hundcoachen på tv 4+

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Doglovers
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 167
  • Visningar Visningar 12 889
Sv: hundcoachen på tv 4+

Mmm, men jag skulle vilja se "er"! med hans red zonehundar.

Och för att svara på ditt inlägg till mig så är det inte bara hundforumet som hör det dom vill höra, utan så är det på alla forum. Vad jag villmena så är det så ibland att man kanske måse ha ett redakap, en förl'änd arm..precis som med hästar, för att inte bli skadad själv med vissa individer som har problem med att "underställa" sig..jag fixar hellre sånt snabbt än att traggla med "kärlek", för under tiden man tragglar kanske det händer nåt som imte är så bra för hälsan.
Kärlek får dom när dom förtjänar den

..stackel, el osv är jag heller inte impad av, men en del skriker ju när han tar fram helt jäkla vanliga utställningskoppel som var o varannan ex dp hänger i daglig dags...

Ja, eller den svenske hundcoachen :D:eek:

Ang Cecar så tror jag inte han kan rädda alla hundar och att även han gör fel, men han är verkligen duktig att läsa hundar!
Är som en hund själv :D

Ja, en ledare behöver ju kunna få respekt samtidigt som vara kärleksfull

hej, jag fick ta i ett avsnitt där CM använder sig av ett EL halsband på en hund som jagar en traktor, kolla in piratebay sök på CM .

Efter det tappade jag lite förtroende för hans metoder.

Jaha..varför det?

Och..skulle du klassa någon av hundarna i klippen jag postat som redzone hundar? Jack russeln och coonhunden speciellt verkar riktigt livsfarliga. :cool:

Och för att svara på ditt inlägg till mig så är det inte bara hundforumet som hör det dom vill höra, utan så är det på alla forum. Vad jag villmena så är det så ibland att man kanske måse ha ett redakap, en förl'änd arm..precis som med hästar, för att inte bli skadad själv med vissa individer som har problem med att "underställa" sig..jag fixar hellre sånt snabbt än att traggla med "kärlek", för under tiden man tragglar kanske det händer nåt som imte är så bra för hälsan.
Kärlek får dom när dom förtjänar den

Så det är svart på vitt? Det står endera mellan att pluttinutta hunden eller att stå med fjärrkontroll och trycka? Jag tycker det är ett jättemärkligt tankesätt.

Fredrik steen är ju fullständigt värdelös blev helt paff när ja såg att han skulle ge sig i kamp me en stor rottis :eek: kan ju gå riktigt illa, å dedär me att hunden skulle omplaseras fick mig att se rött. man ska la inte behöva vara stålmannen för att kunna föra en rottis jag har en rottis hane å en eng mastiff hane å en engelsk bulldog/amstaff tik som ja tränar efter ceasars metoder me retriver koppel å ja kan gå me dom sj i ena handen även om dom ser andra hundar eller harar, man ska hjälpa ägarna me den hunden dom har de kan likaväl gå åt skogen me en liten hund, han hade ju kunnat lära familjen att cykla me sin rottis så hade de gått mycke bättre, många av er tycker cesar är våldsam men herregud fredrik leker ju hulken me hundarna, kan hade inte fått sätta sin fot här, å varför tog dom inte en "riktig" hundtränare finns ju jätteduktiga i sverie som inte har för små kläder på sig heller :rofl:

Vet du vad en punkt är....?

Jag tror INTE att de ägarna hade kunnat klara upp den rottisen. De fattade ju inte ens att hunden visade aggressiva tendenser. "Ja han hälsar så där..."

Sen vad du kan göra med dina hundar är väl knappast relevant...

hej, jag fick ta i ett avsnitt där CM använder sig av ett EL halsband på en hund som jagar en traktor, kolla in piratebay sök på CM .

Efter det tappade jag lite förtroende för hans metoder.

Men visst är det bättre att hunden fortsätter jaga traktorer :idea:

Jaha..varför det?

Och..skulle du klassa någon av hundarna i klippen jag postat som redzone hundar? Jack russeln och coonhunden speciellt verkar riktigt livsfarliga. :cool:

Så det är svart på vitt? Det står endera mellan att pluttinutta hunden eller att stå med fjärrkontroll och trycka? Jag tycker det är ett jättemärkligt tankesätt.

Ärligt talat är det ganska så många som tar hänsyn till det förflutna och pukllinuttar...man kan inte göra si eller så för för 7 år sen hände det och det..typ.
Jag tror att han gör det som krävs faktiskt, och ibland måste man provocera fram saker för att få bukt med det ( som om en häst är rädd för cyklister, hur ska man då få bort rädslan om amn inte provocerar fram en sån situation ? ) + at ´t ibland kan man kanske vara berättigade till den fruktansvärda elgrillningen så hunden nästan förkolnar o dör.....om t ex det medför livsfara för både hundar o människor vid vissa beteenden...såsom ex skallerormar, eller jaga bilar och inget annat hjälper.
>INGET blir farligare än den som håller i redskapen

Jag är ledsen men jag förstår verkligen inte vad du svamlar om.
Du svarar inte riktigt på det jag skriver..om du gör det alls..eller..
Nej, jag förstår inte vad du vill få fram!

du frågade ju ,om det var mellan att pullinutta o fjärrkontrollen ..
förstår du inte dina egna frågor?

..det verkar som att folk är rädda för att konfrontera eller att provocera sina djur , det ska verkligen hellre pullinuttas än tas i med hårdhandskar. Man kan bara gå till en djur i flock o se vad dom tillåter och inte, vad som gör och inte. Svårare än så är det inte och eftersom vi inte kan tala med djuen så får vi ju försöka göra det på deras vis..
Nu diskuteras det ju problemhundar eller hundar med problem pga olika orsaker och inte okomplicerade hundar.

Men visst är det bättre att hunden fortsätter jaga traktorer :idea:

Det är ändå riktigt märkligt att folk i största allmänhet i Sverige lyckas ta itu med såna här problem utan el. Jag undrar hur du tror att folk lyckas i det här landet egentligen? Vi har ju inte ens tillgång till dom här halsbanden!

du frågade ju ,om det var mellan att pullinutta o fjärrkontrollen ..
förstår du inte dina egna frågor?

Du förstår inte mina frågor och ger mig inga svar på dom.

Ta första frågan som exempel, varför skulle du vilja se "oss" med redzone hundar? Vad har det förresten med saken att göra?

Det är ändå riktigt märkligt att folk i största allmänhet i Sverige lyckas ta itu med såna här problem utan el. Jag undrar hur du tror att folk lyckas i det här landet egentligen? Vi har ju inte ens tillgång till dom här halsbanden!

det är vad du tror det...såklart finns det såna halsband.

Ärligt talat är det ganska så många som tar hänsyn till det förflutna och pukllinuttar...man kan inte göra si eller så för för 7 år sen hände det och det..typ.
Jag tror att han gör det som krävs faktiskt, och ibland måste man provocera fram saker för att få bukt med det ( som om en häst är rädd för cyklister, hur ska man då få bort rädslan om amn inte provocerar fram en sån situation ? )
Jaha? Jag förstår inte här heller. Är det bara något du inflikar i förbifarten eller upplever du att någon tycker motsatsen i ovanstående?
...såsom ex skallerormar, eller jaga bilar och inget annat hjälper.

Var dök skallerormar och livräddning in i bilden? Vilket sätt jämför du det inslaget med jack russeln och coon hundens?

Du förstår inte mina frågor och ger mig inga svar på dom.

Ta första frågan som exempel, varför skulle du vilja se "oss" med redzone hundar? Vad har det förresten med saken att göra?

För att ni verkar tycka att ni skulle klara dom mycket bättre än CM, så därför vore det intressant o se hur ni skulle göra om ni fick en sån hund att jobba med.....

[QUOTEVar dök skallerormar och livräddning in i bilden? Vilket sätt jämför du det inslaget med jack russeln och coon hundens][/QUOTE]

du kanske inte såg skallerormsprogramet då han gjorde hundar "ormrena" med el.... vad anbelangar russeln o coonhunden vet jag inte men jag skrev att ibland kanske man behöver olika hjälpmedel för olika situationer, och att han vet nog vad han gör och vad hundarna har för övrig status.
Jag diskuterar intespecifika hundar,jag diskuterar olika tillvägagångssätt, för olika problem. Samma problem på olika hundar kaske man inte kan komma tillrätta med på exakt samma sätt, hundar är indivder och därmed olika personlighter.
Förstörde han coonhunden o russeln?

Jaha? Jag förstår inte här heller. Är det bara något du inflikar i förbifarten eller upplever du att någon tycker motsatsen i ovanstående?

Hmm, jag tror inte att du VILL förstå....Jag ger en del exempel bara, thats it

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 359
Senast: Juli0a
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 567
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka