisen (114 14) och berätta om det här, samt att du har skärmdumpar som du kan visa osv. Är personen en SKK-uppfödare? I så fall kanske det även är en bra idé att visa SKK...

Kan konstatera att det i nuläget inte bli något mer Pondus till Ebrah. Jag köpte hem det häromdagen, sedan har Ebrah fått ungefär hälften av det och hälften Mush (något mer Pondus dock). Efter det har hon börjat dricka hysteriskt mycket, främst efter måltider, och hon har spytt galla två gånger på morgonen :grin:

Nu fick hon bara ett ägg och morötter till frukost. Inget drickande efter det. Kommer fortsätta ge Mush och kycklingvingar nu framöver. Hennes mage har ju varit icke-glad efter den eländiga hösten och nu när jag hittat vad som fungerar osv så får jag väl helt enkelt köra på det i någon månad innan jag börjar experimentera lite igen med maten. Aysu får väl äta upp all den Pondus jag köpte.

@Miao, fyfan vilken människa! Jag håller med om att du bör spara allt och polisanmäla. Ring till polisen (114 14) och berätta om det här, samt att du har skärmdumpar som du kan visa osv. Är personen en SKK-uppfödare? I så fall kanske det även är en bra idé att visa SKK...

Nej, hans fru föder upp ”renrasiga oreggade” aussies.... därav hans totala aggressionsutbrott när rasklubben diskuterade just detta fenomen och hur falsk den marknadsföringen blir om man inte förklarar vad detta innebär

Jag gissar att vi inte är de första eller sista han kommer göra så här emot, så det kan förhoppningsvis bli en gruppanmälan (eller ja, allra mest förhoppningsvis är ju att han bara försvinner på ett mystiskt sätt :P)
De har nyss haft en kull på Blocket så föder upp gör de helt klart.

Hanen och tiken bör väl vara reg i SKK eftersom de dyker upp på ratsit. Eller går de på JBV?

edit: då kanske ratsit går på JBV alltså.

Fridolf är tillbaka hos veterinären för intensivvård. Kraftigt smärtpåverkad, något höjd temp och tappad aptit igen.

Nu ligger han med dropp, har fått smärtstillande i blodet och är under tillsyn av behandlande veterinär. Det är inga nya stopp, han har inte tillräckligt hög feber för att det ska vara rupterad tarm, men vi är lite oroliga att det har blivit nekroser i tarmen. Om så är fallet, så får han somna in... Nu avvaktar vi alltså för att se hur han svarar på mer vila, smärtstillande och intravenös antibiotika.
Kram.

Visa bifogad fil 10675 Hur anmäler man någon som hotar en via Facebook? En okänd människa som skickar meddelanden till en med förolämpningar och har letat upp var man jobbar? Hur skickar man printscreens till polisen?

Är det från en hundgrupp? Finns tydligen nån kvinna med make som gått på en del personer. Samma usla stavning och märkliga uttryck.

Har inte orkat vara inne på Hund på ett tag. Försöker utsätta mig för hundrelaterade sammanhang i lite lagom dos då det gör för jäkla ont (min valp hade blivit ett år denna veckan så just nu är det väldigt känsligt).

När jag nu äntligen vågade läsa här möttes jag av så många ledsamma inlägg. Så himla ledsen jag blir för er skull @Migo @Viva m.fl. :heart (jag minns tyvärr inte alla nick). Jag hoppas innerligt att det går bra för Fridolf.

Håller tummarna för alla era hundar och hoppas att resten av bukehundarna mår bra.

Är det från en hundgrupp? Finns tydligen nån kvinna med make som gått på en del personer. Samma usla stavning och märkliga uttryck.

Printscreenen kommer från en meddelandeförfrågan han skickade till mig via messenger i natt. Och ja, det är i olika hundgrupper han härjar.

Printscreenen kommer från en meddelandeförfrågan han skickade till mig via messenger i natt. Och ja, det är i olika hundgrupper han härjar.

Det är nog samma tomte som ligger bakom detta. Verkar vara välkänt nättroll, ett par som härjar. Jag tycker du ska åka in till polisen på måndag och visa upp det.
WevUNHC.png

Kan konstatera att det i nuläget inte bli något mer Pondus till Ebrah. Jag köpte hem det häromdagen, sedan har Ebrah fått ungefär hälften av det och hälften Mush (något mer Pondus dock). Efter det har hon börjat dricka hysteriskt mycket, främst efter måltider, och hon har spytt galla två gånger på morgonen :grin:

Nu fick hon bara ett ägg och morötter till frukost. Inget drickande efter det. Kommer fortsätta ge Mush och kycklingvingar nu framöver. Hennes mage har ju varit icke-glad efter den eländiga hösten och nu när jag hittat vad som fungerar osv så får jag väl helt enkelt köra på det i någon månad innan jag börjar experimentera lite igen med maten. Aysu får väl äta upp all den Pondus jag köpte.

Men så skumt :crazy: Vet du vad hon kan ha reagerat på?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 668
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud