Mår hemskt! och funderar på om man kan få en graviditets depression, är konstant arg mest för att jag inte orkar med mig själv tror jag men det går ut över alla runt omkring mig. Ska det vara så här i 5 månader till kommer jag vara en singel mamma och det värsta är att jag förstår honom, men jag kan inte hjälpa det, försöker hålla emot och vara glad men jag orkar liksom inte överkomma känslan av hopplöshet och att känna sig ledsen och övergiven. Han var hur gullig som helst i helgen och försökte verkligen (köpte blommor, godis fixade middag mm) men jag kan ändå inte vara glad och tacksam, och nu har han nog givit upp lite känns det som.
Har inte varit "nära" varandra på säkert 3 veckor, och han verkar inte vilja det heller men det får mig att känna mig ännu mer fet och hemsk.. visst lite kramar och så men inget mer... har börjat få tryck över bröstet stundvis och svårt att andas känns lite som panikångest. Jag är nog mest rädd att förlora honom och att vi aldrig kommer hitta tillbaka till varandra igen så som det var..
Vad ska man göra när både kropp och psyke ger upp samtidigt? Orkar inte