Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå någonting roligare: Har ni några cravings? Jag är numera bara sugen på tre saker; filmjölk, kikärtor och glass :rofl:. Inte tillsammans dock ;).

Kom just hem från stallet där jag i samband med intag av hästar kräktes upp hela kvällsmaten :banghead: tycker de är så väldigt besvärligt! Tack och lov händer de bara en eller två gånger om dagen men endå :yuck:

Apropå någonting roligare: Har ni några cravings? Jag är numera bara sugen på tre saker; filmjölk, kikärtor och glass :rofl:. Inte tillsammans dock ;).

Verum hälsofil (naturell), mmm :love:
Har inte haft så bra aptit överhuvudtaget hittills under graviditeten, men det börjar reda upp sig. Har t ex inte alls varit sugen på glass, som jag vanligtvis älskar, och ätit väldigt lite socker överlag. Men nu är jag väldigt sugen på apelsinjuice och isglass.. Det jag dock är mest sugen på är brieost och blåmögelost, och det ska man ju inte äta så.. :meh:

Jag har inga cravings, är sugen på McDonalds äppelpaj men har hittills klarat mig utan. Tycker det är intressant att man oftast pratar cravings när någon är gravid när det så ofta är tvärtom. Att det finns mat och dryck som man vanligtvis vill ha massor av men som under graviditeten snarare ger avsmak.

Senast ändrad:
Har någon tecknat en gravidförsäkring? Jag har gratisvarianten men tänkte teckna en betal snart.

Jämfört de olika bolagen åt och sett en stor skillnad och det är att det bara är typ ett par bolag som sedan erbjuder att gravidförsäkringen övergår i en barnförsäkring utan hälsoprövning. Känns inte det väldigt viktigt i fall det skulle vara någon fel vid födseln? Eller tänker man att man täcker upp detta eftersom gravidförsäkringen täcker i 6 mån efter födsel? Blir lite osäker, känns viktigt att den kan övergå tillbarnförsäkring utan reservationer tycker jag, men kanske tänker fel.

Har någon tecknat en gravidförsäkring? Jag har gratisvarianten men tänkte teckna en betal snart.

Jämfört de olika bolagen åt och sett en stor skillnad och det är att det bara är typ ett par bolag som sedan erbjuder att gravidförsäkringen övergår i en barnförsäkring utan hälsoprövning. Känns inte det väldigt viktigt i fall det skulle vara någon fel vid födseln? Eller tänker man att man täcker upp detta eftersom gravidförsäkringen täcker i 6 mån efter födsel? Blir lite osäker, känns viktigt att den kan övergå tillbarnförsäkring utan reservationer tycker jag, men kanske tänker fel.

Läser jag vidare på en av bolagen som erbjuder barnförsäkring utan hälsoprövning så står det ändå så här: Har du tecknat en barnförsäkring under graviditeten garanteras ditt barn en barnförsäkring men med eventuella begränsningar för de sjukdomar och skador som upptäckts på BB, noe eller under hemsjukvården.

Då är det ju ingen skillnad ändå jämför med övriga?

NIPT-resultatet kom idag, allting såg bra ut (således närmast obefintlig risk för trisomi 13, 18 eller 21 samt för könskromosomavvikelser) och det är en lillebror i magen :love:.

Åh vad härligt! :love: Grattis!

Vi funderar just nu jättemycket på om vi ska ta reda på kön eller ej. Vi gjorde inte det sist och det är inte så att det spelar någon roll för oss, men vi skulle gärna ha ett namn klart för oss (även om det ju kan ändras när man väl får träffa bebis, kanske hen inte alls är en sådan). Sonen var nämligen namnlös ett bra tag innan vi kunde komma överens, skulle vara skönt att slippa det denna gång.
Hur tänker ni andra göra?

@Höstbebis18 Med sonen tänkte vi aldrig ens tanken på att ta reda på könet och det hade vi inte gjort nu heller om det inte vore för att vi valde att göra NIPT. Eftersom det görs analys för könskromosomavvikelser finns ju svaret där om man vill ha det och det var för svårt att stå emot. Nu är jag mest glad för att jag kan köpa den där lila vagnen jag aldrig hade köpt till en flicka :D. Funderar faktiskt på att måla barnrummet rosa också, alltid retar det någon tänker jag!

Åh vad härligt! :love: Grattis!

Vi funderar just nu jättemycket på om vi ska ta reda på kön eller ej. Vi gjorde inte det sist och det är inte så att det spelar någon roll för oss, men vi skulle gärna ha ett namn klart för oss (även om det ju kan ändras när man väl får träffa bebis, kanske hen inte alls är en sådan). Sonen var nämligen namnlös ett bra tag innan vi kunde komma överens, skulle vara skönt att slippa det denna gång.
Hur tänker ni andra göra?

Vi kommer ta reda på om det syns vid rul

Idag ska jag berätta om graviditeten för min mamma. Hon kommer förmodligen bli rätt chockad eftersom vi varit nöjda enbarnsföräldrar i tolv år... Var faktiskt på ultraljud idag då maken var ledig och kunde följa med, så hon ska få en färsk ultraljudsbild som bevis :D. Lillebror mättes till 13+5 idag och allting såg alldeles utmärkt ut. Rörde sig verkligen konstant :love:.
20180307_150417.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 220
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
153 962
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V