Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ska jag berätta om graviditeten för min mamma. Hon kommer förmodligen bli rätt chockad eftersom vi varit nöjda enbarnsföräldrar i tolv år... Var faktiskt på ultraljud idag då maken var ledig och kunde följa med, så hon ska få en färsk ultraljudsbild som bevis :D. Lillebror mättes till 13+5 idag och allting såg alldeles utmärkt ut. Rörde sig verkligen konstant :love:.
Visa bifogad fil 12053
Underbart :love:

Idag ska jag berätta om graviditeten för min mamma. Hon kommer förmodligen bli rätt chockad eftersom vi varit nöjda enbarnsföräldrar i tolv år... Var faktiskt på ultraljud idag då maken var ledig och kunde följa med, så hon ska få en färsk ultraljudsbild som bevis :D. Lillebror mättes till 13+5 idag och allting såg alldeles utmärkt ut. Rörde sig verkligen konstant :love:.
Visa bifogad fil 12053
Men å :heart grattis

Åh nej :heart :(. Varför tror du det?
Lite blödning (kan vara normalt) men mindre symtom (kan oxkså vara normalt) i kombination med varandra brukar vara dåligt tecken. Blödningen var alltså minimal och här slutat Men jag upplever att brösten inte är så svullna mer.

Idag är dom mer ömma igen men jag vet inte. Det känns annorlunda.

Lite blödning (kan vara normalt) men mindre symtom (kan oxkså vara normalt) i kombination med varandra brukar vara dåligt tecken. Blödningen var alltså minimal och här slutat Men jag upplever att brösten inte är så svullna mer.

Jag håller verkligen tummarna.

Du har inte funderat på att göra ett ultraljud?

Var det inte två embryon?

Jag har en nära vän som var gravid med tvillingar och hon beskriver det exakt som du har gjort när den ena tvillingen gick bort i vecka 7. Hon gick full graviditet med tvillingen som var kvar.

Åh vad jag håller tummarna för dej :heart

Mvh Miks

Håller tummarna stenhårt att det finns minst en därinne som mår bra.

@Tora illa tvungen. Ringde fick inte tag på lediga tider innan må. En ledig gyn hittade jag men han är den sista jag vill ha dåliga nyheter av.

@Miks ja det var två. Jag har tänkt lite samma sak faktiskt.

@hemlig tack. Du vet ju hur det känns...

Idag har jag egentligen samma sorts symtom. Molar, är yr, lite illamående (fast annorlunda. Lite mer sånt illamående jag kan ha straxt innan mens ibland...) och brösten ömmar mer än igår. Men jag tycker att brösten inte är så spända mera och det brukar ju tyda på minskad hormonmängd tyvärr.

Jag är ganska cynisk efter alls år.

@Tora illa tvungen. Ringde fick inte tag på lediga tider innan må. En ledig gyn hittade jag men han är den sista jag vill ha dåliga nyheter av.

@Miks ja det var två. Jag har tänkt lite samma sak faktiskt.

@hemlig tack. Du vet ju hur det känns...

Idag har jag egentligen samma sorts symtom. Molar, är yr, lite illamående (fast annorlunda. Lite mer sånt illamående jag kan ha straxt innan mens ibland...) och brösten ömmar mer än igår. Men jag tycker att brösten inte är så spända mera och det brukar ju tyda på minskad hormonmängd tyvärr.

Jag är ganska cynisk efter alls år.
Jobbigt när man bara måste vänta :(

Jag hade ju sån ”tur” vid mitt MA då läkaren på VC skickade mig till gynakuten så jag fick ju svar direkt.

Visa bifogad fil 12053

Hur gick de? Vad sa mamma? :)

Hur gick de? Vad sa mamma? :)

Hon blev minst sagt förvånad, men väldigt glad! Dessutom lovade hon på stående fot att betala vilken barnvagn vi än väljer när det är dags att tänka på sånt :love:. Nu återstår bara att berätta för resten av släkt och vänner, men ffa för sonen förstås. Men det får vänta ett par veckor till, om inte magen skulle börja växa i rekordfart innan dess.

Jag är redan less på att vara gravid!!! Täppt i näsan heeela tiden och kräks minst en gång varje morgon och en på kvällen samt fruktansvärd illamående därimellan :down:

Hej alla! :)

Jag känner mig nervös att gå in i tråden då det fortfarande är väldigt tidigt för mig, men vad tusan, i värsta fall får jag väl ta mig ur tråden igen!
Jag tog ett gravtest i tisdags kväll då min mens var sen och den visade ett supertydligt plus :love:
Enligt min Natural Cycles-app är jag idag i vecka 5, 4+4. Jag var helt säker på att vi inte skulle lyckas bli gravida denna månaden då min kille var iväg när jag hade ägglossning men det verkar ju ha gått ändå :p
Jag är verkligen både så himla glad och väldigt nervös. Nervös eftersom det är så tidigt och risken ändå är relativt stor att det kanske inte blir något. Men vi håller alla tummar och tår att detta går vägen!

Hej alla! :)

Jag känner mig nervös att gå in i tråden då det fortfarande är väldigt tidigt för mig, men vad tusan, i värsta fall får jag väl ta mig ur tråden igen!
Jag tog ett gravtest i tisdags kväll då min mens var sen och den visade ett supertydligt plus :love:
Enligt min Natural Cycles-app är jag idag i vecka 5, 4+4. Jag var helt säker på att vi inte skulle lyckas bli gravida denna månaden då min kille var iväg när jag hade ägglossning men det verkar ju ha gått ändå :p
Jag är verkligen både så himla glad och väldigt nervös. Nervös eftersom det är så tidigt och risken ändå är relativt stor att det kanske inte blir något. Men vi håller alla tummar och tår att detta går vägen!

Välkommen :) har du några symptom än? :)

Välkommen :) har du några symptom än? :)

Tack!

Jag har en hel del molvärk, typ som mensvärk light och utan smärtan i ländryggen som jag brukar få vid mensvärk. Känns ju lite läskigt typ som att det är mensen som ska dra igång men har läst att det är ett ganska vanligt symtom.
Sen går jag upp mer och kissar på nätterna och har lite ömma bröstvårtor. Och trög mage! Det var en av de första symtomen jag la märke till då jag brukar ha bra fart på magen och helt plötsligt slog det om :p

Vilken vecka är du i nu? Vad hade du för symtom så här tidigt? :)

Tack!

Jag har en hel del molvärk, typ som mensvärk light och utan smärtan i ländryggen som jag brukar få vid mensvärk. Känns ju lite läskigt typ som att det är mensen som ska dra igång men har läst att det är ett ganska vanligt symtom.
Sen går jag upp mer och kissar på nätterna och har lite ömma bröstvårtor. Och trög mage! Det var en av de första symtomen jag la märke till då jag brukar ha bra fart på magen och helt plötsligt slog det om :p

Vilken vecka är du i nu? Vad hade du för symtom så här tidigt? :)

Gick in i vecka 10 idag! Har kräkts sen vecka 5+0 :wtf: de är väll nästan de enda illamående!

Gick in i vecka 10 idag! Har kräkts sen vecka 5+0 :wtf: de är väll nästan de enda illamående!

Usch, det låter inge vidare. Är det flera gånger/dag? Hur går det på jobbet?

Jag har bara mått lite illa och det kan jag göra annars också så det är nog inte så mkt symtom.. Men vem vet, det kanske kommer!

Usch, det låter inge vidare. Är det flera gånger/dag? Hur går det på jobbet?

Jag har bara mått lite illa och det kan jag göra annars också så det är nog inte så mkt symtom.. Men vem vet, det kanske kommer!

Asch förhoppningsvis klarar du dig :)
De går sådär på jobbet äter konstant för att inte må illa men har bara kräkts ngn gång där tack och lov! Förstår inte riktigt att ingen avslöjat mig men.. Kräks på morgonen efter frukosten samt efter kvällsmaten, har även behövt gå upp på natten å kräkas :down: Och när de blir lite stressigt.

Asch förhoppningsvis klarar du dig :)
De går sådär på jobbet äter konstant för att inte må illa men har bara kräkts ngn gång där tack och lov! Förstår inte riktigt att ingen avslöjat mig men.. Kräks på morgonen efter frukosten samt efter kvällsmaten, har även behövt gå upp på natten å kräkas :down: Och när de blir lite stressigt.

Man kan ju alltid hoppas :D

Haha, det kanske finns några som har sina aningar men inte vågat säga nåt ;) När har du tänkt berätta på jobbet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
153 962
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar