hundcoachen på tv 4+

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Doglovers
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 167
  • Visningar Visningar 12 889
Sv: hundcoachen på tv 4+

givetvis ska man konfrontetra problemen om den är aggresiv/ dominant, men inte som han gör, å dom hade säkert klarat av den hunden med proffshjälp ett tag.

Frågan är om de ens hade varit villiga att försöka med "proffshjälp" när de väl fått förklarat för sig exakt hur mycket arbete som skulle krävas.

Hur skulle du ha konfronterat den där 55kg rottisen när den kom och klängde sig upp på din rygg och började rida?

Jag trodde vi pratade om hundar i största allmänhet och jämförde Ceasars ideologi vs andra tränares.

Hmm, fast först o främst är det ju inte lyckan som betyder nåt, för ingen av Cesars hundar är lyckliga, och dom blir ju inte mer "lyckliga" när dom fråntas alfarollen, däremot på sikt blir dom säkert det.

Hmm, fast först o främst är det ju inte lyckan som betyder nåt, för ingen av Cesars hundar är lyckliga, och dom blir ju inte mer "lyckliga" när dom fråntas alfarollen, däremot på sikt blir dom säkert det.

Så de är inte lyckliga, men blir det på sikt?
Vad är en lycklig hund? En harmonisk hund är en lycklig hund enligt mig.
Vad är det som betyder något först och främst då?

jag menar "!cesars" hundar, dom är väl knappast lyckliga, eller ens harmoniska när han tar sig an dom, men på sikt ska dom ju bli det förhoppningsvis

Ja, det har jag ju sagt hela tiden

Okej, då går våra åsikter helt isär. Jag kan säga åt mina hundar på skarpen, fysiskt också, men jag strävar åtminstone alltid efter att dom är glada och harmoniska i min närhet. Jag vill vara en ledare åt mina hundar, inte en tyrann.

Det stämmer inte riktigt heller. Ett avsnitt med en Labrador som var väldigt glad i att rusa ner i poolen bytte han till stackel. Hunden hade ett vanligt läderhalsband när han inte tränade med honom.

Man får först se hundens explosiva beteende i och runt poolen. Cesar pratar med ägarna om problemet, försvinner ut, och när han är i bild igen har han en simdräkt på, hunden har stackel, skakar, svansen nere, öronen bak, långa mungipor och kniper med ögonen samt rycker till när Cesar gör sina "tss"-ljud.

Som flera sa (i denna tråden eller en annan) när det gällde Fredrik Sten och den svarte Labradorkorsningen som han fick lugn efter att ha tagit den ur bild en stund kan man ju undra vad han gjorde med hunden egentligen :crazy:

Det känns som om vissa här tycker (eller tror) att alla oönskade beteenden ska straffas bort och att inga andra metoder finns. Kanske bara är min tolkning?

Jo jag har också sett avsnitt där CESAR SJÄLV sätter på hunden stackel o även sitt "egna" snar/stryp halsband. :grin:

Jag tror definitivt inte att oönskade beteenden ska staffas bort, jag tycker snarare att det bara gör saken värre många gånger. Men de funkar ju, man kan alltid trycka ner en hund tills den inte har nått mer att säga om saken. Men hur lycklig är hunden?

Visst en hund som inte har nåra gränser o regler är ju inte lycklig heller.. Men de går faktiskt att sätta gränser/regler med andra tillvägagångssätt.

Tycker också att de är läskigt att hunden o CM eller Fredrik försvinner ur bild och sen kommer dom tillbak o då är hunden så jävla nertryckt att de ser ut som om den vill krypa ur skinnet. Huuga..

O tantalotta som skaffa sig en rottis o helt allvarligt tror att hon inte ska behöva göra nånting me hunden. Shit hur fan tänker folk.. :eek:

Vem fan är de som bestämmer vad som ska visas på tv? Fredrik borde fara hem till den håla dom grävt upp honom ur och börja om från början. Vars hittar man såna hundtränare som han? Ahh jag vet han har nog köpt sin tv tid, med tanke på bilen han kör. ;)

O Cesar kan väl pensionera sig lr nåt..

Helt ärligt det finns fan ingen vettig hundtränare att se på, på tv enligt mej. :cool:

Vart lite lugnt här ett tag, men funderar på en sak. Om man har en hund som e instbil i psyket (syftar på rottisen) O föreslår denna hund till polis/väktar hund.....:confused: Det låter väl inte så bra, inte ens i mina öron som inte ens har hund! En instabil varelse borde väl få komma till en trygg familj/person som kan handskas med detta o ge djuret en bra framtid..Tyckte så synd om rottisen igår när jag såg programmet. Sen har han ju pratat på r*xfm, hur seriöst får man väl avgöra själva..? men han borde ju inte skojja om sig själv precis, enligt min mening!

Vart lite lugnt här ett tag, men funderar på en sak. Om man har en hund som e instbil i psyket (syftar på rottisen) O föreslår denna hund till polis/väktar hund.....:confused: Det låter väl inte så bra, inte ens i mina öron som inte ens har hund! En instabil varelse borde väl få komma till en trygg familj/person som kan handskas med detta o ge djuret en bra framtid..Tyckte så synd om rottisen igår när jag såg programmet. Sen har han ju pratat på r*xfm, hur seriöst får man väl avgöra själva..? men han borde ju inte skojja om sig själv precis, enligt min mening!

Att han var instabil bevisades i L-testet som polisen anordnade. Det är inte helt ovanligt att hundar som varit "problemhundar" hos vanliga hundägare blir bra väktar och polishundar, om de är bra mentalt men bara "jobbiga och besvärliga" alltså har för "mycket" i sig för att vara enkla sällskapshundar.

På testet märkte de att han var instabil och tackade nej till hunden. Då placerades hunden om i ett såkallt "tryggt hem" där han klapp husse.

Men var det bra för hunden? med tanke på att det vad F.S sa o hundens annars så "taskiga uppväxt". var det bra o ge hunden vidare till -kö lapp nummer....- Han var ju bara 1 år gammal o var redan så "vilsen i sig själv" en hund föds juh inte agressiv utan det byggs väl upp? Han fick sitt 3;de hem men då hade han, engligt F.S attackerat husse, när han skulle klippa klorna....Sånt borde väl kollas innan omplacering......Kanske har helt fel men enligt mitt huvve så ja..!

Men var det bra för hunden? med tanke på att det vad F.S sa o hundens annars så "taskiga uppväxt". var det bra o ge hunden vidare till -kö lapp nummer....- Han var ju bara 1 år gammal o var redan så "vilsen i sig själv" en hund föds juh inte agressiv utan det byggs väl upp? Han fick sitt 3;de hem men då hade han, engligt F.S attackerat husse, när han skulle klippa klorna....Sånt borde väl kollas innan omplacering......Kanske har helt fel men enligt mitt huvve så ja..!

Jag begriper inte vad du menar?
L-testet skadar ju inte hunden?
Hunden var ju bara hos hundtränaren i två veckor innan han kom till det nya hemmet där han bet hussen.
L-testet visade ju att hunden hade rädslor och försvarslust (det var ju tämligen uppenbart innan) så det visste ju den nya ägaren - hur menar du att man hade kunnat "kolla det innan omplacering" det var ju just det som hade gjorts.

Att den nya hussen inte kunde reda ut hunden var ju tråkigt, något annat har jag inte påstått. Men vad hade du föreslagit att man skulle göra?

Ja var det bara kloklippning så kan man ju sätta på en nossnara kanske. min mammas hund fick också panik när kloklippning var på G och fick sövas varje gång.
Men jag tror inte vi fått se allt heller.......

Ja var det bara kloklippning så kan man ju sätta på en nossnara kanske. min mammas hund fick också panik när kloklippning var på G och fick sövas varje gång.
Men jag tror inte vi fått se allt heller.......

Ja, det skrev jag i ett tidigare inlägg. Jag hade helt klart satt korg på hunden eller haft en medhjälpare.
Och defentivt inte försökt brotta ner hunden eller så. Jag vet en kille som tog en äldre omplaceringshund, en riktigt trevlig "äldre herre" men med lite intrigitet, redan dan efter hade puckot fått för sig att vända upp och ner på hunden när han skulle klippar klorna med ungefär samma resultat som den nya rottisägaren. Men hunden fick leva men inte hos honom.

Jag förstår faktiskt inte vad hon menar i sitt inlägg, det verkar som hon klagar på l testet eller att han blev omplacerad öht.

Jag begriper inte vad du menar?
L-testet skadar ju inte hunden?
Hunden var ju bara hos hundtränaren i två veckor innan han kom till det nya hemmet där han bet hussen.
L-testet visade ju att hunden hade rädslor och försvarslust (det var ju tämligen uppenbart innan) så det visste ju den nya ägaren - hur menar du att man hade kunnat "kolla det innan omplacering" det var ju just det som hade gjorts.

Att den nya hussen inte kunde reda ut hunden var ju tråkigt, något annat har jag inte påstått. Men vad hade du föreslagit att man skulle göra?

L-test ja, men det e väl inte det avgörande? att hunden inte gick igenom o blev godkänd till polis/väktar hund visste väl alla redan?? Till omplacering borde man väl göra en del sk. tester som tex. matagression, hund/människo kontakt, kloklippning etc. (you name it!) E bah lite fundersam...

L-test ja, men det e väl inte det avgörande? att hunden inte gick igenom o blev godkänd till polis/väktar hund visste väl alla redan?? Till omplacering borde man väl göra en del sk. tester som tex. matagression, hund/människo kontakt, kloklippning etc. (you name it!) E bah lite fundersam...

Varför skulle de göra det? Det visste ju redan att hunden kunde bitas. Han hade varit hos hundtränaren i två veckor, tror du inte hunden fick mat där eller klorna klippta? Hund/människokontakt testade de ju i programmet (och utanför med största sannolikhet).

Det här var hundens sista chans, hos en "erfaren hundmänniska" (påstods det iaf) som var beredd att ta risken. Och det var väl det schysstaste man hade kunnat göra i mina ögon. Synd att det inte gick vägen och bra att man valde låta hunden somna in sen.

Men VARFÖR? Man visste ju redan hur hunden var? Det framgår ju av L testet och det som visades i tv när karln försökte läxa upp hunden.
Det var ju solklart att hunden har problem och svarar upp när han anser sig bli utmanad.

Dessutom är det ju trots allt så att vissa saker är beroende på vem som håller i kopplet. Det finns mängder med hundar som tex gör utfall mot hundar när person A håller i kopplet men inte när person B gör det. Som låter sig få klorna klippta av grannen men inte sin ägare och som är världens snällaste i en familj men gräslig i en annan.

Senast ändrad:

Hej hej!
Är nyligen hemkommen från Stora Stockholms Utställningen Hund 2008 som var i helgen på Älvsjö Mässan!

Den "fantastiske" "Hundchoachen" Hr Steen hade turen där att bli BIR med sin ena Schäfer. Grattis säger vi till det!
Men det vi inte säger... Det är att hr Steen minsann FUSKAR när han ställer ut sina hundar!!! Han använder sig av s.k. "dubbelhandling" där han har en medhjälpare utanför utställningsringen som visslar och skriker (naturligtvis inte så högt att domaren hör det). Dock så högt så att jag själv hör det, eftersom jag satt på första raden och hade hans "extrahandler" stående precis bredvid mig.

Detta är vääääldigt orättvist och ett direkt regelbrått (ÄVEN i schäferringen där det förekommer fortfarande trots införandet av dubbelhandlingsregeln)

Jag menar inte att smutskasta (även om det säkert verkar så), men för tusan! Sluta med dubbehandlandet om du ska vara en förebild i hund-Sverige. Nästa gång kanske det är en lång insändare i hundsport istället eller i någon annan känd hundtidning.

Så tänk dig för hr Fredrik Steen! DU är en förebild genom ditt program på tv. Det kanske är någon annan som ser dig på utställning och ser hur du gör, och sen gör samma sak i sin egen rasring och blir diskvalificerad. Då blir det inte roligt!

Så åter igen! SLUTA med dubbelhandlingen!!!!!!

//Förbannad utställare!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 359
Senast: Juli0a
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 567
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka