hundcoachen på tv 4+

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Doglovers
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 167
  • Visningar Visningar 12 889
Sv: hundcoachen på tv 4+

Ursäkta mig men det här var väl rent jävla snack bakom ryggen på honom?

Tror du Fredrik Steen sitter på Bukefalos hundforum ( som är ett underforum på en hästsida ) och läser ?

Om du är så förbannad så gör en anmälan på PLATS och var kvinna/man nog och säg till honom face to face.

Du skulle ha tagit upp det med domaren omedelbart istället om du tycker att hans handlande var så orättvist.

/ C som inte kikar på Steen men som tycker att ditt inlägg var LÖJLIGT

Jag gillar inte dubbelhandling heller, men det förekom definitivt på fler hundar än de som Steen visade. Hunden vann knappast därför.

Den "fantastiske" "Hundchoachen" Hr Steen hade turen där att bli BIR med sin ena Schäfer. Grattis säger vi till det!
Men det vi inte säger... Det är att hr Steen minsann FUSKAR när han ställer ut sina hundar!!! Han använder sig av s.k. "dubbelhandling" där han har en medhjälpare utanför utställningsringen som visslar och skriker (naturligtvis inte så högt att domaren hör det). Dock så högt så att jag själv hör det, eftersom jag satt på första raden och hade hans "extrahandler" stående precis bredvid mig.

Öum. Jag har ALDRIG sett en schäfer (eller annan bruksras..) ring utan att minst 50% av handlerna kör dubbelt. Varför är det en så stor grej att han gör det? Det borde vara lika dumt när någon annan gör det!

Gilly

Jag förstår inte vad det var i det inslaget som var så tokigt? Jag klickar mina hundar ungefär som han visade i inslaget.

För övrigt ang Steen så blir jag mer och mer bedrövad av att han lär ut alfarullningar. Sjutton vad folk kommer att börja slänga sina hundar på rygg till höger och vänster nu. Jösses.

Själv stönar jag mest. :)

Vad menar du mer specifikt? För många avsnitt att kolla igenom.

LIA

Jo jag har också sett avsnitt där CESAR SJÄLV sätter på hunden stackel o även sitt "egna" snar/stryp halsband. :grin:

Jag tror definitivt inte att oönskade beteenden ska staffas bort, jag tycker snarare att det bara gör saken värre många gånger. Men de funkar ju, man kan alltid trycka ner en hund tills den inte har nått mer att säga om saken. Men hur lycklig är hunden?

Visst en hund som inte har nåra gränser o regler är ju inte lycklig heller.. Men de går faktiskt att sätta gränser/regler med andra tillvägagångssätt.

Tycker också att de är läskigt att hunden o CM eller Fredrik försvinner ur bild och sen kommer dom tillbak o då är hunden så jävla nertryckt att de ser ut som om den vill krypa ur skinnet. Huuga..

O tantalotta som skaffa sig en rottis o helt allvarligt tror att hon inte ska behöva göra nånting me hunden. Shit hur fan tänker folk.. :eek:

Vem fan är de som bestämmer vad som ska visas på tv? Fredrik borde fara hem till den håla dom grävt upp honom ur och börja om från början. Vars hittar man såna hundtränare som han? Ahh jag vet han har nog köpt sin tv tid, med tanke på bilen han kör. ;)

O Cesar kan väl pensionera sig lr nåt..

Helt ärligt det finns fan ingen vettig hundtränare att se på, på tv enligt mej. :cool:

Jag har också funderat på det, att det inte finns så många som tränar med positiv förstärkning. Men sen kom jag på att Victoria Stilwell kör med väldigt mycket positiv förstärkning men kan även rycka in med negativ, men ofysisk, förstärkning i form av olika ljud. Exempelvis var det en Basenji som åt strumpor, så i tvätthögen placerades en slags mackapär som avger ett skarpt ljud när hunden kommer för nära. På det viset behövde inte ägarna stå och vakta korgen och hunden lärde sig att den inte kan göra så fastän husse och matte inte är hemma.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 359
Senast: Juli0a
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 567
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka