Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är för övrigt ruvardag 7 idag. Och fick alltså två sexdagars blastocyster ur frysen för en vecka sedan. Men en eller två spelar ingen roll faktiskt.

Tänkte testa igen imorgon. Om strecket är starkare ringer jag kliniken redan då. Annars väntar jag till td som är på måndag.

Har tjuvstartat med älstickor i några dagar så jag hade ju ganska starka aningar redan.

Hoppar in med hemligt nick. Kan hända att det bara blir en kort stund men jag provar...

Gjorde ett positivt test idag på 4+0 men har vetat några dagar redan. Har sjuttioelva ivf samt ett MA i bagaget och nu äntligen...

Många gissar säkert vem jag är (@Tora @lil-sis och @hemlig har hängt med mig i villbligravidtrådarna) vilket är okej, men avslöja mig inte är ni snälla.
Grattis! Håller tummarna :up:

:heart

Senast ändrad:
Hoppar in med hemligt nick. Kan hända att det bara blir en kort stund men jag provar...

Gjorde ett positivt test idag på 4+0 men har vetat några dagar redan. Har sjuttioelva ivf samt ett MA i bagaget och nu äntligen...

Många gissar säkert vem jag är (@Tora @lil-sis och @hemlig har hängt med mig i villbligravidtrådarna) vilket är okej, men avslöja mig inte är ni snälla.
Åh, håller tummar och tår att en eller bägge väljer att utvecklas fullt! :heart:heart:heart

Alltså denna oro. Jag hann väl glädjas i tre minuter innan jag började oroa mig över allt.

Har sån sjuk mensvärk. Eller ja, utan mens då. Genast jag lyfter något eller anstränger mig så krampar livmodern och jag vill bara sätta mig ner och hålla en värmedyna mot magen. Brösten är knappt ömma alls.

Men så är det ju inte ens testdag heller. Gaah.

Alltså denna oro. Jag hann väl glädjas i tre minuter innan jag började oroa mig över allt.

Har sån sjuk mensvärk. Eller ja, utan mens då. Genast jag lyfter något eller anstränger mig så krampar livmodern och jag vill bara sätta mig ner och hålla en värmedyna mot magen. Brösten är knappt ömma alls.

Det är trångt med två ;) :love:

Om jag inte minns fel kände jag av livmodern ordentligt när jag red i början och upprepade för mig själv att det spelar ingen roll om jag ligger på rygg eller lever som vanligt.

När jag var gravid med dottern så hade jag en fruktansvärd mensvärk dagligen, var helt säker på att mensen var på väg hela tiden.

Denna graviditeten har jag i princip ingen sådan värk och då oroar jag mig för det istället :angel:

Håller tummarna!

Hade också som världens mensvärk, men det var molvärk. Jag var dock övertygad om att mensen tänkte komma trots positivt test. Särskilt på själva BIM var det rejäla smärtor, som vid mens.

Fy, inte lätt kunna slappna av. Jag kan ju inte göra det helt än, tyvärr.
Just nu har jag intalat mig själv att han i alla fall inte kommer ramla ur plötsligt även vid blödning, utan då kommer vi få åka till förlossningen. Det känns som ett framsteg i tankarna.

@Oktober: Jobbigt med oron! Som de andra säger så är det oxå normalt med "mensvärk" när allt börjar växa :love: har ofta känslan av att mens är på g, det är ju frustrerande att gravidsymtom å menssymtom är så lika :banghead: håller tummarna :heart å hoppas att du kan vända tankarna till att din kropp jobbar på för att ta hand om det lilla grynet :love:

September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
9/10 superstar, 31 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet

November

Så hoppar jag in i tråden efter att tydligen ha blivit gravid... jag har inte haft ett enda symptom och undrade samtidigt varför kroppen plötsligt inte förberedde sig för mens som den brukar. Första testet på BIM var toknegativt, men tre dagar senare blev det ett plus. Än känner jag inte av någonting alls så mentalt är jag inte alls med på att vi väntar ett syskon till vår fina ettåring som fyllde år i veckan. Det är tur att en (förhoppningsvis) hinner vara gravid länge så att tanken hinner mogna.

När jag var gravid med dottern så hade jag en fruktansvärd mensvärk dagligen, var helt säker på att mensen var på väg hela tiden.

Denna graviditeten har jag i princip ingen sådan värk och då oroar jag mig för det istället :angel:

Håller tummarna!

Exakt så var det för mig också i de olika graviditeterna. Min hemmasnickrade teori var att det inte kändes lika mycket gång två eftersom livmodern var inarbetad :angel:

Stort grattis och välkommen hit @Oktober och @Amk !

Vecka 12 inleds idag! Bara en vecka kvar av första trimestern. Illamåendet har lättat något nu, vilket känns väldigt skönt. Nästa vecka väntar barnmorskebesök och NIPT, men i stort har jag faktiskt svårt att förstå att jag är gravid på riktigt. Känns därför bra att få se den lilla på UL i samband med NIPT.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
153 962
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII