Hund liknande grand danois

Sv: Hund liknande grand danois

Storleken på din lägenhet spelar absolut ingen roll, jag har bott med en leonberger och 3 katter i en lägenhet på 64,5 kvm. Leonberger är visserligen inte lika höga som en GD men viktmässigt så ligger de ungefär lika men jag tyckte inte att det blev trångt inne då han oftast höll sig på samma plats större delen av tiden, då tar mina småhundar som jag har nu mer plats för de tar sig gärna friheten till lite race då och då inne och springer gärna efter mig för att kolla vad jag pysslar med.

64.5 m2 är ju en ocean av plats! Vi bor strax 2 vuxna och en stor hund på 33m2, ofta ni beskriver 50-60m2 som litet :D.

När jag hade min GD bodde jag i en etta på 40 kvm. Får hunden tillräckligt med motion och stimulans utomhus håller den sig som oftast lugn inomhus :)

Ibland är det trångt men det beror på hur rummen är utformade också :angel: men som flera har skrivit så ska ju inte hundarna motioneras inomhus heller så storleken på boendet är ganska oväsentligt egentligen :) Uppfödaren till min LB bodde ett tag i en etta med två stycken fullvuxna lejon, vill man så går det.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 602
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 337
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 068
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka