hund ogillar pojkvän

Mina hundar bits inte
Voff påstår att hon träna sina hundar med positiv förstärkning. (Nu undrar jag om det stämmer):confused: :crazy:
Jag frågade varför andras hundar inte ska behandlas likadant?

Menar du på allvar att du med positiv förstärkning skyddar din mat från att bli stulen av en hund i just den stund hunden för söker ta din mat? Nä, självklart gör man inte det. Man markerar att maten är min och den ska du inte röra. Inget konstigt med det. Det förstår hundar. De mår inte dåligt av att bli visade var gränserna går och de kan skilja på olika människor. Sen ska inte en gäst behöva freda sig, sin kropp, sin mat och sina ägodelar (jacka, skor etc) från värdens hundar. De situationerna ska värden förekomma utan undantag.

Det va det här med positiv förstärkning jag funderare lite över
Jag har svårt att få ihop att en person påstår att hen tränar sina egna hundar med positiv förstärkningar men kan se säga till andras hundar.
Inte så positivt i mina ögon.

Tankevurpa. Se ovanstående inlägg.

Sluta gör dig löjlig.
Du vill ju bara förvränga och bråka.
Jag tycker du harväldigt lite trovärdighet när du i en tråd påstår en sak när det gäller dina egna hundar.
Sen kan säga till andra hundar du inte känner i deras eget hem.
Totalt oförklarligt.
Kan du förklara hur du ser på positiv träning och vad den innebär för dig?

Jag har svårt att få ihop att en person påstår att hen tränar sina egna hundar med positiv förstärkningar men kan se säga till andras hundar.

Menar du att du inte instruerar dina hundar när du arbetar (om du arbetar) med positiv förstärkning?

Jobbar du med tankeöverföring eller flaggspel?

Jag tycker du harväldigt lite trovärdighet när du i en tråd påstår en sak när det gäller dina egna hundar.
Totalt oförklarligt.

Fast vad innebär positiv träning för dig?

Aldrig säga nej till hunden? Aldrig sätta gränser? Tillåta vilket beteende som helst (trots att det kan bli farligt)?

Totalt oförklarligt.

Det är inte gästens uppgift att träna din hund. Hur @Voff väljer att träna sina egna hundar är skitsamma när hon kommer som gäst till dig. Din hund, ditt ansvar, din träning.

Har du gått en kurs öht med dina hundar?
Hur vanligt är det inte att en tränare tar kopplet, visar något och samtidigt talar med hunden?

Har du någonsin lämnat bort dina hundar? Är det då fritt fram för hundarna att sno mat hos hundvakten eller vad får den göra om det händer? Säga nej?

Menar du på fullaste allvar att det är skadligt mentalt för en hund att höra ett nej och få fysisk kontakt i form av bli undanföst av någon annan än dig?

Jag förstår nu varför du startat trådar om tjaffs runt matskålar, problem med hundmöten, nekad att ta hundarna med in hos folk osv.

Totalt oförklarligt.

Tack och lov har jag aldrig hälsat på i ett hem där hundarna är så ouppfostrade att de har behövts hållas ifrån folk med kompostgaller så du kan släppa den chansen till att mucka ;)

För att försöka få ett avslut på detta tramset.
Ingen annan än jag och sambon säger till våra hundar i deras eget hem.
svårare än så är det inte.

Det är inte särskilt ovanligt med hundar som kan nypa till. Om du inte känner hunden så vet du inte hur den reagerar på en uppläxning.
Fast nu har diskussionen gått från knuffar, drag i pälsen, skrik, till ett litet milt snält vänligt nej.
Bara att det aldrig varit frågan om skrik knuffar och endast måttligt drag i pälsen för att få undan huvudet jämförbart med en puff utifrån de som hävdar att de har rätt att freda sin kropp.

Visst vissa har som du försökt få det till att folk vill uppfostra andras hundar, gapa och skrika, sparka mm. Det är dock inte en enda som hävdat att de vill skrika på hundarna.

För att försöka få ett avslut på detta tramset.
Ingen annan än jag och sambon säger till våra hundar i deras eget hem.
svårare än så är det inte.
Så om du är på toa när du har fika besök och din hund försöker sno gästens bulle så ska den bara låta det ske? Den får inte mota bort hunden och säga nej utan ska vänta tills du är tillbaka?

Om ett barn springer fram till dina hundar och börjar greja med dem och föräldern är 20 m bort, säger du till barnet att sluta eller väntar du?

Mina hundar tål ett nej
Det är jag som inte tål att hundarna nejas av besökare

Du förstår säkert det själv hur och varför det kan bli värre.
Om besökaren och hunden missförstår varandra när tillsägelsen kommer kan hunden ev (beroende på hund) känna att den behöver försvara sig.
Det kan (beroende på hund) sluta med ett bett.

Men det har jag förstått, och jag känner än mer sympati för den vän du hälsade på som inte ville att du skulle ta in hundarna utan erbjöd hundrastgård istället.

Jag tycker seriöst synd om alla hundar av bruksras som får gå i terapi för evigt traumatiserat av ett NEJ! när dom försöker ta en macka ur någons hand uppe på ett matbord eller en terrier av trimningsras som får ett ryck i pälsen då han försöker bestiga folk på grund av bloddoft.

Jag kanske kan tjäna pengar på det här. Först smyger jag in i folks hem och traumatiserar hundarna och sen erbjuder jag en traumakurs där Tuffsesnuffsen får göra precis vad den vill i ett dygn. Jag inreder deras eget hem och placerar ut okända människor med leverpastej i alla kroppsöppningar och så får vovven roa sig.
Med tanke på resonemangen i den här tråden så finns det en marknad helt klart.

Jag gillar hundar, katter, hästar och andra trevliga djur.
Men jag vill inte ha något av dem i knät utan att både jag och djur vill det. Alltså kommer jag vänligt fösa undan djuret. Nog sjutton kan ett inteligent djur förstå skillnaden på gäst och familj?
Jag skulle aldrig någonsin slå ett djur om det inte vore fara å färde för mig eller mina barn. Men skulle det vara fara då är det bäst för hundägaren att den jäkligt snabbt styr upp situationen eller så gör jag det som krävs iform av åtsägelser.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 186
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 546
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar