Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter mitt förra inlägg, där jag skrev att minstingen varit orolig sen rotavaccinet... det vände i princip samma dag som jag skrev det 😅 hon är inte lika orolig längre, somnar gott i babynestet igen med White noise igång så kan hon sova timmar där 😊 Har också märkt att hon får mindre luft att rapa upp om jag pumpar först, hon har inte samma amningsteknik som storasyster helt enkelt. Storasyster behövde aldrig rapa men hon ammade längre stunder och oftare, lustigt hur de är så lika (utseendemässigt går knappt se skillnad) men ändå så olika 🥰
Hört flera som blivit hjälpta av att pumpa ur lite före amning. Skönt att det funkar för er med! Och visst blir man fascinerad över att syskon kan vara så olika, det är ju samma ena som gjort dom liksom 😅

Tintin har valt en snutte! Vi försökte med storebror men han ville bara ha mina tuttar 😅 Tintin fick en mjukisdinosaurie i julklapp och oj vad han gillar den. Han har somnat med den tre dagar i rad nu. Så sjukt gulligt :love:

IMG_20210103_101128.webp

Hört flera som blivit hjälpta av att pumpa ur lite före amning. Skönt att det funkar för er med! Och visst blir man fascinerad över att syskon kan vara så olika, det är ju samma ena som gjort dom liksom 😅

Tintin har valt en snutte! Vi försökte med storebror men han ville bara ha mina tuttar 😅 Tintin fick en mjukisdinosaurie i julklapp och oj vad han gillar den. Han har somnat med den tre dagar i rad nu. Så sjukt gulligt :love:

Visa bifogad fil 62736
Så gulligt 🥰😍

• Gilla
Reactions: Eli

Ja, lillan verkar inte hantera mjölkflödet lika bra som storasyster gjorde 😅 pumpar jag så slipper vi bli dränkta och hon behöver inte rapa, men det funkar ju annars med.. skönt att slippa lite magknip pga rapar bara. Helt fascinerande att de kan bli så olika, men ja inga frågetecken vem som gjort dem eftersom våra döttrar är på pricken lika till utseendet ändå 😂

Lillan fick sin andra dos rota idag samt sprutorna. Lite extra gnäll så hoppas inte natten ska bli alltför jobbig. Hon har börjat dregla sjukt mycket. Inte nog med att hon spyr som bara den 😂 behöver verkligen införskaffa ett gäng dreglisar, även om dom inte hjälper när hon spyr.
Hur reagerade era på vaccinsprutorna?

En dreglis här med, det är så härligt 😅 Storebror var också en riktig dreglis och jag hade en hel kasse dregglisar efter honom men tyckte dom var så fula så skänkte bort dom. Men dom hade vi behövt nu 😆

Tintin reagerade inte alls på rota eller sprutorna.

Idag måste jag hämta ut medicin, har lite blandade känslor över att lämna hemmet med min lilla skrikhals. Eftersom hon sover så mycket, men bara i min famn, blir alla avbrott från hemmarutinerna dåligt och påverkar humöret negativt. Igår sov hon så mycket som hon behöver och då är hon en riktig solstråle!

Idag måste jag hämta ut medicin, har lite blandade känslor över att lämna hemmet med min lilla skrikhals. Eftersom hon sover så mycket, men bara i min famn, blir alla avbrott från hemmarutinerna dåligt och påverkar humöret negativt. Igår sov hon så mycket som hon behöver och då är hon en riktig solstråle!
Nu var det längesen jag hämtade medicin men går det inte att göra med ombud precis som när man hämtar ut paket? Förstår precis vad du menar med avbrott, precis så blir det när vi ska hämta och lämna på förskolan... alltid mitt i sov eller mat...

Lillan fick sin andra dos rota idag samt sprutorna. Lite extra gnäll så hoppas inte natten ska bli alltför jobbig. Hon har börjat dregla sjukt mycket. Inte nog med att hon spyr som bara den 😂 behöver verkligen införskaffa ett gäng dreglisar, även om dom inte hjälper när hon spyr.
Hur reagerade era på vaccinsprutorna?
Elsa var gnällig och skrikig efter vaccinet men gav alvedon på kvällen och sen var hon som vanligt på morgonen. Rota upplever jag ingen skillnad.

Idag har vi varit på BVC för två månaderskontroll några veckor försent pga jul. H väger nu 5355 g och S 4790, så de tar sig allt även om de fortfarande är lite små. H har äntligen vuxit ur storlek 50 och S är på god väg!
Hehe, Elsan kan fortfarande ha en del plagg i 50 och hon blir 4 månader på måndag 🙄 och så pluttig tycker jag inte att hon är. Hon vägde 5,9 som 3 månader och ligger på mitten av kurvan på både längd och vikt 🤔

Och här är redan stl 50 för smått 😬 ...lillan är ju ”bara” 7 veckor, men väger ju redan över 5kg. (Känns som hon följer syrrans kurva bra, fast sin egna då. Med storasyster kunde man verkligen gå på storleken för rekommenderad ålder, känns som det blir samma med lillan)

56 sitter perfekt nu, älskar Lindex kläder eftersom de har dubbelrad med knappar i grenen, så blir som två storlekar. 👍🏼 Kul att kunna använda favoriter lite längre.

Vi kör 62 sen några veckor. Nån enstaka 56 fungerar fortfarande. 50 kunde hon ha första veckorna bara.
Och hon är ändå ingen bjässe, men hon ligger en över medelkurvan på både vikt och längd.

Vi skall ha dop i morgon förhoppningsvis. Framflyttat två gånger redan. Skulle haft i julhelgen

och jag insåg precis att jag glömt bjuda barnens farfar, eller i alla fall meddela honom. Min man har tagit avstånd till honom men han får komma till högtider (bor 40 mil bort) så länge det är jag som har kontakten. Det i julhelgen passade inte honom och blev lite hängande om han skulle delta via ex Skype då han inte förstår sig på det.

så. Skall jag låssas som att de regnar och inte bjuda in eller skall jag göra det i sista minuten. Tex så har inte min man berättar att han bytt efternamn och tagit mitt när vi gifte oss, det är 5 år sedan 😬

Vi skall ha dop i morgon förhoppningsvis. Framflyttat två gånger redan. Skulle haft i julhelgen

och jag insåg precis att jag glömt bjuda barnens farfar, eller i alla fall meddela honom. Min man har tagit avstånd till honom men han får komma till högtider (bor 40 mil bort) så länge det är jag som har kontakten. Det i julhelgen passade inte honom och blev lite hängande om han skulle delta via ex Skype då han inte förstår sig på det.

så. Skall jag låssas som att de regnar och inte bjuda in eller skall jag göra det i sista minuten. Tex så har inte min man berättar att han bytt efternamn och tagit mitt när vi gifte oss, det är 5 år sedan 😬
Hur är er relation? Kan du ringa och säga som det är att det blivit flyttat flera gånger och att ni glömt meddela honom, eller skulle han bli sur? Är det viktigt för dej och syskonen att han kommer? Om inte kanske du ska strunta i det? Det är ju trots allt släkt på din mans sida och kanske inte så mycket ditt ansvar?

På tal om det vet jag inte hur vi ska göra med dop utifrån Corona... ska vi vänta till ungen kan gå? Köra moped? 🙈 Hur tänker ni andra?

Vi hade dop med storebror och det blev lyckat och fint så jag vill såklart ha för syrran också. Dessutom hade vi ev tänkt gifta oss i samband med det men då vill man ju gärna planera lite. Svårt att veta med restriktioner osv. Kanske kan vi boka typ i juni och hoppas att det lugnat sig?

På tal om det vet jag inte hur vi ska göra med dop utifrån Corona... ska vi vänta till ungen kan gå? Köra moped? 🙈 Hur tänker ni andra?

Vi hade dop med storebror och det blev lyckat och fint så jag vill såklart ha för syrran också. Dessutom hade vi ev tänkt gifta oss i samband med det men då vill man ju gärna planera lite. Svårt att veta med restriktioner osv. Kanske kan vi boka typ i juni och hoppas att det lugnat sig?

Till sommaren tror jag att det lugnat ner sig och dessutom kan man ju vara ute då, så jag hade bokat.

Blev inga större reaktioner som tur var efter sprutorna mer än att hon kanske sov lite mer än vanligt och ammade mer under kvällen.
Klädmässigt kör vi på 62 och börjar använda 68 lite nu då jag märker att en del bodys börjar bli korta. Dessutom tycker jag att vissa är svåra sju trä över huvudet på henne och hon tycker att det är obehagligt. Gillar Newbieskläder men avskyr verkligen dom bodysarna med en knapp som ska träs in genom en snodd. Så omständigt. Hon vägde 6,2 kg och var 62 cm lång igår.

Vi döpte inte sonen av den anledningen att jag gått ur svenska kyrkan och kommer inte döpa lillan heller. För sonen hade vi ett litet namnkalas men nu i dessa tider så får vi nog skjuta på det. Kanske kör vi det i samband med 1-årskalaset 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 106
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 417
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 562
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 194
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar