Hull /muskler

F

Fjanton

hej, här är en tråd där man visar bilder på sin/sina hästar å så får andra säga vad tkr om deras hull och muskler, vad som ser bra ut och vad som behöver bättras.

Sv: Hull /muskler

Jag börjar då: Här är min 8 åriga valack.
13270309.jpg

Jag tycker att hästen du visar behöver mer överlinje. Mer rygg, bak och halsmuskler alltså. En helt korrekt sadel, arbete i rätt form, klättring och rätt foder är vad som behövs. :)

Jag tycker att hästen du visar behöver mer överlinje. Mer rygg, bak och halsmuskler alltså. En helt korrekt sadel, arbete i rätt form, klättring och rätt foder är vad som behövs. :)

Japp han behöver mer överlinje men har blivit mkt bättre nu. Anledningen till detta e att han haft "skada" i ryggen som gjort att han haft lite svårare att bygga muskler där. Sadel å maten å arbetet e det inget fel på. Det e den skadan som gjort det:mad:. Tack så mkt för kommentaren.:bow: Hur tkr du han ser ut i hull?

Hullet är det enligt mig inget fel på. Kom bara ihåg att om hästen ska kunna bygga på sig så behöver den kanske mer protein, så den har något att bygga av :)

Hullet är det enligt mig inget fel på. Kom bara ihåg att om hästen ska kunna bygga på sig så behöver den kanske mer protein, så den har något att bygga av :)

Japp han äter mkt protein å skall snart få börjas ridas igen så då hoppas jag överlinjen blir kanon fin.:)

vad fin hon var i modellen! :d hon ser ju ut att vara i fint hull, och musklerna kommer då du får börja rida.'

Min tant!
( gräsmagen jobbar vi på :o )
shannon
sötiss

Senast ändrad av en moderator:

Ojj, vilken skillnad. Hur länge är det mellan bilderna?
Hon är ju mkt bättre musklad, halsen o rumpan har blivit fin :d

jag svarade på ditt inlägg :p

det är nästan 2 år mellan dom..

vilken skillnad det var på bilderna ! hon ser mycket finare ut nu! :)

galleri.asp
Min hopphäst på 6 år endast ägt honom i 3 veckor, och jag vet han är inte vacker i kroppen. men de ska bli ändring på:bump:

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 018
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
690
Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
13 260
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?