Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej! :D

September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
9/10 superstar, 31 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet

November

Hej! :D

September

Oktober

November

Grattis :D:bump::bump:

September

Oktober
25/10 Oktober, 33 år, första barnet

November

Någon som vet när under graviditeten man brukar göra glukosbelastning? Tydligen ska jag göra det för att jag fick ett stort barn första gången (vägde 33% mer än genomsnittet för tiden). Tycker det är en lite grovhuggen gräns (jag var normalviktig, hade aldrig ett blodsockervärde över 4,5 under graviditeten, gick upp under 10 kg etc), men accepterar det förstås om de tycker det är motiverat. Ser dock inte fram emot det, har fruktansvärt svårt för att dricka söta drycker överlag :yuck:.

Det är skönt att läsa att jag inte är ensam om att noja över annorlunda symptom denna graviditet jämfört med den förra. Med Siri mådde jag illa varje dag och var ofantligt trött samt hade ömmande bröst under de första månaderna. Nu känner jag absolut ingenting! Möjligtvis lite tröttare än vanligt på kvällarna men det är inte så konstigt med tanke på hur intensiva dagar jag har. Det ska bli väldigt spännande att se om det verkligen är något pyre där inne.

Någon som vet när under graviditeten man brukar göra glukosbelastning? Tydligen ska jag göra det för att jag fick ett stort barn första gången (vägde 33% mer än genomsnittet för tiden). Tycker det är en lite grovhuggen gräns (jag var normalviktig, hade aldrig ett blodsockervärde över 4,5 under graviditeten, gick upp under 10 kg etc), men accepterar det förstås om de tycker det är motiverat. Ser dock inte fram emot det, har fruktansvärt svårt för att dricka söta drycker överlag :yuck:.
Jag kommer göra en efter vecka 20 på grund av att jag hade graviditetsdiabetes under min förra graviditet. Jag har dock extra besök inbokat hos BM innan dess för att kolla sockret. Hoppas på lågt socker och att jag slipper göra glukosbelastningen, sist gick det inte att göra någon då jag hade för högt fastesocker.

Jag har bokat in ett tidigt UL privat den 12/3 då borde jag vara runt 8+2- 8+5 hoppas få se ett tickande hjärta då :heart Så nervös att detta också ska sluta i MF :nailbiting:

Andra besöket hos BM idag. Många rör blod blev det. Vecka 11+3 idag.

Vikt: + 1 kg totalt (så har gått ner ett kilo sedan vecka 9)
HB: 122
Blodsocker: 4,1
Blodtryck: 115/70

Skönt att allt såg bra ut! Bara två dagar kvar till NIPT. Fick rutinultraljudstid till 13/4. Känns som en evighet dit. Och så bokade vi in ett BM-besök i vecka 20. Jag får gå samma basprogram som en förstföderska eftersom jag hade hepatos och födde stort barn första gången. Känns tryggt!

Jag kommer göra en efter vecka 20 på grund av att jag hade graviditetsdiabetes under min förra graviditet. Jag har dock extra besök inbokat hos BM innan dess för att kolla sockret. Hoppas på lågt socker och att jag slipper göra glukosbelastningen, sist gick det inte att göra någon då jag hade för högt fastesocker.

Jag pratade med BM idag och hon skulle prata med läkaren om huruvida det var nödvändigt att göra en glukosbelastning, men förmodligen blir det så. Håller tummarna för att ditt socker håller sig på en bra nivå graviditeten igenom! Skönt att de håller koll på det med extra kontroller iaf.

Mår mer illa idag. Kul är det ju inte men förväntat, och jag tänker fortfarande att det ska bli ännu värre :yuck: Tröttheten är nästan värst just nu, ligger i sängen nu efter att ha nattat dottern och fy vad det tar emot att gå ner och ta ut hunden en sväng...

Haft lite blodiga flytningar ett par dagar. Försäket vara cool, lyckas rätt bra :cool: Det har verkligen varit LITE och alla symtom kvarstår ju. Dessutom har jag haft blödningsproblematik innan graviditeten som gynekologen bedömt som "lättblödande slemhinna" och jag tänkte redan då att jag säkert skulle blöda under nästa graviditet. Blädde aldrig en enda droppe med dottern, sån tur haar jag visst inte igen.

V 8 i morrn :)

Mår mer illa idag. Kul är det ju inte men förväntat, och jag tänker fortfarande att det ska bli ännu värre :yuck: Tröttheten är nästan värst just nu, ligger i sängen nu efter att ha nattat dottern och fy vad det tar emot att gå ner och ta ut hunden en sväng...

Haft lite blodiga flytningar ett par dagar. Försäket vara cool, lyckas rätt bra :cool: Det har verkligen varit LITE och alla symtom kvarstår ju. Dessutom har jag haft blödningsproblematik innan graviditeten som gynekologen bedömt som "lättblödande slemhinna" och jag tänkte redan då att jag säkert skulle blöda under nästa graviditet. Blädde aldrig en enda droppe med dottern, sån tur haar jag visst inte igen.

V 8 i morrn :)

Har du haft blödningsproblematik innan graviditeten så borde det ju vara lugnt även fast det kommer nu under graviditeten :) Men förstår att du oroar dig! Jag oroar mig över allt också! :)

I morse var det rekord i illamående, stod på toaletten och kunde inte borsta klart tänderna var helt säker på att jag skulle kräkas, kallsvettades men kräktes aldrig. :yuck:
Nu sitter jag på jobbet och tvingar i min frukost innan ett möte...

Hittat bästa mellanmålet när illamåendet lurar under ytan - fröknäcke :d Lätt att ha med sig, gott och skapligt nyttigt iaf. Svärmor bakade en sats till oss häromdagen, kag ska göra ny ikväll tror jag :love:

September

Oktober
19/10 Septemberbebis, 32 år, andra barnet
25/10 Oktober, 33 år, första barnet

November

Det tog sig. :) Strecket var före testkontrollen, superstarkt plus.

Känns lite lustigt att ringa tillbaka till bm.. måste ju göra det eftersom jag troligen får lämna nya sköldkörtelprov. Hon förvarnade även om att jag kommer att följa ett tätare program pga preklampsi förra graviditeten. Slapp glukosbelastning då, men gör det inte denna gång pga nya riktlinjer i landstinget vi tillhör.

Jag fick tid hos samma BM som jag hade 2015-16 till första barnet, det känns jättebra! Jag var/är väldigt nöjd med henne :)

I övrigt mår jag bra, men är lite nervös att illamåendet ska slå till under Scandinaviumhelgen :nailbiting:

Stort grattis @Septemberbebis ! Trevligt att ha dig tillbaka.

Åh, jag är så nervös inför NIPT i morgon. Inte för blodprovet eller ens resultatet av kromosomanalysen, men för att det inledande ultraljudet inte ska visa ett levande foster. Såhär i tolfte veckan har jag verkligen börjat ställa mig in på att bli mamma igen och jag ser fram emot det så mycket. Blir nog inte många timmars sömn i natt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
153 962
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar