Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh krya på honom.. Hoppas att det går över fort.. :heart
Vi har också förkylning på gång här hemma, Arvid är rosslig och snörvlig.. Sov som en kratta i natt, slumrade bara till korta stunder för att sen vakna igen.. :meh: Väckte sambon vid 01:30 då jag höll på att bryta ihop.. Sen fick jag sova en stund iaf..

Amningen fungerar bra då han går upp fint i vikt och det inte gör ont men han sväljer så mycket luft och sätter i halsen väldigt ofta.. Otäckt faktiskt då han ofta tappar luften.. Borde kanske ta upp det på BVC nästa gång.. 😕 Någon som känner igen det eller har tips?

testa att mjölka ut lite innan amning. Tänker om ”trycket är för högt” när han äter och inte hinner med att svälja

Vi har också förkylning på gång här hemma, Arvid är rosslig och snörvlig.. Sov som en kratta i natt, slumrade bara till korta stunder för att sen vakna igen.. :meh: Väckte sambon vid 01:30 då jag höll på att bryta ihop.. Sen fick jag sova en stund iaf..

Amningen fungerar bra då han går upp fint i vikt och det inte gör ont men han sväljer så mycket luft och sätter i halsen väldigt ofta.. Otäckt faktiskt då han ofta tappar luften.. Borde kanske ta upp det på BVC nästa gång.. 😕 Någon som känner igen det eller har tips?
Sätter i halsen gör dottern med när utdrivningen sätter igång :o.

Om han sväljer mycket luft så kanske kolla tungbandet, har läst att kort tungband gör att de får sämre grepp och lätt sväljer luft. Å andra sidan kanske det hänger ihop med kraftig utdrivning också.

Lilleman sätter också ofta i halsen, dock inte i samband med amning utan lite när som helst. Ibland tappar han helt andan och skrämmer sig själv så att han börjar gråta efteråt, jätteläskigt! På BVC så sa de bara att det inte är någon fara så länge de bara ammas/får ersättning och ingen fast föda, för då finns det inget som kan fastna i halsen. Det händer flera gånger per dygn, tänker att jag skall ta upp det på nästa besök igen.

Sätts i halsen här med. Han har alltid fixat det bra så har inte tänkt på det så mycket. Satte dock i halsen när han fick rotavaccinet och då tog det tid innan han fick upp det och han var alldeles tagen efteråt. Det tyckte jag var lite läskigt :crazy:

Ni som ger minifom, om nån gör, märker ni nån skillnad på bebis?
Jag tycker, som förväntat, inte det är nån skillnad så gav inte häromdagen. Men då tycker jag att hon fick svårare få ut pruttarna, det gjorde ondare och hon var mer ledsen. Så nu ger jag igen och som sagt, hon är lika pruttig men tycker de kommer ut lättare. Men kanske bara är inbillning.

Är det för att utdrivingen är snabb har jag läst att man kan ta bort bebis en stund och trycka ut lite /låta mjölken rinna den stund det kommer som mest.
Hoppas han kryar på sig!

Är det för att utdrivingen är snabb har jag läst att man kan ta bort bebis en stund och trycka ut lite /låta mjölken rinna den stund det kommer som mest.
Hoppas han kryar på sig!
Just det, liggamma eller laid back amning tycker jag funkar med!

Ni som ger minifom, om nån gör, märker ni nån skillnad på bebis?
Jag tycker, som förväntat, inte det är nån skillnad så gav inte häromdagen. Men då tycker jag att hon fick svårare få ut pruttarna, det gjorde ondare och hon var mer ledsen. Så nu ger jag igen och som sagt, hon är lika pruttig men tycker de kommer ut lättare. Men kanske bara är inbillning.
Svårt att säga om det gör nån skillnad tycker jag. Däremot har vår lilla blivit mer trög i magen och har gått från att bajsa varje dag till typ varannan och bajset känns mer slemmigt tycker jag, inte lika grynigt

Lillebror verkade ha koll på att jag inte hade fixat nån farsdagspresent så han valde att titta ut i söndags en vecka efter BF
Jag som suckade för mig själv då barnmorskan på inskrivningen sa att barnen "brukar" komma rätt lika och tänkte att nä den här gången ska ungen minsann komma ut tidigare än en vecka efter BF som storebror gjorde 😂

Något namn har han dock inte fått än och han verkar hittills vara ganska så lättsam av sig, vet inte om vi bara är mer avslappnade för de är andra barnet eller om han allmänt är mer nöjd och tyst av sig än vad storebror var.

Vi fick dessutom rätt bra stöd i vår oro för blodsockret i och med storebrors problem så kollades det redan på förlossningen och sen andra dagen iallafall och trooor de kollade även tredje, barnläkaren på första läkarkollen har "samlat på sig" barnen med såna problem så kändes skönt att kunna bolla det med någon som hade koll.

3765 gram tung var han iallafall och 52 cm lång, jag som var lite rädd att han skulle vara större än första som vägde 4060 och var 54 cm lång

Lillebror verkade ha koll på att jag inte hade fixat nån farsdagspresent så han valde att titta ut i söndags en vecka efter BF
Jag som suckade för mig själv då barnmorskan på inskrivningen sa att barnen "brukar" komma rätt lika och tänkte att nä den här gången ska ungen minsann komma ut tidigare än en vecka efter BF som storebror gjorde 😂

Något namn har han dock inte fått än och han verkar hittills vara ganska så lättsam av sig, vet inte om vi bara är mer avslappnade för de är andra barnet eller om han allmänt är mer nöjd och tyst av sig än vad storebror var.

Vi fick dessutom rätt bra stöd i vår oro för blodsockret i och med storebrors problem så kollades det redan på förlossningen och sen andra dagen iallafall och trooor de kollade även tredje, barnläkaren på första läkarkollen har "samlat på sig" barnen med såna problem så kändes skönt att kunna bolla det med någon som hade koll.

3765 gram tung var han iallafall och 52 cm lång, jag som var lite rädd att han skulle vara större än första som vägde 4060 och var 54 cm lång
Grattis! :heart

Lillasyster kom imorse 5:40 😍
3360g och 51cm. Inga sprickor eller skador på mamma 😌

tyvärr blir vi ensamma på bb då pappa inte får vara med, hade ju hoppats på tidig hemgång men blir inte pga långvarig vattenavgång (precis som förra gången, så mycket som är likt min förra förlossning. Och systrarna är kopior 😍)

tyvärr blir vi ensamma på bb då pappa inte får vara med, hade ju hoppats på tidig hemgång men blir inte pga långvarig vattenavgång (precis som förra gången, så mycket som är likt min förra förlossning. Och systrarna är kopior 😍)
Grattis! :heart

Stort grattis!

Grattis! ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 509
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 190
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar