Sv: Hund som tar över...
Jag har tvärt om... Min fästman är så "dominant" och korrigerar ganska hårt så att min hund ibland känner att han måste försvara sig mot honom. Min hund är till på köpet väldigt signalkänslig och förarvek så det fästis gör är alldeles för hårt. Jag har försökt förklara detta, men fästis vill göra som han alltid har gjort mot sin systers hundar (hårdnackade brukshundar). Han försöker ändra sig, men han tycker inte om det.
Så någonstans mitt emellan din och min låter väl lagom?
Det är fruktansvärt frustrerande att ha en partner som inte blir lyssnad på, som inte riktigt kopplar hur man ska hantera en hund för det är mycket dumheter och olater som kommer fram. Och det kan ta tid att få bort dem igen.
Och det är jobbigt att arbeta i motvind, det känns så motigt att vara "ensam" om uppfostringsansvar. Sen om det är för att man har en dominant hund eller en odominant partner är egalt, det är svårt ändå.
Jag har tvärt om... Min fästman är så "dominant" och korrigerar ganska hårt så att min hund ibland känner att han måste försvara sig mot honom. Min hund är till på köpet väldigt signalkänslig och förarvek så det fästis gör är alldeles för hårt. Jag har försökt förklara detta, men fästis vill göra som han alltid har gjort mot sin systers hundar (hårdnackade brukshundar). Han försöker ändra sig, men han tycker inte om det.
Så någonstans mitt emellan din och min låter väl lagom?