Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, det är så sjukt att vara förälder?? Jag är så himla förälskad i mina bebisar, trodde jag skulle känna mig mer ambivalent inför det nya livet när jag haft så lång tid som vuxen utan barn där jag skapat väldigt behagliga vanor, men de är ju så självklart värda det 😭❤.

Jag tycker överlag om livet med barn. Förutom nu med Corona som gör att man kanske inte träffar så många andra. Det enda som jag verkligen saknar är att träna, typ spinning och gym och så. Har ju problem med mina fötter så kan inte promenera ”som träning”. Försöker ge mig ut med cykeln och sonen i cykelkärran ett par ggr i veckan iaf, men jag mår så bra både fysiskt och psykiskt av att träna regelbundet. Känner mig som en ofrivillig soffpotatis 😩

Jag kan prioritera bort annat som jag gjorde innan vi fick barn; resa, rida, skidåkning, fest, shopping, weekends, fika på stan, men just träningen saknar jag.

Jag tycker överlag om livet med barn. Förutom nu med Corona som gör att man kanske inte träffar så många andra. Det enda som jag verkligen saknar är att träna, typ spinning och gym och så. Har ju problem med mina fötter så kan inte promenera ”som träning”. Försöker ge mig ut med cykeln och sonen i cykelkärran ett par ggr i veckan iaf, men jag mår så bra både fysiskt och psykiskt av att träna regelbundet. Känner mig som en ofrivillig soffpotatis 😩

Jag kan prioritera bort annat som jag gjorde innan vi fick barn; resa, rida, skidåkning, fest, shopping, weekends, fika på stan, men just träningen saknar jag.

Hehe, för mig är det tvärtom, är så nöjd med att inte få träna just nu så jag slipper komma på egna bortförklaringar... däremot saknar jag att ta en fika på stan men det handlar ju mer om corona än om barnen.

Wow vilken härlig miljö för barnvagnspromenader! Håller med om behovet av vuxenkonversationer, då är vi ju ändå hemma båda två men känner oss helt utsvultna på socialt umgänge! Har inte haft några besök än pga dels Corona och dels att vi varit på sjukhuset men igår träffade vi min syster med familj utomhus, var verkligen superskönt att få prata med nån annan!
Ja verkligen. Finns inte så mycket annat att hitta på än att promenera om jga vill lämna hemmet.

Alltså, det är så sjukt att vara förälder?? Jag är så himla förälskad i mina bebisar, trodde jag skulle känna mig mer ambivalent inför det nya livet när jag haft så lång tid som vuxen utan barn där jag skapat väldigt behagliga vanor, men de är ju så självklart värda det 😭❤.
Håller verkligen med ❤️ det känns lite tråkigt ibland att man inte har så mycket mer tid för hästarna däremot. Därför håller jag just nu på att sälja den ena. Känner att det är så mycket mer värt att spendera tiden med barnen och samtidigt slippa lida över det dåliga samvetet att man inte hinner med. Kan dock känna att dagarna blir lite tråkiga ibland när man inte kan hitta på och träffa folk så mycket som man gjorde innan corona.

Jag hade lovat mig själv att njuta av småbarnstiden denna gång eftersom det troligen blir sista gången och det var så jobbigt sist men fan vad jobbig vår dotter är. Jag kan omöjligt njuta när jag är helt slut.

Sover aldrig mer än 50 min åt gången och bara i famnen eller sele. Har så svårt att komma till ro. Det är ändå okej när vi är hemma båda för då kan vi turas om och ta henne eller leka med storebror men nu jobbar sambon tid, ons och torsdag så då är jag själv med barnen. Jag fick ett bryt i förra veckan så nu har morfar och farfar varit och hjälpt till med storebror. Tack och lov.

Idag gick det okej att lämna på fsk och lillan somnade i bilen så jag körde runt en sväng tills hon vaknade. Sen var hon svår att söva i vanlig ordning. Lagom till nästa sovpass var det dags att åka och hämta storebror på fsk. Skrik både då och hem. När vi sen kommer hem ammar jag och ska sen försöka söva. Då bajsar brorsan och jag behöver byta på honom. Sen vill han ha mellis och jag har inte ens hunnit knyta sjalen. Båda barnen skriker. Jag vill bara dö typ. Försöker tänka att det bara är 16 jobbdagar kvar för mannen som sen är ledig över jul och då kommer ju lillan vara 4 mån och inte behöva sova lika ofta.

Tur att hon ändå sover okej på natten. I natt sov hon typ 18.30-06.20 med två uppvak och första passet sov hon själv. 👍🏻

Jag är så sjukt sliten

Jag hade lovat mig själv att njuta av småbarnstiden denna gång eftersom det troligen blir sista gången och det var så jobbigt sist men fan vad jobbig vår dotter är. Jag kan omöjligt njuta när jag är helt slut.

Sover aldrig mer än 50 min åt gången och bara i famnen eller sele. Har så svårt att komma till ro. Det är ändå okej när vi är hemma båda för då kan vi turas om och ta henne eller leka med storebror men nu jobbar sambon tid, ons och torsdag så då är jag själv med barnen. Jag fick ett bryt i förra veckan så nu har morfar och farfar varit och hjälpt till med storebror. Tack och lov.

Idag gick det okej att lämna på fsk och lillan somnade i bilen så jag körde runt en sväng tills hon vaknade. Sen var hon svår att söva i vanlig ordning. Lagom till nästa sovpass var det dags att åka och hämta storebror på fsk. Skrik både då och hem. När vi sen kommer hem ammar jag och ska sen försöka söva. Då bajsar brorsan och jag behöver byta på honom. Sen vill han ha mellis och jag har inte ens hunnit knyta sjalen. Båda barnen skriker. Jag vill bara dö typ. Försöker tänka att det bara är 16 jobbdagar kvar för mannen som sen är ledig över jul och då kommer ju lillan vara 4 mån och inte behöva sova lika ofta.

Tur att hon ändå sover okej på natten. I natt sov hon typ 18.30-06.20 med två uppvak och första passet sov hon själv. 👍🏻

Jag är så sjukt sliten
Låter jättetufft :(.
Är du bara sliten fysiskt, eller är du sliten för du har en förlossningdepression? Har du tagit upp med BVC hur du mår? :heart

Låter jättetufft :(.
Är du bara sliten fysiskt, eller är du sliten för du har en förlossningdepression? Har du tagit upp med BVC hur du mår? :heart
Svårt att säga. Vi har ju pratat på BVC om att det är jobbigt, och jag har erbjudits kuratorkontakt med jag tror inte att det ger så mycket. Mycket handlar ju om avlastning för storebror när lillan är så krävande och det hjälper ju inte bvc till med. Det som gör att jag ändå inte tror att jag är deprimerad är ju att det känns okej och hanterbart när sambon är hemma. Sen är ju faktum att vi har två barn under två år och såklart är det jobbigt.

Har nån erfarenhet av sjukskrivning under föräldraledighet? Doktorn säger att jag ska vila för blodtrycket, men hur det ska gå till vet jag inte. Vill inte pumpa och vill absolut inte lägga ner amningrn. Kan få hjälp från svärföräldrar och föräldrar med avlastning om jag vill på dagtid emellan amning. Hade varit gott att få lite hjälp och spara föräldradagar.

Jag har laddat ner en app för att se hur ofta Lilla E äter, är helt vimmelkantig av trötthet när jag vaknar så har noll koll. Såhär såg min natt ut, den går inte hand i hand med att vila precis 😅
Screenshot_20201110-181244_Baby Tracker.webp

Jag är så sjukt sliten
Det låter väldigt slitsamt ❤️ Jag känner igen mig i det med att ha två små barn som gråter samtidigt. Så har vi det oftast på mornarna. Då gråter lillasyster när jag och storebror äter frukost och till slut börjar oftast även storebror gråta. Antingen för att han spillt ut sitt glas eller tappat en klick yoghurt på benet.... men för mig blir det ändå en återhämtning när han är på förskolan och leker av sig. Har ni 15-timmars? Går han 5 timmar/ 3 dagar k veckan? Det gör våran son och det funkar fint. Vissa kommuner har ju 3 timmar/ 5 dagar i veckan och det måste bli väldigt stressigt för dom få timmarna.

Börjar fundera om de dåliga greppet vid amning har att göra med kort läppband (heter det så) för fortfarande ont, sneda vårtor och höger får white spots. Borde ju bli bättre då hon nu börjat vara 6 v snart

Börjar fundera om de dåliga greppet vid amning har att göra med kort läppband (heter det så) för fortfarande ont, sneda vårtor och höger får white spots. Borde ju bli bättre då hon nu börjat vara 6 v snart
Kort tungband brukar man prata om mest. Jag är med i Facebookgruop för det.

White spot gör sjukt ont. Jag har börjat käka Lecitin och sticker hål varje dag. Hon har sämre tag på höger, där jag också har min.

Har nån erfarenhet av sjukskrivning under föräldraledighet? Doktorn säger att jag ska vila för blodtrycket, men hur det ska gå till vet jag inte. Vill inte pumpa och vill absolut inte lägga ner amningrn. Kan få hjälp från svärföräldrar och föräldrar med avlastning om jag vill på dagtid emellan amning. Hade varit gott att få lite hjälp och spara föräldradagar.

Jag har laddat ner en app för att se hur ofta Lilla E äter, är helt vimmelkantig av trötthet när jag vaknar så har noll koll. Såhär såg min natt ut, den går inte hand i hand med att vila precis 😅
Visa bifogad fil 59919
Vad är det för app?

De klippte tungbandet på vår Harry nu när vi var på sjukhuset och det gjorde jättestor skillnad på hans grepp!

Jag är så sjukt sliten

Men usch så slitsamt det låter! Kan morfar och farfar hjälpa till mer kontinuerligt när din man jobbar? Vi hade några nätter i början när Sixten bara sov på oss och det höll på att göra mig galen.

Baby tracker heter den. Inget jag kommer orka hålla på med varje dag, men lite intressant att se hur ofta hon äter.

Den använder vi med för att inte blanda ihop vilket barn vi gett vad 😅. Jag som tycker det är slitsamt att mata våra var tredje timme, det där ser extremt jobbigt ut!

Baby tracker heter den. Inget jag kommer orka hålla på med varje dag, men lite intressant att se hur ofta hon äter.
Ska också prova ett tag bara för att se hur ofta hon egentligen äter :).
Hade inte en tanke på att det fanns sån app, men borde kunnat lista ut det för det tycks ju finnas för allt :p.

Den använder vi med för att inte blanda ihop vilket barn vi gett vad 😅. Jag som tycker det är slitsamt att mata våra var tredje timme, det där ser extremt jobbigt ut!
Jag snabbar mig och sover emellan matningarna 🙂.
Härom natten sov jag fyra timmar i sträck
Vaknade med ett utsuget bröst och ett sprängfylld. Hade somnat när jag liggammade och sen har E vaknat och försett sig själv 🤣.

Visa bifogad fil 59919

Äter hon lika ofta på dagarna? Kan du isf försöka amma på båda brösten under ett amningstillfälle? Det enda råd jag tagit till mig av Anna Wahlgren är det och här funkar det bra. Somnar han till efter första bröstet byter jag blöja och ammar på andra sen. Han ska vara riktigt mätt när han är klar :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 504
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 190
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar