Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter hon lika ofta på dagarna? Kan du isf försöka amma på båda brösten under ett amningstillfälle? Det enda råd jag tagit till mig av Anna Wahlgren är det och här funkar det bra. Somnar han till efter första bröstet byter jag blöja och ammar på andra sen. Han ska vara riktigt mätt när han är klar :p
På dagarna är jag själv lite mer vaken och kan hindra henne (och mig) från att somna 😅. Brukar också försöka byta blöja emellan för att hon ska kvickna till. Sen vill hon gärna ha bröstet för tröst och närhet också, och tar inte napp.

Mannen sa att han fattar varför alla kallar sina barn för prinsar och prinsessor, "det är ju hon som bestämmer allt och vi kan bara lyda" 🤣🤣

Det låter väldigt slitsamt ❤ Jag känner igen mig i det med att ha två små barn som gråter samtidigt. Så har vi det oftast på mornarna. Då gråter lillasyster när jag och storebror äter frukost och till slut börjar oftast även storebror gråta. Antingen för att han spillt ut sitt glas eller tappat en klick yoghurt på benet.... men för mig blir det ändå en återhämtning när han är på förskolan och leker av sig. Har ni 15-timmars? Går han 5 timmar/ 3 dagar k veckan? Det gör våran son och det funkar fint. Vissa kommuner har ju 3 timmar/ 5 dagar i veckan och det måste bli väldigt stressigt för dom få timmarna.
Han går 15h uppdelat på 3 dagar (de dagar sambon jobbar). Ja, det är konstigt att man får ha det så, 3h om dagen. Blir ju inte annat av den dagen än att lämna och hämta...

Men usch så slitsamt det låter! Kan morfar och farfar hjälpa till mer kontinuerligt när din man jobbar? Vi hade några nätter i början när Sixten bara sov på oss och det höll på att göra mig galen.

Min pappa jobbar ju fortfarande ( eget företag) så han får typ ta igen jobb på kvällen för att kunna hjälpa mig 😔 farfar är pensionär så har lättare att komma ifrån. Ska höra med sambon om vi kan fråga om han kan hämta en dag i veckan fram till jul. Sen jobbar farmor oregelbundet så hon kan också hjälpa till ibland. Sambon kan flexa vissa dagar men inte alla. Vi har iaf bestämt att han ska jobba 60% fram till sommaren när han går på som heltid pappaledig.

Det känns bra och skönt att vi rent ekonomiskt klarar oss gott och väl hans lön.

Fick hinnsvepning igår, haft mensvärk till och från sen och under natten. Idag har slemproppen gått i omgångar, kanske är nåt pågång snart 😁 hade noll förhoppningar att det skulle dra igång något, men nu håller man ju tummarna!
Hoppas! Finns det plan för igångsättning annars?

Hoppas! Finns det plan för igångsättning annars?

Har fått en tid för igångsättning den 20:e.
Fortfarande två veckor som gäller här, men vill ju helst att det kommer igång av sig själv så det gör inget. Skönt mentalt ändå att ha ett slut datum 🙂 kände likadant med dottern, hon föddes BF+12, hade hon väntat två dagar till hade det blivit igångsättning.

Visst brukar man ofta prata om en ökningsfas i amningen runt tre veckor?
Hon har snuttat varannan timme sen i natt :crazy:. Både jag och mina bröst börjar känna oss trötta.

Visst brukar man ofta prata om en ökningsfas i amningen runt tre veckor?
Hon har snuttat varannan timme sen i natt :crazy:. Både jag och mina bröst börjar känna oss trötta.
Ja jag tror det. Och att det kan bli så närhelst bebis vill beställa ökning av produktionen.

Min tur att skriva negativt.
Sambon jobbar och jag har bägge ungarna själv för frukost. Och sonen vet att jag liksom sitter fast när syster ammar...
En halv macka och några tuggor yoghurt, sen gick han helt enkelt iväg.

Och till råga på allt fick jag först hämta hunden hos grannen, han (hunden) har nåt ställe i staketet där han kommer ut. Skithund!

Känns just nu som jag satsar på psyket till jul :banghead::arghh:.

Min tur att skriva negativt.
Sambon jobbar och jag har bägge ungarna själv för frukost. Och sonen vet att jag liksom sitter fast när syster ammar...
En halv macka och några tuggor yoghurt, sen gick han helt enkelt iväg.

Och till råga på allt fick jag först hämta hunden hos grannen, han (hunden) har nåt ställe i staketet där han kommer ut. Skithund!

Känns just nu som jag satsar på psyket till jul :banghead::arghh:.
Sänder en stor kram. Vet hur det känns 😩

Idag blir Tintin 12 veckor. Har nu börjat på strl 68 O_o Tror han är inne i tredje utvecklingssprånget nu för han har varit lite gnällig sedan ett par dagar och kommer inte riktigt till ro. Annars är han ju som en en rund och go sol :D Vaknar med ett leende, helst sent om morgnarna, ler och pratar med oss och alla han ser. Innan han äter pratar han ofta med tutten och skrattar :D Han kräks rätt mycket fortfarande med vissa dagar är det lite bättre så hoppas det går över snart. Gör ju inget annat än att tvätta.

Idag blir Tintin 12 veckor. Har nu börjat på strl 68 O_o Tror han är inne i tredje utvecklingssprånget nu för han har varit lite gnällig sedan ett par dagar och kommer inte riktigt till ro. Annars är han ju som en en rund och go sol :D Vaknar med ett leende, helst sent om morgnarna, ler och pratar med oss och alla han ser. Innan han äter pratar han ofta med tutten och skrattar :D Han kräks rätt mycket fortfarande med vissa dagar är det lite bättre så hoppas det går över snart. Gör ju inget annat än att tvätta.
Oj vilken rejäl bit. Elsa är ju 9 veckor idag och har fortfarande 50-56 även om 50 börjar bli tight. Älskar fö extended Size som Lindex har. Gör ju att man kan ha kläderna länge 👍🏻. Inga tips om kräket mer än att det ju brukar bli bättre efter ett tag

Oj vilken rejäl bit. Elsa är ju 9 veckor idag och har fortfarande 50-56 även om 50 börjar bli tight. Älskar fö extended Size som Lindex har. Gör ju att man kan ha kläderna länge 👍🏻. Inga tips om kräket mer än att det ju brukar bli bättre efter ett tag

Älskar också Lindex :love: Byxor i 56 växte han ur för länge sedan men har precis lagt undan Lindex bodys i 56. Däremot gillar jag inte riktigt omlott till den här runda ungen :p Även om han kan få på sig bodyn på längden pga extended size så skär det in i sidan på honom så nu köper jag vanliga bodys.

Lillasyster är också en kräkis. Minns inte att jag behövde tvätta såhär mycket med sonen. Å andra sidan var det varma sommaren -18 så han hade inte kläder så ofta :p.

Känns som jag bara skriver negativa saker i denna tråd så måste ju dela med mig av det som är bra också. Lillan sov 18.30-03.00 i natt i sitt neste. Vaknade, åt och sov till 06. Mer av den varan tack 🥳

Vilken dröm! 😍

Här har Lilleman blivit förkyld med täppt näsa och massa hosta. Hoppas det är snabbt förbi. I övrigt så börjar han bli en riktig liten solstråle son tycker omvärlden blir mer och mer intressant. Vill absolut inte sova ensam utan endast i famnen eller i sele/sjal. På natten ligger han som ett litet plåster intill mig. Längtar efter att få sova själv igen om sisådär 10 år eller så :D

Drygt 10 veckor nu och vi har också alltmer fått gå över till strl 68. De växer så fort!

Vilken dröm! 😍

Här har Lilleman blivit förkyld med täppt näsa och massa hosta. Hoppas det är snabbt förbi. I övrigt så börjar han bli en riktig liten solstråle son tycker omvärlden blir mer och mer intressant. Vill absolut inte sova ensam utan endast i famnen eller i sele/sjal. På natten ligger han som ett litet plåster intill mig. Längtar efter att få sova själv igen om sisådär 10 år eller så :D

Drygt 10 veckor nu och vi har också alltmer fått gå över till strl 68. De växer så fort!
Åh krya på honom.. Hoppas att det går över fort.. :heart
Vi har också förkylning på gång här hemma, Arvid är rosslig och snörvlig.. Sov som en kratta i natt, slumrade bara till korta stunder för att sen vakna igen.. :meh: Väckte sambon vid 01:30 då jag höll på att bryta ihop.. Sen fick jag sova en stund iaf..

Amningen fungerar bra då han går upp fint i vikt och det inte gör ont men han sväljer så mycket luft och sätter i halsen väldigt ofta.. Otäckt faktiskt då han ofta tappar luften.. Borde kanske ta upp det på BVC nästa gång.. 😕 Någon som känner igen det eller har tips?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 504
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 190
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset