Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kan ju alltid hoppas :D

Haha, det kanske finns några som har sina aningar men inte vågat säga nåt ;) När har du tänkt berätta på jobbet?

Jag vet inte riktigt! 9/4 gör vi ul kanske efter de annars väntar jag till rul vi får se lite vad som händer, kan ju synas innan vecka 20 om man har otur!

Själv?

Välkommen till tråden @Lilies !

Veckobyte idag och går alltså in i vecka 15. Besvärligast just nu är nästäppan och förstoppning. The many joys of pregnancy :angel:. Men på det stora hela tycker jag det är rätt häftigt att få vara gravid igen och i morse är jag dessutom rätt säker på att jag kände "Otto" (arbetsnamnet på lillebror) röra sig :love:.

Fler som har problem med förstoppning förresten? De vanliga knepen med att äta katrinplommon och dricka mycket vatten gör bara saken värre. Röra på mig mer än jag redan gör är knappast möjligt heller, så det kanske bara är att stå ut.

Välkommen @Lilies ! :)

Veckobyte idag och går alltså in i vecka 15. Besvärligast just nu är nästäppan och förstoppning. The many joys of pregnancy :angel:. Men på det stora hela tycker jag det är rätt häftigt att få vara gravid igen och i morse är jag dessutom rätt säker på att jag kände "Otto" (arbetsnamnet på lillebror) röra sig :love:.

Fler som har problem med förstoppning förresten? De vanliga knepen med att äta katrinplommon och dricka mycket vatten gör bara saken värre. Röra på mig mer än jag redan gör är knappast möjligt heller, så det kanske bara är att stå ut.

Häftigt att känna rörelser redan, hoppas att det kommer snart här också! Gick in i vecka 13 för några dagar sedan. Vi har också ett arbetsnamn, Mozart (kan lova att det inte blir ett permanent namn sedan, haha) :D

Jag har faktiskt också känt av förstoppning. Inte den roligaste gravidåkomman.. Men jag har så otroligt lite symptom i övrigt att jag nästan är glad att jag känner något i alla fall. Illamåendet har avtagit för mig, men det är ju inte ovanligt nu när jag gått in i vecka 13. Känner fortfarande avsmak för en hel del mat, och så har jag ju den förbannade foglossningen, men i övrigt skulle jag inte ens gissa på att jag var gravid. Bättre med lite symptom så att man slipper fundera så mycket. Men magen växer faktiskt, trots att jag verkligen inte äter så hemskt mycket, så förhoppningsvis är ju allt som det ska. Orkar inte spekulera i annat nu.

Hoppas att Mozart och alla de andra höstbebisarna vill stanna kvar och sedan titta ut tidigast i september! :)

Kiwi :)

@Poison-heart För mig funkar det hyfsat just nu med några torkade aprikoser efter alla mål. Men antar att jag får börja med järntabletter framöver och då funkade inolaxol toppen förra gången jag var gravid. :banana:

En av mina närmaste vänner förlorade sitt fullgångna barn i magen igår, efter att ha kämpat med IVF i flera år :cry:. En liten pojke. Fy fan, det går inte ens att föreställa sig den smärtan och så kommer jag snart att avslöja att vi ska ha barn igen. Känns som att sparka på någon som redan ligger ner, trots att jag naturligtvis förstår att det inte är någonting jag kan göra någonting åt. Livet är förbannat orättvist ibland :(.

En av mina närmaste vänner förlorade sitt fullgångna barn i magen igår, efter att ha kämpat med IVF i flera år :cry:. En liten pojke. Fy fan, det går inte ens att föreställa sig den smärtan och så kommer jag snart att avslöja att vi ska ha barn igen. Känns som att sparka på någon som redan ligger ner, trots att jag naturligtvis förstår att det inte är någonting jag kan göra någonting åt. Livet är förbannat orättvist ibland :(.
Åh fy sjutton vad hemskt :cry: Sånt är så sjukt orättvist. Bebisar ska inte dö :cry:

Stor kram
Miks

Nej va fruktansvärt :(
Hade hon gått över tiden?
Stor kram :heart

Fy vad fruktansvärt :( Jag har hemska mardrömmar om sådant (mardrömmar är väl förvisso vanligt att ha som gravid).
Förstår att det även känns jobbigt för dig att avslöja nyheten om din graviditet med tanke på detta, men som du säger så är det ju inte något du kan göra någonting åt. Har inga bra tips eller så att komma med, men ja, livet kan verkligen vara orättvist ibland :cry:

Här trallar det på, 8+2 idag. Inga känningar nästan. Lite illamående om det går för länge mellan måltider, men inte så det stör nämnvärt.

Nästan så jag funderar på vul för att få veta om det faktiskt är något, för just nu känns det mest som inbillning. ;)

Skönt för dig! :) Jag kan fundera på de jag också även fast jag både gjort vul å har massa symptom! Märkligt!

Jag har provat att kräkas på köpcentrat här också idag! Fantastiskt :grin:

Hrm... försökte bota min förstoppning medelst 200 gram katrinplommon och en liter vatten. Låt oss säga såhär, det hade inte effekt i den ände av kroppen jag hade önskat :yuck:.

Här trallar det på, 8+2 idag. Inga känningar nästan. Lite illamående om det går för länge mellan måltider, men inte så det stör nämnvärt.

Nästan så jag funderar på vul för att få veta om det faktiskt är något, för just nu känns det mest som inbillning. ;)

Nästan exakt samma för mig. Jag har gjort vul och såg då ett tickande hjärta, men det är ju några veckor sedan så man börjar ju fundera. Men jag tänker att vi kanske får vara glada åt att vi har så pass få symptom och försöka tänka positiva tankar :) Går något snett så gör det ju det oavsett vad vi gör, så vi kan lika gärna försöka njuta av att vara gravida medan det varar (om några veckor kanske vi har världens oskönaste symptom liksom ;)).
Cirka en månad kvar till RUL..

Apropå symptom är jag ju fortfarande illamående, men jag tvivlar ofta på att jag är gravid, trots att jag såg bebis senast i onsdags på UL! Mina små bröst är fortfarande små bröst, min mage är inte mer uppsvullen än förstoppningen kan ansvara för och jag känner verkligen ingen som helst skillnad på orken när jag tränar. Jag har väldigt svårt att greppa att jag om bara några veckor kommer att ha synlig gravidmage och liksom bli "offentligt gravid". Men jag njuter faktiskt också, det känns fantastiskt att få uppleva en graviditet igen :love:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
153 962
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar