Hundar och bad

Sv: Hundar och bad

Nähä..
Och det är din åsikt.. Och var har du fått det ifrån att det inte skulle vara bra för huden på en hund att aldrig bli tvättad??


Jag duschar när jag luktar eller är smutig..
Som vilken normal MÄNNISKA som helst
 
Sv: Hundar och bad

Hundar har ju bara ett lager hudceller och deras hud behöver en del skötsel för att må bra. Den är betydligt känsligare än människors hud!

Du skriver själv att hunden redan idag har torr hud....Undrar varför??

Skulle jag vara du så skulle jag för hundens skull köpa ett schampo avsett för just torr hud hos hundar och tvätta din hund ibland.
Exempelvis Canine Sensitive Skin, som är speciellt anpassat för att hjälpa hundar med tendens till torr och känslig hud :cool:
 
Sv: Hundar och bad

Självtorka. Badar väl ca 2-3 ggr per år beroende på behov. Sköljer annars bara under magen om det behövs.
 
Sv: Hundar och bad

Det blir bad 1-2 gånger i veckan och då blir det jag fönar de torra. Jag har två stycken Powder Puffar.
Det är denna årstiden de badas så pass ofta.
 
Sv: Hundar och bad

Nähä..
Och det är din åsikt.. Och var har du fått det ifrån att det inte skulle vara bra för huden på en hund att aldrig bli tvättad??


Jag duschar när jag luktar eller är smutig..
Som vilken normal MÄNNISKA som helst

Kan ju testa något milt schampo som är bra för hunden. Finns även vissa som även är br aför huden och hjälper om dem har torr hud. Du har inet funderat på att bada han eller hon pga det? För att återfukta huden eller få bort smutset som kanske torkar ut huden? Bara en tanke
 
Sv: Hundar och bad

Vår stora hund med mycket päls brukar vi föna, han älskar hårtorken :D och pälsen blir så fluggif och fin efteråt :) Den lilla hunden som knappt har något hår alls får självtorka.... han är även livrädd för hårfönen :p
 
Sv: Hundar och bad

Torkar med handduk, sedan får hon självtorka.

Har väldigt tacksam päls som torkar relativt fort.
 

Liknande trådar

Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 018
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Pilot
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp