Sv: Hovslagarkostnad
Jag tror inte att någon tror att det är mer tidsbesparande att sko en häst i skåne än i Sthlm, men det är marknaden som styr eller hur? Precis som med allt annat, för inte köper någon en lägenhet vart jag bor för 2.9mille men i stockholm gör folk det.
Vart jag bor så ligger normalpris för en utbildad hovslagare runt 800-1000kr för en helskoning.
Ursäkta men vad menar du med ocker????
Det står ju klart och tydligt att den skos med ringskor fram och äggbar bak.
Kanske borde du ta del av Svenska Hovslagareföreningens cirka riktprislista. Tanken med den är att den ska gälla för alla utbildade hovis i hela landet.
Tro mig, det är inte lättare eller mer tidsbesparande att sko en häst i skåne än i Sthlm.
Lägger in listan här så kan ni som blir sponsrade av Era hovisar utifrån Er hobby kanske får en annan synvinkel utifrån vårat yrkesutövande.
Länk: http://www.hovslagarforeningen.nu/sidor/prislista.htm
Jag tror inte att någon tror att det är mer tidsbesparande att sko en häst i skåne än i Sthlm, men det är marknaden som styr eller hur? Precis som med allt annat, för inte köper någon en lägenhet vart jag bor för 2.9mille men i stockholm gör folk det.
Vart jag bor så ligger normalpris för en utbildad hovslagare runt 800-1000kr för en helskoning.