Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, håller tummarnaFå se om jag gör comeback till min egen tråd. Förväntad mens är tre dagar sen, men jag väntar lite till med att testa tror jag.
Jag ser att vi är flera som väntar andra barnet, hur gamla är era "ettor"? Jag har en dotter som fyller 3 i sommar så det blir drygt 3 år emellan. Jag längtar tills vi kan börja prata med henne om att det ligger en bebis i magen, hon är så fascinerad av och förtjust i bebisar. Och väldigt svartsjuk med, för den delen
Ja just det, det har jag ju läst! Förstår att det känns lite pirrigt. Hur känner du med allt kring graviditet och förlossning, känns det bekant eller som om det vore första gången?Vår förstfödda är 12! Och han tycker bebisar är pest och pina, så vi har ett lite annat utgångsläge kan man väl säga. Vi kommer att vänta så länge som möjligt med att berätta för honom. Samtidigt är jag inte jättenervös, jag vet att han kommer bli chockad till en början men han är samtidigt en väldigt resonabel kille. Men nog kommer det här bli en rätt brutal förändring för hela familjen!
Ja just det, det har jag ju läst! Förstår att det känns lite pirrigt. Hur känner du med allt kring graviditet och förlossning, känns det bekant eller som om det vore första gången?
Förra veckan hade jag det jobbigt med svullen mage, fick knäppa upp jobbyxorna så fort jag satt vid datorn. I helgen har jag haft långkalsonger eller strumpbyxor så det har gått bra, vi får se hur det går på jobbet idag... Förra graviditeten var jag otroligt känslig för att ha nånting alls över magen och det fick absolut inte sitta åt. Jag hoppas att det inte blir lika känsligt denna gång, det var väldigt obehagligt.Hur mycket har era magar svullnat upp såhär i tidigt skede? Runt v 6 typ. Kör lastbil i jobbet och har redan svårt att ha byxorna knäppta pga att mensvärken kommer direkt så fort jag sätter mig ner med de ihopknäppta, får knäppa upp de när jag kör :-P
Jag har faktiskt inte gått upp nåt än alls men är som sagt bara i v 6 typ så det kommer väl haha!@Svetlana Jag känner mig inte så svullen och kan ha mina vanliga jeans utan att känna obehag än så länge. Men jag har gått upp ett par kilo redan nu i vecka 11, så snart får jag väl byta byxor av den anledningen .
Jaa är lite jobbigt när magen är så tryck känslig men jag är ganska nöjd och gör typ vad som bara det vill stanna kvar och allt är bra :-D måste bara lista ut hur jag ska lösa det med arbetsbyxorna längre fram i tiden när gummisnodd i knapphål inte funkar längre :-PFörra veckan hade jag det jobbigt med svullen mage, fick knäppa upp jobbyxorna så fort jag satt vid datorn. I helgen har jag haft långkalsonger eller strumpbyxor så det har gått bra, vi får se hur det går på jobbet idag... Förra graviditeten var jag otroligt känslig för att ha nånting alls över magen och det fick absolut inte sitta åt. Jag hoppas att det inte blir lika känsligt denna gång, det var väldigt obehagligt.
Nytt i mitt landsting är även att alla erbjuds KUB, förut var det bara om kvinnan är över 35. Det gav oss lite att fundera på, vi hade ställt in oss på ett tidigt ultraljud i v 8-9, som vi skulle göra privat, men om vi nu ändå får KUB är det kanske onödigt... Samtidigt är jag kluven till KUB, hur jag ska ställ mig till det. Vid hög risk erbjuds man NIPT men om man får lite "halvhög" är jag rädd att det mest leder till stress och oro hos mig, antagligen helt i onödan, vilket gör att det nästan känns skönare att inte göra det. Samtidigt har jag svårt att tro att jag kommer tackaa nej när det nu erbjuds... Ja vi fick lite att fundera på!