Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt kaffesug är också borta, var rädd för att det skulle vara jobbigt att dra ner från mina vanliga sex koppar om dagen men nu är jag inte ens sugen. Fiffigt!

Mitt sug efter lakrits och choklad är utbytt mot sött och fruktigt godis. Är tokig i citrusfruktermaBrämhults lemonad :d, och passionsfrukt.
Akta dig för att äta socker, tänderna är ganska utsatta nu pga. hormonerna och man får mycket lättare hål, karies etc. :)
Alt. gör som jag; ät hur mycket du vill, bara borsta tänderna superduper noga efter varje påse ;)

September
1/9 - Californication, Stockholm, 1:a barnet
14/9 - Norma - Vävarad
15/9 - krambanan
17/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet.
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.
30/9 - zewz - Småland, 2:a barnet

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet
31/10 Nrtre, 3:e barnet
31/10 Allevo, 1a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet
17/11 - Akvileja, Uppland. Första barnet.

Lägger in mig på det "fingervisande ande" datumet, så får vi se om jag blir flyttad efter UL. :)

[
Akta dig för att äta socker, tänderna är ganska utsatta nu pga. hormonerna och man får mycket lättare hål, karies etc. :)
Alt. gör som jag; ät hur mycket du vill, bara borsta tänderna superduper noga efter varje påse ;)

Tack för omtanken. Just godiset bekymrar mig inte, det går som sagt att borsta tänderna och så mycket godis äter jag inte heller. :) Däremot är jag lite rädd för att alla citrusfrukter jag äter/dricker ska ge frätskador på tandemaljen och mot det hjälper dessvärre inte att borsta tänderna :crazy:

Mitt kaffesug är också borta, var rädd för att det skulle vara jobbigt att dra ner från mina vanliga sex koppar om dagen men nu är jag inte ens sugen. Fiffigt!

Tidigare fick jag huvudvärk om jag inte fick mitt förmiddagskaffe, nu har jag inget sug och ingen huvudvärk. Skönt att graviditen inte bara behöver vara omständlig :D

Jag måste varaknäpp. Fick för mig att jag krystade ut fostret på toa idag när jag gjorde nummer 2. Hade en lätt blodblandad flytning när jag torkade mig. Sen en lätt brun efter ngn timme och sen har det varit lugnt. Och såg inget i toan. (Men det kan ju ha gömt sig?) Har fått för mig att jag fått missfall. Har kollat vad det kostar att göra ett privat ul bara för att lugna mig själv. Tror säkert inte att det är ngn fara men...

Ursäkta underbara buke folk men ni är så kloka och skönt att kunna lätta hjärtat här.
Någon mer som är sjukt trög i magen? Äter fröer och fibrer så det är inte det som är problemet.

Jag måste varaknäpp. Fick för mig att jag krystade ut fostret på toa idag när jag gjorde nummer 2. Hade en lätt blodblandad flytning när jag torkade mig. Sen en lätt brun efter ngn timme och sen har det varit lugnt. Och såg inget i toan. (Men det kan ju ha gömt sig?) Har fått för mig att jag fått missfall. Har kollat vad det kostar att göra ett privat ul bara för att lugna mig själv. Tror säkert inte att det är ngn fara men...

Ursäkta underbara buke folk men ni är så kloka och skönt att kunna lätta hjärtat här.
Någon mer som är sjukt trög i magen? Äter fröer och fibrer så det är inte det som är problemet.
Lägg till linfrön så brukar det fixa sig :)

September
14/9 - Norma - Vävarad
15/9 - krambanan

Oktober
31/10 Allevo, 1a barnet

November
19/11 - bebisinovember, Uppland. 1:a barnet.

Lägger in mig igen eftersom jag föll bort i sista listuppdateringen som gjordes av Allevo.

Om bara illamåendet ger med sig lite så skulle det kännas bättre och en aningens lättare att orka vardagen. Haft illamående sen jag vaknade idag och det går ju aldrig över!

Dagens frukost bestod av passionsfrukt och kvällsmaten blev en halv honungsmelon :d
Däremellan var det cheeseburgare och pommes som gällde och sen fick jag syn på flingorna i skåpet så blev det med mjölk med. Min bebis vet exakt vad hen vill ha :p

Kaffe är jag inte ett dugg sugen på. Brukar dock bara dricka en kopp om dagen men har fått total avsmak för det.
Kunde knappt med att pussa gubben Hej då innan jag stack till jobbet idag för han hade druckit en kopp och smakade därefter :yuck: :o :p

September
14/9 - Norma - Vävarad
15/9 - krambanan

Oktober
31/10 Allevo, 1a barnet

November

Lägger in mig igen eftersom jag föll bort i sista listuppdateringen som gjordes av Allevo.

Förlåt! :(

September
14/9 - Norma - Vävarad
15/9 - krambanan
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet

Oktober
31/10 Allevo, 1a barnet

November

Ännu en nu version med mitt nya datum :)

Mår hemskt! och funderar på om man kan få en graviditets depression, är konstant arg mest för att jag inte orkar med mig själv tror jag men det går ut över alla runt omkring mig. Ska det vara så här i 5 månader till kommer jag vara en singel mamma och det värsta är att jag förstår honom, men jag kan inte hjälpa det, försöker hålla emot och vara glad men jag orkar liksom inte överkomma känslan av hopplöshet och att känna sig ledsen och övergiven. Han var hur gullig som helst i helgen och försökte verkligen (köpte blommor, godis fixade middag mm) men jag kan ändå inte vara glad och tacksam, och nu har han nog givit upp lite känns det som.
Har inte varit "nära" varandra på säkert 3 veckor, och han verkar inte vilja det heller men det får mig att känna mig ännu mer fet och hemsk.. visst lite kramar och så men inget mer... har börjat få tryck över bröstet stundvis och svårt att andas känns lite som panikångest. Jag är nog mest rädd att förlora honom och att vi aldrig kommer hitta tillbaka till varandra igen så som det var..
Vad ska man göra när både kropp och psyke ger upp samtidigt? Orkar inte :cry:

Mår hemskt! och funderar på om man kan få en graviditets depression, är konstant arg mest för att jag inte orkar med mig själv tror jag men det går ut över alla runt omkring mig. Ska det vara så här i 5 månader till kommer jag vara en singel mamma och det värsta är att jag förstår honom, men jag kan inte hjälpa det, försöker hålla emot och vara glad men jag orkar liksom inte överkomma känslan av hopplöshet och att känna sig ledsen och övergiven. Han var hur gullig som helst i helgen och försökte verkligen (köpte blommor, godis fixade middag mm) men jag kan ändå inte vara glad och tacksam, och nu har han nog givit upp lite känns det som.
Har inte varit "nära" varandra på säkert 3 veckor, och han verkar inte vilja det heller men det får mig att känna mig ännu mer fet och hemsk.. visst lite kramar och så men inget mer... har börjat få tryck över bröstet stundvis och svårt att andas känns lite som panikångest. Jag är nog mest rädd att förlora honom och att vi aldrig kommer hitta tillbaka till varandra igen så som det var..

Kolla med mvc om de har någon kurator som ni kan få gå till. Det kan hjälpa att ni får prata med någon.
Man kan bli helt störd som gravid, min man ville skiljas förra gången jag var gravid och jag är inte rolig den här gången heller.
Åkte självmant till psykakuten (!!!) en gång förra gången, för jag var ordentligt deprimerad.

Prata med din barnmorska, hon vill gärna hjälpa dig att må så bra som möjligt.

Man söker hjälp! Ring din barnmorska PRONTO och berätta hur du känner. det finns kuratorer som kan hjälpa er igenom det här, ni måste inte alls må såhär! Ring nu! (viftar iväg dig mot närmaste telefon)

Förlåt om jag är lite hemsk nu men vad skönt att det finns fler :( Ska ringa till MVC och se om jag kan få en tid för samtal.
Jag vill snart inte mer nu..
Herregud detta ska ju vara den lyckligaste tiden i livet, grät mig igenom hela natten..känner mig som ett stort skämt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar