Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter spamma tråden med mitt illamående :yuck: Jag hade glömt hur jobbig den först tiden är :crazy: Mår illa - tvingar i mig något att äta - blir hungrig igen - mår illa osv i all oändlighet. Åt middag ca 18 och nyss två rejäla grova smörgåsar med ost och är nu hungrig O_o Försöker sova nu och hoppas att jag inte behöver äta igen förrän till frukost... :wtf:

September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
9/10 superstar, 31 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Septemberbebis, 32 år, andra barnet
25/10 Oktober, 33 år, första barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet

November

Det tog sig. :) Strecket var före testkontrollen, superstarkt plus.

Grattis!! :bump::bump:

Allt såg jättefint ut på ultraljudet :love:! Barnmorskan mätte till och med nackspalten, trots att det egentligen inte ingår och den var minimal. Barnmorskan menade att risken för kromosomfel är närmast obefintlig när allt ser så bra ut så nu känner jag mig lugn inför resultatet på NIPT som bör komma senast nästa fredag. Bebisen är 55 mm och motsvarar 12+0, så jag blev framflyttad ytterligare två dagar, inte helt fel!

Allt såg jättefint ut på ultraljudet :love:! Barnmorskan mätte till och med nackspalten, trots att det egentligen inte ingår och den var minimal. Barnmorskan menade att risken för kromosomfel är närmast obefintlig när allt ser så bra ut så nu känner jag mig lugn inför resultatet på NIPT som bör komma senast nästa fredag. Bebisen är 55 mm och motsvarar 12+0, så jag blev framflyttad ytterligare två dagar, inte helt fel!

Underbart :love::love:

Måste ju visa bild också :love:. / Smått patetisk och väldigt lättad gravid kvinna
20180222_112801.webp

Bara i vecka 11 och har redan börjat oroa mig för förlossningen :nailbiting:
Jag hade en jättebra upplevelse av min första förlossning, men den gick snabbt. Och det är väl vanligt att andra förlossningen går fortare. Lyssnade på en gravidpod igår och barnmorskan där menade att andra förlossningen ofta tar ca hälften så lång tid som första. Hur tusan löser vi det, det skulle betyda att denna förlossning kommer att ta typ 1,5 timme från första känningen.. :nailbiting: Nu har vi liksom ett barn här hemma som behöver barnvakt när vi åker in. Fattar inte hur det ska gå.. Närmsta barnvakt bor en halvtimme bort.

Ja, men visst är det fantastiskt @superstar, tänk att de är så färdiga redan efter tolv veckor ! Tur jag tog en semesterdag idag, för jag sitter och kollar på bilden var tredje minut och känner mig så upp över öronen förälskad i denna lilla plutt. Jag trodde jag skulle känna mig mycket mer sansad och "vuxen" kring den här graviditeten eftersom jag är 12 år äldre, men icke - jag är larvigt besatt av hela grejen :o. Lider med dig vad gäller illamåendet förresten, mitt har precis lättat och det är så skönt.

@Höstbebis18 Själv tycker jag förlossningen känns tre, fyra år bort fortfarande, men jag sitter klistrad vid En unge i minuten varje torsdag och då blir jag alltid lite nervös. Förstår att det känns läskigt när det gått så fort första gången! Jag funderar faktiskt en del kring att det var så länge sedan jag födde barn och om det kommer att göra att min förlossning blir mer "förstföderska-lik", men min första tog å andra sidan knappt åtta timmar, så det kan jag stå ut med. Vore dock häftigt att få uppleva en förlossning som får komma igång av sig själv den här gången, men får jag hepatos igen så blir det förmodligen igångsättning efter 37 veckor den här gången också.

Bara i vecka 11 och har redan börjat oroa mig för förlossningen :nailbiting:
Jag hade en jättebra upplevelse av min första förlossning, men den gick snabbt. Och det är väl vanligt att andra förlossningen går fortare. Lyssnade på en gravidpod igår och barnmorskan där menade att andra förlossningen ofta tar ca hälften så lång tid som första. Hur tusan löser vi det, det skulle betyda att denna förlossning kommer att ta typ 1,5 timme från första känningen.. :nailbiting: Nu har vi liksom ett barn här hemma som behöver barnvakt när vi åker in. Fattar inte hur det ska gå.. Närmsta barnvakt bor en halvtimme bort.

Hör visserligen till sommartråden. Men känner igen känslan precis med att vara rädd för att de skall gå snabbt. Första gick på 6 timmar med igångsättning. Som tur har vi ca 10 min till sjukhuset. Och i värsta fall kan jag tänk mig att åka in själv, hade i alla fall ingen nytta av mannen förra gången (var så inne i min egen bubbla). Föredrar ju dock helt klart att ha med honom

Hör visserligen till sommartråden. Men känner igen känslan precis med att vara rädd för att de skall gå snabbt. Första gick på 6 timmar med igångsättning. Som tur har vi ca 10 min till sjukhuset. Och i värsta fall kan jag tänk mig att åka in själv, hade i alla fall ingen nytta av mannen förra gången (var så inne i min egen bubbla). Föredrar ju dock helt klart att ha med honom

Jag hade inte heller så stor nytta av sambon sist, hehe :D Men vill ju inte att han missar det ändå. Det var nog riktigt bra för honom att vara med om inte annat. Vi har ca 15 minuter till sjukhuset (utan trafik, skulle det råka inträffa just när alla är på väg in till jobb t ex så kan man få sitta och vänta en del..). Jag kan ju förmodligen inte köra in själv dock, så förmodligen skulle sambon och sonen båda få följa med och så skulle barnvakt få möta upp snarast möjligt på sjukhuset. Men är jättenervös med tanke på att allt som sagt var klart på ca tre timmar sist. Och då hade jag inte känt något alls innan :nailbiting:

Fick höra av min barnmorska att de nog vill diskutera snitt med mig denna gång pga att jag sprack så mycket sist (säkert delvis för att det gick så jäkla fort) och då det inte är så länge sedan. Jag vill verkligen inte ha snitt men vill ju höra hur de tänker.

Jag hade inte heller så stor nytta av sambon sist, hehe :D Men vill ju inte att han missar det ändå. Det var nog riktigt bra för honom att vara med om inte annat. Vi har ca 15 minuter till sjukhuset (utan trafik, skulle det råka inträffa just när alla är på väg in till jobb t ex så kan man få sitta och vänta en del..). Jag kan ju förmodligen inte köra in själv dock, så förmodligen skulle sambon och sonen båda få följa med och så skulle barnvakt få möta upp snarast möjligt på sjukhuset. Men är jättenervös med tanke på att allt som sagt var klart på ca tre timmar sist. Och då hade jag inte känt något alls innan :nailbiting:

Fick höra av min barnmorska att de nog vill diskutera snitt med mig denna gång pga att jag sprack så mycket sist (säkert delvis för att det gick så jäkla fort) och då det inte är så länge sedan. Jag vill verkligen inte ha snitt men vill ju höra hur de tänker.

Jag hoppas ju på planerad igångsättning delvis på pga av att de gick så snabbt men även för att jag inte gick att smärtlindra på ett vettigt sätt före sista timmen (och de ämnet skall gärna ges 2-3 timmar innan för de kan påverka barnet annars) men ingen trodde att de skulle fungera

Konstigt det känns att vara i andra trimestern och veta att det snart kan vara dags för gravidjeans :eek:. Har ju dessutom bara berättat för en enda person än så länge (min syster) och velar fram och tillbaka kring när jag ska outa graviditeten för resten av de nära och kära. Är nog väl optimistiskt att tro att jag ska kunna vänta till efter rutinultraljudet i vecka 20 :p. Njuter verkligen av att få vara gravid i hemlighet nu, när illamåendet släppt och vi sett en till synes frisk och välväxt bebis i 12+0. Samtidigt längtar jag efter att det ska synas, men i början brukar man ju mest se lönnfet ut :angel:.

Bra! Orkar inte byta nick hela tiden:D

Mår inte illa ännu, men brösten blir allt mer ömma och jag har molvärk dagligen.

Testade med älsticka igår och den blev tokpositiv redan innan kontrollstecket syntes:D

Ultraljud 12.3.
:bump:
Vad glad jag blir. Gör inte som jag och testa för länge (lättare sagt än gjort, jag vet). Mitt streck blev ju svagare sen och det hjälpte inte spä ut i vatten.
Så efter VUL slutade jag testa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
153 962
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar