hundcoachen på tv 4+

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Doglovers
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 167
  • Visningar Visningar 12 889
Sv: hundcoachen på tv 4+

Det är ett fruktans värt dåligt pogram.
Han gjorde ju helt fel i går.
Men det va kanske för att visa problemet.
Men den familjen skall ingen sådan hund ha. De har ju inte fostrat hunden.
Hunden har ju inte fått den motion o stimmulering som en sådan hund behöver. ggrrrr.

När de gick ut med hunden. Varför ett så dåligt halsband. Varför inte sätta ett styphalsband på.

Jag blev bara förbannad . Det va säklert inte något fel på hunden. Han visste inte bättre.

Jag förstår varför det är svårt att köpa en rottis i dag.
Men pogrammet är kasst

*kl*

I "Hundcoachen" reagerade jag på att han lät så himla dämpad. Nästan som återhållsam ilska hela tiden. Hade jag varit hund hade jag blivit negativt inställd bara av hans energi. Sen att klappa en stressad hund på huvudet när den är i sk. "låst läge" vette tusan vad jag ska säga om...han hade tur som inte blev mer illa åtgången än vad han blev.
Kanske han gjorde allt med mening men jag blev då inte alls imponerad. Det enda bra jag tyckte att han gjorde i programmet var att tala om för mannen med den svarta hunden att det var han som påverkade den genom att stressa.

Det känns som att hade kamerorna inte funnits där hade han gett hunden stryk. För precis som du säger känns det som att han är frustrerad?
"Passa dig sa jag!" ..Men jaha liksom? Däremot tycker jag att det är bra att han inte går åt en sådan hund fysiskt. Då är man bara urbota korkad.

Efter förra programmet hade jag bestämt att det inte var något för mig och att jag inte skulle slösa min tid på att se nästa avsnitt. Så kunde jag ändå inte låta bli och tänkte att jag kanske varit för snabb i min bedömning ändå.

Men ingen bättring denna gången heller! Dels är han forcerad och opedagogisk och dessutom är det väldigt mycket fokus på hunden och knappt något fokus alls på ägarna och deras beteende. Sedan är programmen inte genomtänkta och välgjorda heller. Det ger inte ett skit att se dem... så nästa gång låter jag bli!:p På heder och samvete!:D

*kl*

Jag vet inte ännu vad jag tycker om Fredrik Steen men programmet i sig har vissa riktigt bra poäng som inte alltid framkommer i Ceaser Millans program.

1. Att det inte är så jäkla enkelt som det ser ut att få en överkaxig hund att "ge sig", CM får ibland saker och ting att se för lätt ut för vanliga hundägare.

2. Att inte alla hundar längtar efter en stark ledare, många tror att de klarar sig kanonfint på egen hand och svarar emot om man försöker sätta dem på plats.

3. Det var inget hymmel om att det var fel hund (rottisen) för fel familj och om de fortsätter så som de (inte) gjort är risken överhängande att hunden blir riktigt farlig. Familjen hade ingen aning om vad de hade i kopplet!? "Han vill ju bara hälsa så..." Hej du. Omplacering helt rätt! (Och jag ser fram emot nästa avsnitt, skulle han göra ett MH på hunden?)

4. Det var ju ren lycka att se labbeägaren på slutet stå och planera hur han skulle träna vidare med grannens hundar som störning! Lyckat uppdrag måste jag säga, jag hoppas man får se sen hur det gått.

Sen måste jag säga att jag tyckte det var intressant att se hur fruktanstvärt enträgen och dryg den där rottisen var, så det var bra att det visades upp. Om inte annat för de barnfamiljer som kanske tittade och är sugna på att skaffa en trevlig familjehund. Om någon har tänkt till igen om att rottisen kanske inte är det bästa valet för dem så har programmet fyllt ett viktigt syfte. Och det är väl främst det programmet är till för? Förutom att hjälpa de inblandade på plats också visa för dem som tittar hur det blev som det blev, vad som händer, vad man kan göra, hur man bör göra och när man bör ge upp.

Sitta och bjäbba om att han lät hunden hoppa på honom... Big deal. Det var hans armar som gick sönder, hans val. Det är ju så hunden beteer sig. Jag är helt övertygad om att den hunden tämligen omgående efter programmet fått lära sig hur ovälkommet en sådan uppvaktning är.

Harley hette han :cool:

Jag är minst lika ball, massa tatueringar och en hund som heter Harley...Han ha nithalsband också!
men det kanske inte är lika ballt att ha en westie..? hmm...eh..:D

Harley_apport.jpg

Det är ju därför man skaffar en liten hund! För att man ska kunna ha en massa nitar på hunden utan att svärta ner rasens image!:D

Mkt bra inlägg!

Jag är verkligen inte förtjust i FS, han är stressig och osympatisk, men igår fick han fram en hel del bra poänger som jag tror gick hem i stugorna.

*kl*

Jag vet inte ännu vad jag tycker om Fredrik Steen men programmet i sig har vissa riktigt bra poäng som inte alltid framkommer i Ceaser Millans program.

1. Att det inte är så jäkla enkelt som det ser ut att få en överkaxig hund att "ge sig", CM får ibland saker och ting att se för lätt ut för vanliga hundägare. Precis, tilläggas är ju att Fredde inte använder sig av diverse redskap vilket ju ceasar faktiskt gör. Inte undra på att han pallar en förbannad rottis bättre om han står och håller fjärren till eldosan liksom.
DOCK tycker jag Ceasar gör en grej som jag kan tro funkar väldigt bra att göra innan man börjar "träna/lösa" en sådan hund som rottisen. Dvs tömma den på energi. Om det är att cykla fem kilometer tills den storknar eller kasta en boll i en rastgård tills ögonen går i kors spelar väl inte så stor roll. Nu stod dom med en hund som knappt fått röra sig, bara är året gammal och fullkomligt sprutar av hormorner och rörelsebehov. Good luck liksom.

2. Att inte alla hundar längtar efter en stark ledare, många tror att de klarar sig kanonfint på egen hand och svarar emot om man försöker sätta dem på plats.

3. Det var inget hymmel om att det var fel hund (rottisen) för fel familj och om de fortsätter så som de (inte) gjort är risken överhängande att hunden blir riktigt farlig. Familjen hade ingen aning om vad de hade i kopplet!? "Han vill ju bara hälsa så..." Hej du. Omplacering helt rätt! (Och jag ser fram emot nästa avsnitt, skulle han göra ett MH på hunden?)

4. Det var ju ren lycka att se labbeägaren på slutet stå och planera hur han skulle träna vidare med grannens hundar som störning! Lyckat uppdrag måste jag säga, jag hoppas man får se sen hur det gått.
Ja, gud vad jag kände med honom. Han ville ju så gärna att det skulle bli rätt.
Sen måste jag säga att jag tyckte det var intressant att se hur fruktanstvärt enträgen och dryg den där rottisen var, så det var bra att det visades upp. Om inte annat för de barnfamiljer som kanske tittade och är sugna på att skaffa en trevlig familjehund. Om någon har tänkt till igen om att rottisen kanske inte är det bästa valet för dem så har programmet fyllt ett viktigt syfte. Och det är väl främst det programmet är till för? Förutom att hjälpa de inblandade på plats också visa för dem som tittar hur det blev som det blev, vad som händer, vad man kan göra, hur man bör göra och när man bör ge upp.

Sitta och bjäbba om att han lät hunden hoppa på honom... Big deal. Det var hans armar som gick sönder, hans val. Det är ju så hunden beteer sig. Jag är helt övertygad om att den hunden tämligen omgående efter programmet fått lära sig hur ovälkommet en sådan uppvaktning är.

Håller verkligen med!:p

Precis, tilläggas är ju att Fredde inte använder sig av diverse redskap vilket ju ceasar faktiskt gör. Inte undra på att han pallar en förbannad rottis bättre om han står och håller fjärren till eldosan liksom.

Såg ni hunden i ceasars flock med tratt och halsband med dosa? Det var knappast en spraydosa med tanke på att han hade tratt...

Såg ni hunden i ceasars flock med tratt och halsband med dosa? Det var knappast en spraydosa med tanke på att han hade tratt...

Japp, men låt nu ceasar dyrkarna fortsätta tro att han har "schh:at" sin flock på 40 hundar till lydnad och ordning. Det ligger blott en übermänniska bakom hundarnas underkastelse!

DOCK tycker jag Ceasar gör en grej som jag kan tro funkar väldigt bra att göra innan man börjar "träna/lösa" en sådan hund som rottisen. Dvs tömma den på energi. Om det är att cykla fem kilometer tills den storknar eller kasta en boll i en rastgård tills ögonen går i kors spelar väl inte så stor roll. Nu stod dom med en hund som knappt fått röra sig, bara är året gammal och fullkomligt sprutar av hormorner och rörelsebehov. Good luck liksom.

Håller med. Nu såg jag dock inte att FS försökte sig på någon direkt träning av hunden, han försökte mest bara hålla honom för att se hur han fungerade. Så det kanske kommer..?

Japp, men låt nu ceasar dyrkarna fortsätta tro att han har "schh:at" sin flock på 40 hundar till lydnad och ordning. Det ligger blott en übermänniska bakom hundarnas underkastelse!

Men begär du att ceasar ska lyckas 100% med alla hundar han tar sig an ?
Förresten...vet du att det inte är en spraydosa? eller utgår du bara från det ?
Ceasar är otrolig hundmänniska med verkligen öga o känsla för stämningar och energier, att sen en del hundar är både det ena o det andra kan han ju inte rå för, han gör nog bara vad situationen kräver.

Men begär du att ceasar ska lyckas 100% med alla hundar han tar sig an ?
Nej, när och var har jag påstått det? Däremot verkar han ju lyckas. Så vad är problemet?

Förresten...vet du att det inte är en spraydosa? eller utgår du bara från det ?
Jag vet. Jag vet även precis när han använder stackelhalsband. Det förekommer iaf i var/varannat program. Senast var ju på den livrädda coon hunden som hade använts som försökshund och näst intill kissade ner sig när den såg en människa. Fö,Som escodobe sa, vad ska hunden med ett sprayhalaband runt halsen till om den har tratt på sig?

Ceasar är otrolig hundmänniska med verkligen öga o känsla för stämningar och energier,
Det är han duktig på, absolut.

Jag tycker det är SÅ intressant det här. Hur folk ändå kan köpa en sak till hundra procent. För det kan inte jag. Jag vet inte hur många trådar jag medverkat i där jag upprepade gånger skrivit att jag respekterar Ceasar för hans känsla, men när jag även påpekar att jag inte kan acceptera den stora förkärlek för diverse tillhyggen blir folk genast på hugget och försvarar honom. "Det är ju tillåtet i hans land och hundarna verkar ju inte lida märkbart". När det sedan dyker upp på forumet att stackel eller el använts inannför svenska murar är det hus i helvete. Dubbelmoral så jag blir rädd.

att sen en del hundar är både det ena o det andra kan han ju inte rå för, han gör nog bara vad situationen kräver
Det är tillåtet att använda kräksnara (Förlåt, släpphalsband som det så vackert heter) i Sverige, ett tillhygge som egentligen är värre än stackel (tycker jag själv). Tycker du att det är något som Fredde sten skulle ha nytta av? Han gör ju bara det situationen kräver och den rottisen om någon hund kunde ju behöva "tyglas"?

Är inte alls spydig nu. Utan uppriktigt nyfiken på resonemanget.

Men snälla du, lägg ner din anti-Cesar kampanj. Det blir bara mer och mer patetiskt med dina överdrifter och felaktigheter.

Om du har några fakta andra än dom vi andra har, på att Cesar skulle bära sig så illa åt som du tjatar om i inlägg efter inlägg, så fram med dom så lovar i varje fall jag att sluta berömma honom.

Har du förresten någon aning om vad "tillhygge" är för något? Ditt användande av ordet tyder inte på det. Men du använder väl varje tillhygge du kan för att få svärta ner Cesar.

Så sluta förgifta varenda hund-TV-tråd med din Cesar-antipati och försök att få balans i din syn på, och vad du påstår om, honom.

LIA

*kl*
Efter vad jag hört skulle det kunna vara intressant för något av alla dessa granskningsprogramm typ Insider att kolla upp vad som egentligen sker bakom kulisserna.. :angel:

håller med, han är helt värdelös. vilken vettig hundmänniska som helst skulle kunde göra ett bättre jobb än honom.

han är dessutom redigt oansvarig som inte sätter munkorg på en hund som han vet biter! hunden kommer ju hugga även med munkorg så beteendet syns ju ändå.

han är en blek kopia jmf med cesar.

Men det är ju samma med dig som försvarar honom i varje tråd?

Ni är oense om Cesar men MrsScabtree måste väl få uttrycka sig precis så som hon själv tycker/känner ?

Passar det inte kan du ju alltid sätta henne på ignore så du slipper läsa hennes inlägg :idea:

Tycker inte heller att hundcoachen verkar vara något för mig, men kommer antagligen att fortsätta titta ändå :angel:

CM gillar jag och det jag sett av honom, sen vet jag att det diskuteras kring hans användande av el... med det är ingen ting jag sett.
Missade även den hunden med tratt i hans flock.

Men slänger ut en fråga

OM man nu provat alla möjliga sätt att få ordning på hunden och detta inte lyckas, är då el helt fel.
OM man lyckas att bryta ett riktigt dåligt beteende och sen få hunden att fungera kan det då inte vara värt det obehaget hunden under en kort tid utsattes för?

Jag vet inte, frågar er :cool:

Om du har några fakta andra än dom vi andra har, på att Cesar skulle bära sig så illa åt som du tjatar om i inlägg efter inlägg, så fram med dom så lovar i varje fall jag att sluta berömma honom.

Det blir svårt att få fram alla.

Men jag ska försöka hitta ett par iaf.

Russel (stackel)
http://www.youtube.com/watch?v=ucQKoR6sGjc

Svart schäfer? Dock har dom gjort något spex före och efter programmet men här användes iaf el, om någon har ett bättre klipp får dom gärna lägga in det:

http://www.youtube.com/watch?v=IIpxI5QGmcg

Coonhound (stackel)

http://channel.nationalgeographic.com/series/dog-whisperer/2826/Overview

Sedan ska det finnas videos på en rottis och en liten tax eller corgieblandning.
En video där ceasar bara pratar om elhalsbandets funktion där sistnämnda har legat uppe på buke i någon gammal tråd..hittar det dock inte. Den som vet får gärna länka.

Ja, sen escodobes nämnda exempel i tråden´och mycket mer. Men med tanke på hur många avsnitt som har sänts tänker tänker jag inte sitta och leta upp alla exempel jag själv sett. Det är på tok för många.

Har du förresten någon aning om vad "tillhygge" är för något? Ditt användande av ordet tyder inte på det. Men du använder väl varje tillhygge du kan för att få svärta ner Cesar.
Ja, jag till och med berömmer honom :). Men du alltid endera så på hugget eller sugen på konflikt att du helt väljer att ignorera dom bitarna. Alltid?

Jag vet för övrigt precis vad ordet betyder :)

Så sluta förgifta varenda hund-TV-tråd med din Cesar-antipati och försök att få balans i din syn på, och vad du påstår om, honom.

LIA, bara för att du själv tidigare medgett användande av stackel och tycker att det är försvarbart för att det används som vardagsmat i andra länder så
får du faktiskt respektera att det finns folk av andra åsikter. Balans i min syn?
Det är väldigt få på det här forumet som tycker att Ceasar har både bra och dåliga sidor-jag är en av dom dock som anser att det finns bra, men även mindre bra sidor. Resterande endera hatar människan, majoriteten verkar dock dyrka marken han går på och det ställer jag mig frågande till då många i hans "svälj allt han säger med hull och hår fanclub" tidigare i trådar haft väldigt starka åsikter mot många av metoderna han använt/använder sig av. Hade folk inte försökt släta över eller
rent ut av stod för att han faktiskt använder stackel, el och kräksnara alfarullning mm och menade på att dom tyckte det var okej. Ja då, hade jag nog knappt reagerat.
Det är ursäktandet jag ifrågasätter och kommer fortsätta ifrågasätta tills jag fåt ett vettigt svar. Sorry! Du får helt enkelt ha mig på din ignorelista om det
stör dig.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 359
Senast: Juli0a
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 567
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka