Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trodde ju att mitt illamående var över, men icke. 12+2 idag och har varit illamående hela dagen. Men det gör mig faktiskt inte det minsta, är så glad över att ha fått se bebisen i torsdags, så jag svävar fortfarande på små moln :love:. Sen skulle jag förstås önska att all oroa försvann också, men det gick väl två timmar så blev jag återigen nervös för att det inte ska gå hela vägen. Det är bara att lära sig att leva med den oron, liksom man ju får leva med oro för barnet resten av livet sen när det väl är ute :idea:.

Jag smyger in här! Även om de känns väldigt väldigt tidigt än!
Tror jag är i vecka 6 lite osäker då det vara lite konstigt och oregelbundna cykler en period! Orolig för allt som kan hända efter vägen och skulle vilja snabbspola till bf bara för att se att det gått bra!

Mår fruktansvärt illa så fort jag inte äter typ konstant å hela tiden! Men förhoppningsvis är det värt de! :D

Jag gläds också mycket åt ditt illamående, @Oktober :D

Själv mår jag inte illa än. Gick just in i vecka sex så det kommer nog snart.
Däremot är jag löjligt trött. Sov elva timmar i natt, en halvtimma på förmiddan och fick ändå ge upp på mitt träningspass efter en halvtimma! I vanliga fall kan inget stoppa mig från styrketräningen men idag tog det verkligen helstopp. Försökte cykla istället men fick knappt runt pedalerna så det var bara att lägga ner. Nya tag en annan dag :)

Funderar på att boka in ett till ultraljud i vecka 15-16 (har RUL i vecka 20) :o. Har ju hittills lagt över 6000:- på NIPT och tidigt ultraljud inklusive resor, men jag känner att det varit 100% värt det. När jag väntade sonen fick man komma och lyssna på hjärtljud hos BM innan RUL, men det gör de inte numera och därför skulle det kännas bra med en bekräftelse på att allting ser bra ut innan RUL. Kände förvisso fosterrörelser från 16:e veckan förra gången (nej, hade inte koll på detta, men har antecknat det i en "graviddagbok" som jag hittade igår), men man vet ju aldrig hur det blir den här gången. Fler som är lika nojiga som jag O_o?

Funderar på att boka in ett till ultraljud i vecka 15-16 (har RUL i vecka 20) :o. Har ju hittills lagt över 6000:- på NIPT och tidigt ultraljud inklusive resor, men jag känner att det varit 100% värt det. När jag väntade sonen fick man komma och lyssna på hjärtljud hos BM innan RUL, men det gör de inte numera och därför skulle det kännas bra med en bekräftelse på att allting ser bra ut innan RUL. Kände förvisso fosterrörelser från 16:e veckan förra gången (nej, hade inte koll på detta, men har antecknat det i en "graviddagbok" som jag hittade igår), men man vet ju aldrig hur det blir den här gången. Fler som är lika nojiga som jag O_o?

Jag har knappt fattat att jag är gravid igen.. har bm imorgon, men har lust att boka in typ tio vul fram till vecka 12.. :nailbiting:
Samtidigt försöker jag intala mig att allt går bra. Måste fundera på kub. Med sonen gjorde vi inget kub, men nu är jag ju lite äldre.. svårt.
Har svårt att tro att liten ska bli storebror också. Han är ju min bebis fortfarande ju..

Oktober avundas din positiva inställning :)

Jag funderar på hur de här ska sluta! Idag kräktes jag upp frukosten, en sväng på dan och så nu på kvällen tre gånger innan kvällsmaten :nailbiting::yuck: blä!

Känner precis som er andra får se vad bm säger ska dit i veckan på inskrivning. Vi kommer boka privat vul om vi inte får det genom henne, just för att stilla oron om att de inte finns något där inne... kommer även göra kuben

Inskrivning idag hos bm. Nästa koll blir i vecka 10+4. Vi får bestämma oss om vi vill göra kub. Vi gjorde inte det med sonen, men nu vete 17.

Börjar bli jobbigt att amma sonen, är såå öm i bröstvårtorna. Bara bita ihop så länge det känns ok i övrigt.

Sjukt trött i övrigt..

Jag var också hos bm idag. Vi ska boka vårt kub i morgon. Vi gjorde ett förra gången också, det känns rätt för oss.
Det kändes lite som hemma att sitta där och prata med min bm igen, nästan värt att skaffa fler barn bara för det ;)
Jag mår fortsatt bra, och är tacksam för varje dag illamåendet håller sig undan. Sist var jag helt däckad i 10 veckor.

September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Septemberbebis, 32 år, andra barnet
25/10 Oktober, 33 år, första barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet

November

Hoppas jag hittade senaste listan. Vi var på ultraljud igår. Skulle varit ca 7+5 men visade sig vara ett MA. Känns som ett hån att jag i flera veckor haft, och fortfarande har, illamående, ömma bröst och svullen mage. Ska kontakta gyn idag för att förhoppningsvis få hjälp att avsluta det hela så fort som möjligt. Lycka till till er andra :heart

September

Oktober

November

Hoppas jag hittade senaste listan. Vi var på ultraljud igår. Skulle varit ca 7+5 men visade sig vara ett MA. Känns som ett hån att jag i flera veckor haft, och fortfarande har, illamående, ömma bröst och svullen mage. Ska kontakta gyn idag för att förhoppningsvis få hjälp att avsluta det hela så fort som möjligt. Lycka till till er andra :heart
Beklagar! Vet hur det är, gick till vecka 12 med mitt och trodde allt var bra... :(

September

Oktober

November

Åh nej, beklagar :heart

Å beklagar :(:heart kram

Beklagar! Vet hur det är, gick till vecka 12 med mitt och trodde allt var bra... :(
Ja, jag är "glad" att vi ändå gjorde detta tidiga ultraljud, man vet ju aldrig om/när kroppen hade fattat annars. Med dottern gjordes första ultraljudet i vecka 20, då var jag livrädd för något liknande, även om det såklart är ovanligt så sent.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
153 962
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025