Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@californication

Jag hade inte åkt men det är ju jag det.
Men att åka iväg med bebis på hotell en natt trots att den är nykläckt är ingen fara så länge som du mår bra fysiskt efter förlossningen. Psykiskt tar man sig igenom det när det bara är ett tillfälle det gäller. Blir ni trötta så kan ni ju ligga i sängen och mysa i en månad efteråt om ni så har lust :)

Är det någon annan som har blivit känslig down there?

Har märkt idag och för någon dag sen att när jag torkat mig efter toabesök så blir musen lite irriterad trots att jag är superförsiktig. Känns som en lite brännande känsla en stund efteråt.
Svamp är det inte för det fick jag under en av mina andra graviditeter och då var det inte så här men den är väl ömtålig nu eller nåt :p

Men ska jag bara låta det va eller och hoppas det bara är tillfälligt?

Har googlat men det står ju bara att musen kan bli känslig. Inte något om man hur man kan underlätta. Det är klart irriterande att gå runt med den känslan mellan benen :meh:

Mår hemskt! och funderar på om man kan få en graviditets depression, är konstant arg mest för att jag inte orkar med mig själv tror jag men det går ut över alla runt omkring mig. Ska det vara så här i 5 månader till kommer jag vara en singel mamma och det värsta är att jag förstår honom, men jag kan inte hjälpa det, försöker hålla emot och vara glad men jag orkar liksom inte överkomma känslan av hopplöshet och att känna sig ledsen och övergiven. Han var hur gullig som helst i helgen och försökte verkligen (köpte blommor, godis fixade middag mm) men jag kan ändå inte vara glad och tacksam, och nu har han nog givit upp lite känns det som.
Har inte varit "nära" varandra på säkert 3 veckor, och han verkar inte vilja det heller men det får mig att känna mig ännu mer fet och hemsk.. visst lite kramar och så men inget mer... har börjat få tryck över bröstet stundvis och svårt att andas känns lite som panikångest. Jag är nog mest rädd att förlora honom och att vi aldrig kommer hitta tillbaka till varandra igen så som det var..
Vad ska man göra när både kropp och psyke ger upp samtidigt? Orkar inte :cry:

Ta hjälp via MVC! Att vara gravid kan verkligen göra att man känner sig helt personlighetsförändrad i perioder även fast man kanske inte får en riktig depression. Och det går inte bara att rycka upp sig! Jag mådde inte lika dåligt som du verkar göra men mitt mående ändrades drastiskt till det bättre runt 7:e månaden och nu med 3 veckor kvar känner jag mig som vanligt förutom diverse fysiska krämpor så det kan lätta när man minst anar det. Var rädd om dig!!!

Nu har jag haft blodiga flytningar i tre dygn. Känns ungefär som att mensen skulle vilja sätta igång. Har inte varit hela dagarna utan till och från. Ringde akut gyn igår. Dom ville inte ta emot mig. Bm ringer upp vid 9 idag. Annars blir det till att boka in ett privat ul. Håll tummarna att allt är och går bra.

Nu har jag haft blodiga flytningar i tre dygn. Känns ungefär som att mensen skulle vilja sätta igång. Har inte varit hela dagarna utan till och från. Ringde akut gyn igår. Dom ville inte ta emot mig. Bm ringer upp vid 9 idag. Annars blir det till att boka in ett privat ul. Håll tummarna att allt är och går bra.
Jag fick stå på mig ordentligt och till slut till och med överdriva för att få komma in när jag småblödde tidigt förra gången. Den här gången var de väldigt mycket mer tillmötesgående och jag fick en tid för UL nästan direkt. Hoppas du får tag på nån vettig!

Har googlat men det står ju bara att musen kan bli känslig. Inte något om man hur man kan underlätta. Det är klart irriterande att gå runt med den känslan mellan benen :meh:
Slemhinnor och allt annat skit där nere kan kan bli väldigt känsligt, svullna och ha sig. Mindre mysig känsla...
Tips är att istället för att torka/dra med pappret så dutta försiktigt. Tar 2 sek längre att bli torr, men hjälper mig mycket just för den svidande känslan.

Är det någon annan som har blivit känslig down there?

Har märkt idag och för någon dag sen att när jag torkat mig efter toabesök så blir musen lite irriterad trots att jag är superförsiktig. Känns som en lite brännande känsla en stund efteråt.
Svamp är det inte för det fick jag under en av mina andra graviditeter och då var det inte så här men den är väl ömtålig nu eller nåt :p

Men ska jag bara låta det va eller och hoppas det bara är tillfälligt?

Du kanske ska prova att smörja in med barnolja? Om det är obehagligt även när du inte är där och petar kanske det hjälper att det är lite glid och mjukgörande så att säga?

Jag fick en blodblandad flytning i vecka 8. Jag var typ helt säker på att jag fått missfall och höll på att börja grina på McDonalds. Som tur var så var det bara den gången iaf. Misstänker såhär i efterhand att jag varit lite för vild med massageapparaten på morgonen och att slemhinnorna fick sig en chock. :o Vågade dock inte ha samlag på flera veckor efter det haha. O_o

Hur har det gått @Linisen ?!

Jag fick en blodblandad flytning i vecka 8. Jag var typ helt säker på att jag fått missfall och höll på att börja grina på McDonalds. Som tur var så var det bara den gången iaf. Misstänker såhär i efterhand att jag varit lite för vild med massageapparaten på morgonen och att slemhinnorna fick sig en chock. :o Vågade dock inte ha samlag på flera veckor efter det haha. O_o

Hur har det gått @Linisen ?!

Jag har ringt privat klinik och fått tid kl 12:20 I uppsala. Akut gyn ville inte ta emot mig. Pratade med min bm och hon var helt fantastisk och ville hjälpa mig på alla sätt. Hon rekomenderade privat klinik då dom är lite kinkiga på akutgyn men trodde inte det var någon fara då de bara är enstaka blödningar och jag har inte ont. Hon på kliniken var jätte gullig hon med. Inga som helst problem att få en tid. Får gå till en ul expert imorgon. Så nu känns allt lugnare.

Jag har ringt privat klinik och fått tid kl 12:20 I uppsala. Akut gyn ville inte ta emot mig. Pratade med min bm och hon var helt fantastisk och ville hjälpa mig på alla sätt. Hon rekomenderade privat klinik då dom är lite kinkiga på akutgyn men trodde inte det var någon fara då de bara är enstaka blödningar och jag har inte ont. Hon på kliniken var jätte gullig hon med. Inga som helst problem att få en tid. Får gå till en ul expert imorgon. Så nu känns allt lugnare.

Lycka till, jag håller verkligen tummarna! Vilken klinik vände du dig till? Kan vara bra att veta, bor också i uppsala...

Slemhinnor och allt annat skit där nere kan kan bli väldigt känsligt, svullna och ha sig. Mindre mysig känsla...
Tips är att istället för att torka/dra med pappret så dutta försiktigt. Tar 2 sek längre att bli torr, men hjälper mig mycket just för den svidande känslan.

Får ta och göra det :)

Du kanske ska prova att smörja in med barnolja? Om det är obehagligt även när du inte är där och petar kanske det hjälper att det är lite glid och mjukgörande så att säga?

Jag funderade på det igår faktiskt. Jag brukar smörja med Weledas mandelolja efter att jag rakat mig så det vet jag att underlivet tål. Får ta och testa!

Håller tummarna!

@Akvileja

Med första barnet fick jag lite blod på pappret i vecka 7-8 och blev också orolig men det är sånt som händer.
Med tvåan fick jag det inte och nu med trean har jag inte heller fått det.
Angående att du inte har några symptom än så är du väl inte så långt gången än va? :)
Dom brukar dyka upp runt vecka 7-8 ungefär med illamåendet och ömma bröst. Men har du inte fått det tills dess så är du en av dom lyckliga få som slipper högst troligt ;)
Speciellt ömma brösten stör jag mig på. Dom är så ömma att min man kan inte knäcka ryggen på mig för då gör tuttarna ont :arghh:

Jag frågade mina små monster vad dom skulle tycka om en bebis och det var nej från båda två. Dom är ju jobbiga var svaret :D
Får se hur jag ska kunna övertala dom. Min minsta vill dock inte vara minst så där kanske det går att övertala, även om det är liite för sent för att börja diskutera just nu :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar