Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fridolf är tillbaka hos veterinären för intensivvård. Kraftigt smärtpåverkad, något höjd temp och tappad aptit igen.

Nu ligger han med dropp, har fått smärtstillande i blodet och är under tillsyn av behandlande veterinär. Det är inga nya stopp, han har inte tillräckligt hög feber för att det ska vara rupterad tarm, men vi är lite oroliga att det har blivit nekroser i tarmen. Om så är fallet, så får han somna in... Nu avvaktar vi alltså för att se hur han svarar på mer vila, smärtstillande och intravenös antibiotika.
biteme_bigarmhug.gif

Två skitdagar på rad där vi hade ett omfattande inbrott på jobbet i går vilket ledde till 10 timmars arbetsdag isf 4. I dag pågick brottsplastundersökning och samtidigt är det ytterst nära att en brand bryter ut i en byggnad full i husbilar, husvagnar och vräkiga båtar. Mitt i detta ska en av våra bukefalister gifta sig.

Pga inbrottet tog jag med mig Mamma Mu idag. Att sitta ensam på detta stora område i morgonmörkret var inget jag var sugen på.

Mamma Mu suger som vakthund!!!
Mängder av folk har under dagen stövlat in på kontoret för rycktet om inbrottet hade nått dem och de ville kolla sina fordon.
Mamma Mu blev förälskad i dem alla. Och hon tog för givet att alla älskade henne. Hon svassade lyckligt runt alla med "mysöronen" bakåtfällda, svansen viftande och tiggde klappar och kel.

Men jag vet att hon kan vända snabbt i skarpt läge. Men denna underbara, älskvärda hund :heart

Haha, oh ja! Tror du de förvarar hundgodis tillsammans med knarket? I så fall kan nog Aysu bli en jäkligt bra arbetshund där :angel:

Nämen, jag ska nog försöka få till lite mer nosaktivering för henne, just i stil med klurigare godisletande. Hon älskar det verkligen. När jag tex gömt godis i barken på träd så blir hon hur glad som helst, och hon hade säkert kunnat bli bra på personspår. Jag är otroligt skeptisk till att låta henne spåra i skog egentligen, men nu har hon extremt mycket bättre inkallning än vad någon annan av mina hundar haft. Viltspår vägrar jag fortfarande, men lite personspår kanske... Eller så kan jag lägga personspår i bostadsområden så att hon inte gör någon koppling till skogen. Vet dock inte om jag vågar mig på detsamma med Ebrah...
Nu måste jag fråga varför du vägrar viltspår?

Nu måste jag fråga varför du vägrar viltspår?
Enkelt. De har löjligt stark jaktlust och jag kämpar dagligen med träning för att få dem att hålla sig nära mig ute, inte sticka iväg på egna äventyr osv. I dagsläget använder de i princip bara synen för att få syn på vilt. Visst kan de märka av spår från vilt, men de är usla spårhundar, tappar spåren, spårar åt fel håll osv. Det gillar jag.

Om jag lär dem spåra vilt så har de ytterligare ett verktyg att ta till för att hitta viltet, och då är chansen minimal att jag kan kalla in dem. Att de skulle spåra enbart på kommando... inte en chans i världen. Det handlar då om att lyckas bryta dem när de redan börjat spåra, och jag tror inte att det är möjligt att bryta dem under pågående jakt.

Jag vet också flera som börjat träna viltspår med saluki och liknande raser som sagt att de ångrar det, just för att hundarna börjat dra iväg när de är lösa ute.

Och tja, jag märker inte av något som helst behov av att använda näsan för mina damer, behovet av att springa lösa och få "träna jakt" på sitt sätt, som de faktiskt gör när de leker tillsammans, det är enormt mcket större. Det är så de får utlopp för sin jaktlust, precis så som andra arbetande hundar får utlopp för sina drifter genom olika typer av bruksträning osv.

Okej - VEM ger Otis kortison i smyg?! :rage::rage::rage:

:p Närå, han har faktiskt blivit mycket bättre. Men ibland är det som att han inte kan komma på något bra argument mot de inre rösterna som säger åt honom att äta saker.
Typ som igår, han stod och tittade på brasan (=tändkubbarna som stod i en påse bredvid) i säkert någon minut. Tänker att han hade en intern överläggning med sig själv, om idén att avstå att testa jämfört med hur arg matte skulle bli OM han testade :p
Han tyckte uppenbarligen det var värt att testa :meh:

mvh, no packleader

Känns som jag är Otis. Vi har samma förhållande till mat-ish stuff:D

Enkelt. De har löjligt stark jaktlust och jag kämpar dagligen med träning för att få dem att hålla sig nära mig ute, inte sticka iväg på egna äventyr osv. I dagsläget använder de i princip bara synen för att få syn på vilt. Visst kan de märka av spår från vilt, men de är usla spårhundar, tappar spåren, spårar åt fel håll osv. Det gillar jag.

Om jag lär dem spåra vilt så har de ytterligare ett verktyg att ta till för att hitta viltet, och då är chansen minimal att jag kan kalla in dem. Att de skulle spåra enbart på kommando... inte en chans i världen. Det handlar då om att lyckas bryta dem när de redan börjat spåra, och jag tror inte att det är möjligt att bryta dem under pågående jakt.

Jag vet också flera som börjat träna viltspår med saluki och liknande raser som sagt att de ångrar det, just för att hundarna börjat dra iväg när de är lösa ute.

Och tja, jag märker inte av något som helst behov av att använda näsan för mina damer, behovet av att springa lösa och få "träna jakt" på sitt sätt, som de faktiskt gör när de leker tillsammans, det är enormt mcket större. Det är så de får utlopp för sin jaktlust, precis så som andra arbetande hundar får utlopp för sina drifter genom olika typer av bruksträning osv.

Det där var mitt argument med för att inte köra viltspår. Men många påstår att viltsspår tom lär hunden kontrollera jaktlusten. Jag låter det vara osagt men min Calibra hade stor jaktlust, drog på allt som rörde sig och henne tränar de för eftersök med hjälp av klöv och blod och hon har blivit bättre.

Men jag vet inte....
Jag vill iaf inte att rådjuren ska störa IPO-spåret mer än det redan gör.

2772D0C3-3819-4FE7-8DB4-A38FB40F9635.webp
Hur anmäler man någon som hotar en via Facebook? En okänd människa som skickar meddelanden till en med förolämpningar och har letat upp var man jobbar? Hur skickar man printscreens till polisen?

Visa bifogad fil 10675 Hur anmäler man någon som hotar en via Facebook? En okänd människa som skickar meddelanden till en med förolämpningar och har letat upp var man jobbar? Hur skickar man printscreens till polisen?

Men vad i helvete? Vad är det för vidrigt gränslös människa?

Ta inte bort något, ha det kvar så att du kan visa i telefonen. Du kan kanske ta med en utskrift också? Usch, vilket jävla vider. Vad handlar det där om, om man får fråga?

Ta inte bort något, ha det kvar så att du kan visa i telefonen. Du kan kanske ta med en utskrift också? Usch, vilket jävla vider. Vad handlar det där om, om man får fråga?

Om jag känner igen namnet rätt så är det en idiot som föder upp sjukliga Aussies. Han hotar folk till höger och vänster.

Jag skrev i december ett inlägg på rasklubbens FB ett infoinlägg till nya i rasen om skillnaden mellan SKK reggade och icke-SKK reggade valpar, då det det senaste sålts oreggade till samma pris eller högre som reggade. Han tog åt sig, uppenbarligen.

Han har även skickat meddelande till min kompis nattetid för någon vecka sen.

Ska sägas att jag inte känner personen, inte har haft någon kontakt med personen öht förutom att han skrev (helt osammanhängande och märkligt) i den tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 668
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar