Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött ja, det är jag med! Sov 10 h natten till igår, vaknade 8 på morgonen. Igår kväll somnade jag nästan i soffan vid halv 10 :o

Jag tror nästan att jag har början till foglossning. :( ont i korsryggen fast ändå inte. Strålar ner i höger ben. Hugger till ibland och har gjort ont inatt. Kan man få det redan i v10? Försökt att googla men då blir man ju sjuk typ... trodde först att det var träningsvärk från jag har målat och klättrat upp och ner på en pall. Får ta upp det med bm nästa vecka om det inte givit med sig.

Annars mår jag rätt bra. Lite illamående emellanåt och trött.

Hur mår ni andra? Hoppas ni får en fin söndag. Jag ska bara vila idag. 6 dagars jobb väntar nästa vecka.

Det låter som foglossningsbesvär, tyvärr :( Jag har klarar mig ganska bra denna gången (v 19 idag) men började känna av det igår efter en intensiv hopptävling med 4 starter på 3,5 h. Okej, kanske får skylla mig själv :D

Jag tror nästan att jag har början till foglossning. :( ont i korsryggen fast ändå inte. Strålar ner i höger ben. Hugger till ibland och har gjort ont inatt. Kan man få det redan i v10? Försökt att googla men då blir man ju sjuk typ... trodde först att det var träningsvärk från jag har målat och klättrat upp och ner på en pall. Får ta upp det med bm nästa vecka om det inte givit med sig.

Annars mår jag rätt bra. Lite illamående emellanåt och trött.

Hur mår ni andra? Hoppas ni får en fin söndag. Jag ska bara vila idag. 6 dagars jobb väntar nästa vecka.

Jag fick problem med foglossningar redan i vecka 11 så.. :p

Åh nej. :( försöker ta det lugnt och sitter med vetekudden I soffan. Funderar på att hålla mig hemma ngn dag eller två. Jobbar som undersköterska och rör mig en hel del.

Ligger däckad. Haft kraftig huvudvärk sen igår em, slvedon hjälper inte ett skit.
Vaknade inatt av smärtan och fick börja byta kuddar. Drömmer om en vattensäng där inget trycker alls mot huvudet.

Huvudvärken har kommit och gått de senaste två veckorna. Pga högt blodtryck ska jag vara uppmärksam på huvudvärk efter v20. Jaha.. Hur aka jag känna den när jag redan haft migrän i över en månad? :banghead:

Natten till lördag sov jag inte pga domnande höft, tror iscias hamnat i kläm.
Det finns helt klart roligare saker än att vara gravid även om jag är himlastormande glad över barnet.

Cravings än så länge -

Stekt potatis
Pommes
Frukt
Leverpastejsmörgås
Brämhults jordgubb/lime juice
Gorbys piroger
Köttfärs

Har inte i någon av mina tidigare graviditeter fått cravings så här tidigt!
Går in i vecka nio idag.

Med första barnet så åt vi tacos till middag i fyra månader :D
Med andra barnet så drack jag fruktsoppa och nu i efterhand fattar jag inte att jag drack skiten :yuck:
Och så knaprade jag på is med båda. Minst 3 stora fyllda glas med isbitar varje dag :d
Storkund på McDonalds när vi var inne i stan :o :p

Mår fortfarande illa men det är till och från under dagen. Senaste två dagarna har det varit hyfsat okej.
Har märkt att om jag äter något ordentligt precis innan jag lägger mig så är det inte jätteilla på morgonen.

Måste fixa en ny bh. Brösten har växt minst två storlekar nu så vårtorna hoppar ur bhn :o Men ska rota i garderoben och se om jag hittar något annat som funkar en tid till. Mina bröst kommer bli gigantiska som vanligt. Jag går från B-kupa till E-kupa under graviditeten sen tidigare erfarenhet.

Blev jätteglad när jag insåg att jag får äta inlagd sill på påsk.
Så himla gott!

Får man? :d
Jag är inte alls insatt längre i vad man får och inte får äta. Yngsta ungen är trots allt snart sju år. Men du menar sån Abbasill på burk?
Kan man äta hemmagjord inlagd? Svärmor brukar alltid göra egen.

Jag är också grymt trött. Lite jobbigt eftersom min gubbe tvingas ta lasset här hemma så jag kan ligga och "lata" mig.
Men det går snart över förhoppningsvis. Några veckor till sen så är jag nog mitt vanliga jag igen :)

Ja det stod att inlagd var ok. Särskilt Abba sorten tror jag, så mycket skit i att inget överlver. Jag är sugen på salt, äter kapris ur burken och sushi och sill som sagt.

Jag tror att tröttheten är ett sätt för kroppen att förbereda oss på kommande sömnlösa nätter :D

Idag har jag ändå tagit mig ut till hästen och tagit en långpromenad, men det var på ren viljestyrka! Undrar hur veckans kommande kurs ska gå, två späckade heldagar 8-21... Med middag dessutom, jag åker med en kollega som definitivt lär märka att jag inte dricker vin. Jag älskar ett gott vin i vanliga fall :D

Uff. Hemma sjuk idag. Förkylning på gång, nästäppa och lätt feber och allmänt seg i kroppen. Har lite hjärtklappning också, beror nog på Levaxinet misstänker jag.
Har inte tid att vara hemma sjuk.

I avdelningen gravidgrejer så tror jag att jag gått upp minst en BH-storlek! Jätteömma är de också, höll på att klappa till sambon inatt när han kom åt dem. Mådde halvtjuvens igår hela dagen, men oklart om det var förkylningen som spökade. 5+3 idag. :)

Håller mig hemma idag och imorgon, eventuellt onsdag också. Ska arbeta helgen så funderar på att vila upp mig tills dess. Idag gör det inte fullt lika ont iaf. Hoppas på att det går över snart.

Det här med cravings, jag har varje kväll ett sug efter något men kan aldrig säga vad. Har petat i mig lite av varje för att få ett "aha" men inget hittills. Har ni alltid vetat direkt vad ni velat ha även om ni aldrig smakat det innan?

*frustrerad för jag vet inte vad min mun vill ha*

Jag har inte ett dugg ont i brösten än, borde man inte ha det? Man nojar över att man inte mår dåligt/har ont, helt sjukt!

Ang cravings så vet jag exakt vad jag vill ha :angel: Ananas! Djungelvrål! Max veggieburgare! Pommes! Apelsiner! Svettig ostmacka! Ostbågar!
Listan är lång och varierar, men jag vet oftast exakt ;)

UL idag, lilla pyret såg bra ut. Flyttad fyra dagar till 26/9 istället för 30:e :banana: Skönt när det är åt det hållet!

Hur är det med UL och bf? Är det datum man får vid UL som man gör i v. 12 (kub) alltid "korrekt" eller kan man bli bf-flyttad när man gör sitt RUL sen igen?

Jag är i vecka 7+3 nu. Jag har varit extremt trött sedan jag plussade. Brösten har växt 1-2 storlekar, är hårda och ömma. Har inte haft något uttalat illamående men har svårt med maten vissa dagar. Befarar att jag äter för lite, men blir proppmätt av ingenting. Har nästäppa vareviga natt.

Mitt kaffesug är som bortblåst. Är inte äcklad av kaffe men inte heller sugen. Mitt sug efter lakrits och choklad är utbytt mot sött och fruktigt godis. Är tokig i citrusfrukter, Brämhults lemonad :d, och passionsfrukt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar