Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kag försvarar heller inte elhalsband förutom i vissa situationer KAN det vara rätt redskap och BEROENDE på vem som håller i kontrollen. Ex i skallerormsavsnittet.
Om jag hade bott i ett område där det finns giftormar och var rädd om min hund så¨skulle jag kunna tänka mig att använda det som ett verktyg, men denb som skulle få hunden ren ska ju också veta vad den har i näven,
Hur skulle du få din hund ren från orm om du fick välja ? Ett exempel.
Jag kan väl inte påstå att Ceasars hundar är överlyckliga att tappa befälet
Fast man lär ju inte in en grej och slutat träna sedan. Det finns ju alltid något att fila på. Jag kan ge ett exempel. Föraren ber hunden att göra "si"..Hunden gör "si"..men är lite slarvig. Den får en sula "nu fan skärper dig!!! Gör si!"..Hunden gör nu uppgiften men helt utan glädje.
´Att i syfte att fostra kanske det inte är viktigast med att dom är lyckliga o glada ( jag pratar fortfarande om hundar med attitydsproblem)
Båda. Ni pratar bara förbi varandra. Spara på energin.
Vet du vad en punkt är....?
Jag tror INTE att de ägarna hade kunnat klara upp den rottisen. De fattade ju inte ens att hunden visade aggressiva tendenser. "Ja han hälsar så där..."
Sen vad du kan göra med dina hundar är väl knappast relevant...
Okej, då går våra åsikter helt isär. Jag kan säga åt mina hundar på skarpen, fysiskt också, men jag strävar åtminstone alltid efter att dom är glada och harmoniska i min närhet. Jag vill vara en ledare åt mina hundar, inte en tyrann.
Har ingen av er som tittar på CM hört att han använder vad ägarna använder för halsband till sina hundar????
frågan är kanske om man kan lita på att den skvallrar, för ormmöten är väl inte så himla vanliga..för att lära den skvallra behövs ju en orm