Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Septemberbebis, 32 år, andra barnet
25/10 Oktober, 33 år, första barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet

November

Bli ni också erbjudna ul i vecka 12-13? Tydligen rättså nytt här men helt perfekt för oss vi vill gärna se bebis men inte behöva fatta ett beslut som de skulle kunna bli med KUB :)

Jag hade en dag där brösten ömmade lite mindre och jag kände av livmodern bara en gång. Jag tänkte att nu är det kört. Googlade minskade symtom och gissade på MA.

Vaknade igår 6+0 med tredubblade symtom:D. Nu måste jag ju tro på de som säger att symtomen inte är statiska.

Nu är jag så himla yr. Mår illa och här så otroligt ont i brösten! Så roligt:rofl:

Känns långt till 12.3 dock... funderar på att boka in ett vul redan tidigare men vet inte.

Borde vara någonstans kring vecka 8 nu, 7+2 enligt app men vet inte hur bra de stämmer.
Jag räknar också dagarna till 12/3 och tiden går sååå långsamt :mad::banghead::arghh:

Mina bröst har blivit ännu ett snäpp större men inte alls så ömma som förra gången innan MF. Men jag mår desto mer illa och är så extremt trött så de är löjligt, men sover dåligt på nätterna... Ingen bra kombo för mitt jobb... Känner mig helt matt lixom och kroppen orkar knappt rida.

Äter hela tiden för att inte må illa, men kan bara äta typ barnmat i form av stuvade makaroner, panpizza , potatismos osv :D

Hur har ni det med molvärk? Jag känner av det nästan hela tiden ibland mer och ibland väldigt doft. Ett par gånger har jag blivit riktigt rädd att det är mensvärk :nailbiting:

Jag har molvärk nu som då. Nästan som små kramper. Främst på kvällarna. Är också väldigt hungrig och ganska trött. Svettas på natten också!

13+0 idag. 8 dagar sen NIPT och de ska ringa senast på måndag. Ååååh vad jag hoppas att de ringer idag så jag slipper vänta över helgen :nailbiting:. Tog första magbilden idag för senare referens. Ser inte minsta gravid ut, men kilot jag gått upp verkar ha satt sig på magen och får mig att se lite allmänt förslappad ut :rofl:.

Jag hade en dag där brösten ömmade lite mindre och jag kände av livmodern bara en gång. Jag tänkte att nu är det kört. Googlade minskade symtom och gissade på MA.

Vaknade igår 6+0 med tredubblade symtom:D. Nu måste jag ju tro på de som säger att symtomen inte är statiska.

Nu är jag så himla yr. Mår illa och här så otroligt ont i brösten! Så roligt:rofl:

Känns långt till 12.3 dock... funderar på att boka in ett vul redan tidigare men vet inte.
Jättelångt! :nailbiting:

Nähä, inget NIPT-resultat idag :(. Jaja, inte mer att göra än att vänta till på måndag.

Molvärk har jag aldrig känt av faktiskt! Har aldrig känt mig trött heller, utan det är illamåendet som varit min trogna följeslagare under de senaste veckorna :laugh:.

Jag och maken har funderat lite extra på kub-resultatet och bestämt oss för att följa upp med nipt. Jag känner mig lite överdriven som oroar mig trots att barnmorskan vid kub sa att allt ser bra ut och att resultatet (1/2000) faller inom normalspannet men med lite eftertanke så känns det rätt för oss att göra. Hur tänker ni andra som gör kub om att gå vidare trots att det ser ”bra” ut?

I övrigt fortsätter graviditeten som tidigare. Är i vecka 14 nu och har tyvärr inte slutat kräkas. Har ett inbokat besök hos bm i vecka 16 eller 17 och hoppas att det gått över då. Hoppet är det sista som överger en. :D

Jag och maken har funderat lite extra på kub-resultatet och bestämt oss för att följa upp med nipt. Jag känner mig lite överdriven som oroar mig trots att barnmorskan vid kub sa att allt ser bra ut och att resultatet (1/2000) faller inom normalspannet men med lite eftertanke så känns det rätt för oss att göra. Hur tänker ni andra som gör kub om att gå vidare trots att det ser ”bra” ut?

I övrigt fortsätter graviditeten som tidigare. Är i vecka 14 nu och har tyvärr inte slutat kräkas. Har ett inbokat besök hos bm i vecka 16 eller 17 och hoppas att det gått över då. Hoppet är det sista som överger en. :D
Vi pratade om det innan vi gjorde kub och kände att får vi bra siffror och allt ser bra ut så litar vi på det. Visserligen är det "bara" en sannolikhet, men vi litar på den. Annars hade vi nog gjort NIPT direkt istället.

Vi pratade om det innan vi gjorde kub och kände att får vi bra siffror och allt ser bra ut så litar vi på det. Visserligen är det "bara" en sannolikhet, men vi litar på den. Annars hade vi nog gjort NIPT direkt istället.

Vi borde nog ha pratat mer om det innan och bestämt oss för vad som är ”bra” siffror. förra graviditeten fick vi 1 av 20000 och det är ju så bra det kan bli. Jag tror vi ställde in oss på att få liknande siffror denna gång och nu när det blev en så markant skillnad känns det inte bra trots att det ju inte är i närheten av högriskgruppen.

Vi hoppar över kub just därför! Behöva bestämma sånnt som vi inte vill bestämma över!

Vi borde nog ha pratat mer om det innan och bestämt oss för vad som är ”bra” siffror. förra graviditeten fick vi 1 av 20000 och det är ju så bra det kan bli. Jag tror vi ställde in oss på att få liknande siffror denna gång och nu när det blev en så markant skillnad känns det inte bra trots att det ju inte är i närheten av högriskgruppen.
För oss blev det också så, dvs andra gången var en markant skillnad mot första även om vi inte var i närheten av hög sannolikhet. Men jag minns att jag grubblade en del på det. Eftersom jag var 5 år äldre vid andra tillfället så tänkte jag att det var min ålder som försämrade resultatet. Vi gick alltså inte vidare med nåt mer test.

Hade runt 1/250 för 13 och 18 så valde att kontrollera mer, blev just NIPT då sjukhuset började erbjuda det precis då jag hörde av mig.

Jag fick 1 på 352 senaste graviditen och gjorde ingen extra koll eftersom allt såg bra ut. Det som drog upp risken för mig var att jag hade väldig hög hormonhalt vilket också gjorde att jag mådde uruselt till v 17 ungefär. Ut kom en frisk och stark krabat utan kromosomavvikelser (som finns i min släkt, därför valde vi kub) :)

Första gången fick jag 1 på 1000. Skulle vi välja att skaffa ett tredje kommer vi att göra nipt.

Precis så blev det för oss också. 1/20000 på första barnet. Vi förväntade oss liksom samma med andra. När resultatet kom med 1/298 fick vi fundera sjukt mycket. Vi läste på allt vi kunde hitta. Det var inte trisomin som ger downs som visade höga odds så vi valde att gå vidare med fostervattenprov. NIPT fanns inte då. Jag hade valt likadant igen. Det var värt det alla gånger. Vi hade inte kunnat glädja oss över bebisen om vi inte vetat. Men det där är ju otroligt individuellt. Något ni måste känna och bestämma :heart

Mvh Mins

När man vet att man kommer bli fruktansvärt illamående av att äta pizza, men ändå hänger med ett gäng från jobbet på pizzakväll... Vad tänkte jag med :banghead:? Eftersom vi inte har berättat för någon ännu så blev jag tvungen att fejka samtal hemifrån och skynda hemåt. Kräktes upp hela pizzan och vad som såg ut som större delen av min lunch i en rabatt ett kvarter ifrån restaurangen. Inte mitt stoltaste ögonblick.

Det märkliga är att trots att jag mår illa nästan hela tiden glömmer jag ofta bort att jag är gravid. Varken känner mig gravid eller ser gravid ut i övrigt, så igår var jag till exempel på vippen att tacka ja till att springa Göteborgsvarvet i maj tillsammans med en kompis :rofl:. Kom i sista sekunden på att jag då förhoppningsvis är gravid i 25:e veckan och även om jag eventuellt fortfarande löptränar då ska jag nog inte räkna med att jag fortfarande springer halvmaran...

Tack så mycket för alla svar. Kanske är det med mig som med @supersonic att jag har mycket hormoner. Jag mår ju så fruktansvärt illa dagarna igenom.
Jag tror ändå det blir ett nipt för oss, jag är inte så orolig över downs men de andra trisomierna oroar mig. Får ringa på måndag och boka. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
153 962
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025